Fattar inte biffen med tecknade följetångs-serier...
Så gott som i alla svenska dagstidningar finns det idag tråkiga, roliga, fula, mysiga eller konstiga tecknade serier. Formatet är den välkända stripp-varianten, den är ofta placerad någonstans nära tv-delen och tanken är att även innebandy-retards, icke läskunniga och bäbisar ska kunna ha använding och glädje av morgon- och kvällstidningar. Intentionen är givetvis god, och även jag har en gång varit en flitig och glad konsument...
Just nu är jag dock förbannad på hela fenomenet och anledningen är att mitt tålamod med dessa förljetångs-varianter till slut tog slut. Så jag har därför så sakteliga slutat läsa skiten. Kanske är detta beslut något ogenomtänkt och iväghastat, men innerst inne känner jag att detta är det ända rätta.
Att kvalitets-serier så som Rocky, Ernie och Non Sequir få ta del av min kollektiva bestaffning på grund av Modesty Blaise, Fantomen och Labans idioti är heller inget jag är glad eller stolt över, men det en offring jag känner jag måste ta.
Så mina frågor till er är alltså:
Varför finns dessa serier?
Är det någon som på alvar klipper ut och följer skiten?
Känner du någon som på riktigt uppskattar detta?
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
|