I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite annorlunda kattproblem.

Övrigt - Blandat

   

2007-06-06 04:49

Lite annorlunda kattproblem.

Vet att det har inträffat tidigare och det har skrivits om det här, men trots det så vet jag inte hur jag ska hantera problemet.

Var på väg hem nu ikväll och hade nästan kommit hem när jag hörde ett ynkligt jamande. En liten svart-vit katt hoppade fram ur ett buskage och började stryka sig mot mig. Jag klappade den, som den djurvän jag är, och märkte genast att den var otroligt smal. Man kan känna kotorna väldigt tydligt. Den ser sliten ut, som om den har varit utomhus länge och har märken efter slagsmål men den har ett halsband.
Jag lät den följa med in, och gav den lite att äta och dricka.
Jag tänker inte behålla den eftersom den tydligen tillhör någon, men kan tyvärr inte ta kontakt med ägarna eftersom klockan är rätt så mycket, eller lite beror på hur man ser det. Dessutom finns det allergi i familjen och det skulle inte uppskattas.

Frågan är: vad fan ska jag göra nu och vad ska jag uppmärksamma, ge och tänka på?

http://beaujolie.blogspot.com