I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Laptop i handbagage? Screening?

Övrigt - Blandat

2007-06-06 18:01

Laptop i handbagage? Screening?

läste på apollo..

Datorer
Laptops och annan stor elektronik ska tas ut ur handbagaget före screening i Securitykontrollen.

Nån som vet vad de innebär? :D

Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2007-06-06 18:02
Att du ska ut den innan du går igenom "röntgen".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-06 18:02
att man ska ta ut det innan dom kollar det?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-06-06 18:03
aaha fan va dum jag är..  tyckte de stod typ att dom skulle "screena" datorn hahaha :) 

2007-06-06 18:37
Dom kommer "screena" datorn.

Steg 1. Ta ur laptopen ur handväskan
Steg 2. Lägg väskan och laptopen på bandet.
Steg 3. Väskan och laptopen "screenas"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-06 18:40
hmm vafan..  haha asså jag har ingen koll, va är de dom kollar med datorn då?   alla mina hemliga FBI-filer?

2007-06-06 18:41
Om du inte kan lista ut det själv så borde du inte få flyga.

2007-06-06 18:59

Så att det inte ligger atombomber i datorn. Typ.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-06-06 19:02
okej elefanten yo

2007-07-10 15:47
min dator är brukar de stirra på medans jag frågar om de har röntgensyn. bryregler utan anledning.
www.discotheque.se

2007-07-10 16:03
Det kan variera från ställe till ställe. I Kanada motiverar dom att de går igenom hela din hårddisk på plats med att de letar efter barnporr.

2007-07-10 16:19
Anledningen till att man röntgar datorn separat är för att den annars försvårar för röntgenoperatören att se övriga föremål i väskan.
Anledningen till att man öppnar datorn är för att se att det inte ligger något knivblad eller dylikt mellan skärm och tangentbord.
Och anledningen till att man sätter på datorn, detta sker dock endast genom stickprov, är för att fastställa att det verkligen rör sig om en fungerande dator och ingenting "annat".