fyllecell
Yo folk, var ute i fredags och skulle hem från krogen eftersom jag hade fått in mig för mycket. Det var cirka 100 m till taxibilarna så jag var på väg dit. Stannade upp efter 50 meter eftersom man började må dåligt så ser jag 2 poliser gå mot mig. Går då mot dom eller mot taxi bilarna. Så stannar dom upp mig och frågar massor. Jag säger att morsan ska hämta mig för att bli av med dom. Så börjar dom dryga sig och provicera mig. Sen börjar dom dra bakåt mina händer så jag drar dom fram eftersom jag inte har gjort nånting. Skulle ju hem som sagt. Så dom kastade mig på marken, drog hårt åt handklovarna och satte mig i en bil. Fick sova i en cell utan madrass (det var typ en metall-skiva som säng). Blev väckt nästa dag, fick nån skumm lapp hem. Kvinnan som var polis började snacka om eventuell rättegång, böter m.m Ville bara därifrån så jag lyssnade knappt. Nån som varit med om liknande? Va brukar hända? Böter? Rättegång?
Tänkte också på det där brevet hem. Skickat det till föräldrarna också trots att man inte är skriven hos dom längre? Om brevet kommer dit gör inte mig mycket men har man en känslig morsa så pallar man inte förklara för henne och hålla på. Har en polare som åkt i en fyllecell, slagits med polisen m.m men inget har hänt honom.
böter för vad? måste väl fan få en åtals punkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har en polare i Umeå som fick böter, han hade inte heller gjort nåt utan gått hem berudas. Han fick böter på 500 kr. Fick också säga vad jag känar och grejer. Antar att böterna baseras på inkomsten om man nu får böter. Har aldrig haft problem med polisen förut så man bör ju slippa undan det där. Och göra en rättegång av deta hela blir nog aldrig av. Kan tilläggas att jag var på Stureplan. Kommer inte att sätta min jävla fot där mer.
och till trådskaparen: jag har en kompis som hamnat i fyllecell en gång och en annan som hamnat i fyllecell tre gånger och ingen har såvitt jag vet fått böta nåt. själv har jag aldrig suttit där, tyvärr. ;<
ack vad jag skulle ge för att få va 17 igen!
för att kompensera för allt skitsnack som hamnade här nu googlade jag runt lite och kom fram till att det inte kommer hända mer än att du får ett brev från socialen. eventuellt skickas väl det till din mossa/fassa om du är minderårig. så du verkar flyta lugnt. ;>
Tack för svaren boys'n'girls. Javisst stavade jag fel men vem bryr sig, det är ingen skoluppsats jag skriver.
det du kan bli åtald för är fylla på allmänplats detta är tydligen ett brott hörde jag på någo radioprogram ev förargelseveckandbetende. har suttit i cellen en gång va 18 år inget hände mer en jag fick komma tillbaka och snacka på någon sorts recheck
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Det enda som kommer ske är att LOB-rapporten kommer skickas till ditt lokala soc-kontor. Är det första gången är det inte ens säkert att de kontaktar dig men är man under 25 så brukar de vilja ta sig ett snack med dig och låtsas vara en del av det icke-existentiella sociala skyddsnätet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skumt varit där flera gånger men aldrig bötat inte ens i eventuella rättegångar efteråt...
Jag fiser THC !
kan det inte vara olika fårn län till län eller nått ?
Jag fiser THC !
fyllecell har man vart med om men inte rättegång för ingenting!
Jag satt fyllecell på valborg dom dumma jävlarna tog inte mitt namn eller person uppgifter. dessutom var jag misstänkt för minst 3-4 brott men inget verkar ha hänt! =D
själv har man aldrig råkat ut för fyllecell men man har råkat ut för den vidriga pl13 ett par tillfällen på en del jävligt lustiga grunder. Förstår din avsky och känner empati.
på tal om pl13 och pl 19 vad är det för skillnad? har också blivit utsatt för 13
Producent
2007-05-28 23:59
Det är så här det blir när majoriteten röstar på högern. Vi lever i en polisstat.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness Det spelar ju ingen roll vad man än röstar på.. Alla partier som har chans att vinna valet tänker nånstans likadant. men med det nuvarande så är det ju mer gestapo än tidigare, otäckt vilka rättigheter dom får fram genom nya lagar till deras maktmissbrukande fördel hela tiden. Snart kan man inte ens skita ifred utan att vara bevakad på nått vis
låter flummigt du kan ju inte få böter för att bara ha suttit i fyllecell.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Tendenz, du vet att samtalen med socialen är helt frivilliga och att lobbarna rensas efter sex månader?
