Ditt favoritbröd
Efter att ha levt på knäckebrödsdiet i hela vintern upptäckte jag för ett tag sedan hur fantastiskt gott det är med mjukt bröd. Just nu är favoriten: Schulstad, osötat lantbröd morot. Funkar sjukt bra att rosta men är gott som det är. Annars är ju nybakat foccaccia med mycket olivolja och rosmarin på gudomligt. Så, vilket är erat favoritbröd? Något särskilt bageri som gör något särskilt bröd jävligt bra?
Rehab is for quiters.
jag stötte på valnötsbröd igår, det var hela valnötskärnor i, riktigt gott. måste fixa mer.
bergis, hönekaka och källar-franska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-05-31 13:42
Cibatta, hönekaka, bauget
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Bergis Längtan <3 Polarkaka Sen är det inte mycket som klår en FÄRSK tekaka med ost! Är det inte färskt är det inte gott
^ Smart sagt.
Och rund&go :D
^ Smart sagt.
dom schulstad du nänmnde är riktigt goda. jag gillar det mesta i brödväg så länge det är mörkt bröd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-05-31 13:48
färsk scones med smör o ost...riktigt jävla goot....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
vad som e gpdast vet jag fan.. men äter nästan bara mörkt bröd fast visst e tekaka och sånt gott men fan onyttigt. lingongrova e gott !
jag levde för kicken , precis som du
whatone: bra valnötsbröd är sjukt gott! Man borde egentligen baka mer, det är ju inte direkt svårt. Min far gör ett sjukt gott bröd, jag måste kolla upp receptet med honom. Fan det är det godaste bröd jag vet.
Rehab is for quiters.
morsan har ett aprikos/valnötsbröd som jag skulle kunna döda nån för att kunna göra själv men de e knepigt som fan! tror jag
något brunt rektangulärt bröd jag inte vet vad det heter är godast, men lingongrova och wasa havreknäcke är också goda
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
tre korn om det ska vara på påse. annars utölimpa och valfrit lantbröd som är färskt.
fan alla jag känner älskar lingon grova även jag, sammt många i den här tråden. måste ju sälja som smör.
Men fuck the brunt bröd. Raskens bländande vita rost bröd all up your grill (eller toast)..
lingongrova är inte grovt. det är färgat.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
käkar mest div osötat danskt/tyskt grovt mörkt bröd. men knäcke är ju ok också, och t ex ciabatta med tomat och mozarella. valnötsbröd som nån nämnde!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
erorone: bröd är ju sällan särskilt tekniskt svårt att göra. kolla upp receptet och börja baka!
Rehab is for quiters.
Pågens "Äntligen" och Lockarps "Dollar Limpa".
At the gates of Eternity...
Apropå Pågen. Är det inte sjukt löljigt med bröd som heter typ "Äntligen" och "Javisst"?
Refused P26 varför det? jag menar..Om tex, du bjuder på bröd, då säger man ju antingen : Äntligen, eller Javisst..No deal!
Refused : "Äntligen" refereras till att det äntligen kommit ett ljust bröd som är lika nyttigt som mörkt. Alla bröd kan inte ha pimpade namn som "Dollar Limpa" ;)
Just nu är jag inne på Schulstads osötat landsbröd morot och Fazer Crisp.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Scones.. yum!
BC99: Hehe ok, vad refererar "javisst!" till då? Känns som det är ett försök att vara orginella och fräscha, men det bara blir krystat och ansträngt.
Och självklart menade jag lantbröd och inte landsbröd.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Finsk surdeg är bäst! Annars mörkt bröd i allmänhet.
skogaholms limpa...eller vad fan vet jag, det är det enda bröd jag äter iaf så det måste ju vara gott
hahahaha... finns det en som heter "åh så gott" också? sick
Foccacia sånna där med prickar på. Haha. ;D
Ciabatta är gott. Jag gillar Längtan, det är ett gott bröd. Och Julknäcke. Med kalles.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Refused: Javisst är väl typ... ? "Är det här verkligen rågbröd? :D" "Javisst ;)" Tji vet jag hehe, ska jag ringa till Pågen och fråga eller?
Just ja, solrösbröd är också åh så gott! Fan nu måste jag gå och bre några mackor haha!
Cibatta är en klar favort. Mörkt valnötsbröd, tunbröd är inte heller illa.
Just fan, det är jag som är Satan.
Majsbröd är också gott och mäkta nyttigt. :)
liba era svennar!
passar bra n´med "exotiska" livsmedel när ni ska etna till det med era familjer på fredags kvällen, men när det kommer till favoritbröd så föredrar ni eran svenne vanliga limpa med husshållsost på, halvt upptinat från frysen eftersom er familj är så praktisk och stoorhandlar. vad hände med lavash, sangak, taftoon, barbari, s
Lokalbakat kryddat tunnbröd.
s c f c
Skogaholmslimpa är skiten!
manocpjaevel visst är det gott att äta ett Peshwari Naan men inget jag gör till frukost direkt. jag har aldrig provat något av bröden du räknade upp. vad är det för sorts bröd?
Rehab is for quiters.
knäckebröd och scones är nog mina favoriter. då ska det ju helst vara hembakat bröd, det är lätt godast. egentligen är allt hembakat bröd fruktansvärt gott. bara det inte är för mörkt eller att det är annat konstigt i (typ russin eller nötter) för det tycker jag inte om.
Ouf, knäckebröd. Jag tuggar inte ens i mig det om det skulle vart det enda som fanns. Riktig fattigmans-varning på det. .
hjo-bagarens te-kakor dom här stora tjockare polarbröden med en massa smör och sånna mjuka fyrkantiga frallor som jag glömmt namnet på.
Haters gon' hate...
"Kaal" sa:hjo-bagarens te-kakor dom här stora tjockare polarbröden med en massa smör och sånna mjuka fyrkantiga frallor som jag glömmt namnet på. Kan tänka mig att du är riktigt lönnfet.
yess, väger 55kg och är 173cm. ack så fel man kan ha.
Haters gon' hate...
bc99: ja om du gör det så måste du posta deras svar här sen ;)
polarbröd mumma! :D
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
Stora jävla rostbröd med grovt bröd. Med skinka och ost o sallad. Och skurna från hörn till hörn.
Ostfralla. alltså ingen jävla kontorist-frukost med sallad, ostskiva och tomatbit, utan riktig fralla med smält ost utanpå. Och smör inuti, och fortfarande varm från bageriet.