Officiella Nile City-dagen!
gott folk! idag är det som alla vet 29 maj, den officiella nile city-dagen! -hrrm- 29 maj -hrrm- så hur har ni firat? vilka är era favoritscener ur denna klassiska serie? mina tre favoriter: - sudden och novemberkåsan - nordman, ostman, bordsman, sydsydvästman - radioteatern fira på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2007-05-29 16:42
BOOOOMSHACKALACK! Kul att du påminner! ..take a walk on the wahsaaaaaahh
namaste
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Tycker att göteborgaren som ringer och väcker upp folk mitt i natten är riktigt klockren.
Still in the bridge
Per bergman eller va han heter! snubben med hundar från norrland...är skönast:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nick Tolbot e ju hur kul som helst. Kuknästornet eller Rabbadabb e nog mina favoriter. Ona da island ina da sun.
Anima Sola
Veiron!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gomorron gomorron gomorron!!!!!!!!!!!!
Helt ärligt tycker jag veiron är lite played out. men det är en rolig sketch helt klart..
Anima Sola
Ja han e lite played out faktiskt.. Det var inte som när man såg honnom för några årsen.
Jag älskar Gangsta Stina-sketchen när de trycker ner "Stina" i vattnet och håller pistolen mot "hennes" huvud haha Pelle Alsing-sketcherna "Det var en olycka..." Och när Veiron ringer ett hotell i USA och snackar om att Vietnamkriget "that was very onödigt"!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
No cake for the impurity!
Ja, kören är bra! Älskar deras version av Jailbird! :D
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
pappa kommer in till mig om nätterna och så låter han konstigt och.. - mm vad har du för stereoanläggning?
No cake for the impurity!
Veiron är inte played-out! Däremot hans öppningsfraser... Det enda som "den stora massan" citerar. Det är ju allt annat anti-kapitalistiskt, macho-kommunistiska som är fantastiskt och som folk varken kan eller (tacka fan för det) har citerat sönder."Det var inte som när man såg honnom för några årsen." Tvärtom! Som liten förstod man ju inte allt han snackade om. Tror nog knappt att jag fattade helheten, parodin och ja... Hela grunden för vad som är det geniala med Veiron-scenerna. I och för sig kanske jag är mycket yngre än er?"Kåtast i kungsägnen!" Hehe... Mest har jag alltid undrat varför han heter Nate Dogg. Enda jag kommit framt till var att Lokko/Schyffert ville flasha med lite populärkulturella "referenser". Så måste det vara?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
Haha, finns det en sån dag? Jag skojar inte: någon har skrivit "Adoptivpälonen sjunger Lou Reed" i min kalender på just dagens datum, jag trodde bara att det var nonsens :)
Skivsamlare
2007-05-29 20:44
"mitt i sporen! växtvärk.."
http://www.soundcloud.com/adamkross
Fälll ner pungen och landa!
"dom här två har ju vart busfrön enda sen plantskolan"
Anima Sola
vad lustigt, har haft en stark känsla idag att jag verkligen är sugen på att se lite nilecity avsnitt. riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiispect!
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!
Eccan: Killinggänget har ju en massa referenser i sina serier. T.ex. Tommy Bohlin som spelade i Deep Purple, samt någon karaktär som hette samma sak som The Cures basist. Kan vara att någon detalj i det som jag skrev inte stämmer men i det stora så..
Still in the bridge
Moderator
2007-05-29 21:21
bäst e mannen som tar me en massa djur som han dödar/mördar och sen gråter (jag älskar djur me den e bara så bra)
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Moderator
2007-05-29 21:27
Pastor Hannes önsektimme äger också
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
och där sitter du, marxe, en mjälte i din egen avföring, och suger i dig vetekli som du köpt för ditt indragna socialbidrag veirons bästa!
Jag körde Weiron hemma i lördags morse runt 04:00, INTE uppskattat :)
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
Han utan simultanförmåga. Kul när han kör bil och ska svänga. Så börjar han blinka, men kör rakt fram, ut på en åker. Älskar det :D
Signatur får rum här
är det bara jag som gillar det stora lakrits-trollet som blandar ihop ordspråk? "apapapapapapaaaaap! nu fick jag vatten på mitt kuvert..."
Den här älskade jag när jag var liten, köpte DVDn förra året och blev så GRYMT besviken när den inte fanns med. De fick inte rättigheterna till låten eller nåt sånt trams.
Pelle Allsing är annars en favorit "Men ta lite ost då så blir du lycklig!".
Greger är ju klockren också "Följ med mig bort till gaaaaaayhyllan"
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Det är så himla bra, haha. Jag tycker att farbror barbro är helt jävla skön. Det står mellan Farbror Barbro och när Robert Gustavsson totalt förstör sina husdjur.
whoopzidoo
Hangaround
2007-05-29 23:14
JA FELICI-JAH! RABADAB! TÄnkte nyss gå in och länka =) Reeespekt
Hangaround
2007-05-29 23:43
Producent
2007-05-29 23:51
SpT: ahaha...så jävla bra den där... "du din jävel" hahaha
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
SpT P20 hahah den är sjukt jävla bra (rederiet). Nile City! Vad kärt det är.
whoopzidoo
Hangaround
2007-05-30 00:15
Fumez och Felici-JAH. Ja en av de bättra fan haha.
NileCity är kultur.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Producent
2007-05-30 09:44
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Jag föredrar egentligen Percy Tårar framför Nile City. Men favoriterna i NileCity är väl Percy Nilegårds management by fear stunder. Eller brandmännen. Jag älskar hur de petar in populärkulturella referenser i nästan varje scen.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com