I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytta utomlands

Övrigt - Blandat

2007-06-06 04:42

Flytta utomlands

Har funderat lte pa det har med att flytta till ett annat land. Om man nu till ex sulle vilja flytta till London, da behovs det val inget visum direkt val? Det behover man val inte om man reser inom EU val? Sedan om man har akt dit, kan man da till ex bara starta ett foretag dar hur som helst fast man ar Svensk? Har inte fatt riktigt begrepp pa hur det dar funkar. Tacksam for svar

Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-06-06 11:31
japp det va det

2007-06-06 12:11
Det är ju inte bara att knalla in och starta ett företag. Det är klart det är kilovis med pappersarbete där också, man måste säkert ha ett NI-nummer, det krävs b.la för att ha ett bankkonto osv osv där. Det kan väl ta nåra veckor innan allt e styrt o man är klar för att jobba och att fixa jobb är lätt. Hade jag inte haft fast jobb här hade jag nog varit i London för längesen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-06 14:00

åk till london, skaffa tillfälligt jobb (betala hyran, mat osv.) fixa sen bankkonto och NI nummer sen kan du börja tänka på att starta företag. Det ska nog inte va så svårt eftersom vi är
med i EU. Annars kan du ju fråga/söka på londonsvenskar.com forumet.

"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-06-06 16:36
starta företag vet jag ingenting om.

Men jag tog mitt pick och pack och flyttade till berlin, bokade en biljett hittade nånstans att bo och ja nu bor jag.
Inte så svårt att flytta utomlands!
öhm.

2007-06-07 02:46
Na det ar ju inte det. Jag bor i USA, men det jag undrade var om det ar enkelt att starta foretag i ett land inom EU till ex aven fast man inte ar medborgare. Men jag tycker jag fick verkligen bra svar! Tack!

2007-06-07 02:48
Markte just att jag var lite oklar vad jag ville fa fram men jag fick alla svar jag behovde sa tack!