Har aldrig hört att man skulle få böter för det. Har själv åkt i fyllecell, har en par polare som också gjort det, men ingenhar fått böter
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Så länge de ej vill gå vidare med ett åtal om t.ex våld eller hot mot tjänsteman så har du inte mycket att oroa dig för. Du får inga prickar i något register men ett brev hamnar hos socialen vilket gör att om du hamnar i fyllecell ett flertal gånger ser de över om du är lämlig att ha körkort, ha lägenhet osv. Böter är dock inte möjligt att ge bara för att du blir lobbad, de måste följa lagen och stadgarna som finns för LOB:ande.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Har vart i fyllecell 2ggr har aldrig heller fått böter för det... Varför ska man behöva böta för att bli frihetsberövad för? det är väl samma sak som att i sverige lägger dom inte på något ytterligare straff för rymningsförsök eftersom det egentligen enligt lagen är olagligt att frihetsberöva ngn, det gör ju fängelsen, och nej nu säger jag inte att fängelsen är fel och att de sak avskaffas..... så whoa kommentera inte
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Tendenz eftersom att det inte är ett brott så får de inte spara uppgifterna mer än 6 månader. Inte i Soc eller polisens register iaf, har ingen koll på om länsstyrelsen får ha kvar siffrorna. Lämp är ett överskattat ting.
Toastare
2007-05-29 21:10
första natten i fyllecell händer ingenting, du är över 18 så det spelar ingen roll om du hade bott hos dina föräldrar. De kopplar inte heller in soc eller liknande för att du sovit på galonmadrass en kväll. så du kan vara lugn.. däremot skulle jag höra mig för vad de anser att de kan åtala dig på för punkt. Kan vara så att polisen anser att du gjorde våldsamt motstånd..
Jag skyller allt på Emma!
Höll de något förhör innan du släpptes? Alltså ett riktigt förhör? Annars är det helt lugnt, inget kommer hända
Det slutade med böter, böter på 2500 fuckin tusen.
åkte in för nått år sedan, enda som hände var att jag fick en lapp från soc. som jag slängde, sen har det inte hänt nått mer. fan va surt med böter!!! det slapp fan jag, jävla svin
Japp! jag är en trollkarl!
vafan e lob?
Jag fiser THC !
Vilken punkt blev du åtalad för till slut?
Vad blev du åtalad och dömd för då?
huh vad e lob, om jag tex dömts till fängelse hur många lobar har man då ? e det typ som ghettopoäng? nej men seriöst, vad är en lob?
Jag fiser THC !
e du säker att hans föräldrar inte hämtade honom på natten? kan inte komma ihåg att jag fått stanna en endå gång över natten när jag var under 15... dom ringer ju föräldrar
Jag fiser THC !
LOB=Lagen om Omhändertagande av Berusade, nått i den stilen. Dvs dom får hålla dig i sex timmar om du "är såpass berusad att du utgör en fara för dig själv eller andra".
okej danke,
Jag fiser THC !
SCCHHTUUUREEEPLAAAN
Wearing my Rolex
ModernDrunkard P21 hörrö det där tror jag nog inte , har druckit en öl en gång och fått hamna i en fyllecell utan anledning..
Sweden: Du ska nog se att polisen hittade en anledning. Det kan dom alltid göra.
som næmnt tidigare. man brukar kontaktas av socialen eftersom dom blir lite nyfikna på om du har problem. så du kan bli kallad på samtal osv. det blev jag iaf, då var jag under 18.. har suttit 2ggr till sen dess, inga brev eller någonting. att sætta folk i cell ær lite av en hobby før plitarna antar jag. det ær ingen fara, finns det ingen åtalspunkt så kan de inte bli rættegång. så no worries
Bmtf
sweden, de har inget emot att ta folk på den lagen oavsett berusning.
"Sen börjar dom dra bakåt mina händer så jag drar dom fram eftersom jag inte har gjort nånting. Skulle ju hem som sagt." Är de inte ett brott att motverka att man blir gripen?, annars lär dom försöka åtala dig för våld mot tjänsteman
Rastaman vibrations, yeah!
ivorytheband P43 Kan ju vara det men jag hade inte gjort nånting, jag hann gå 20 meter från krogen tills dom började provocera och dra i mig. Visst jag kan gå med på böterna om jag hade bråkat med nån och dom hade stoppat mig och dragit in mig i fyllecell eller skrikit på stan. Men va fan jag skulle hem efter att ha fått i mig för mycket på krogen. Så här stod det i pappren jag. Du har på Stureplan i Stockholm genom att kränga kroppen och slita dig loss försökt hindra polismän i deras myndighetsutövning. Är väl meningslöst och överklaga o.s.v eftersom jag saknar vittnet och dom tog mig i en gränd där inte en jävel var.
ja va där i Fredas till lördas.. dom säger att du inte är misstänkt för nått brott bara att du fått sova ruset av dej.. sen är de klart-..
Greenline/Uffline
stackarn, har du blivit LOB:ad? =) sätter spår resten av livet... nu är du märkt :(( Va man ska göra är att riva sönder galonmadrassen och pissa i den och överallt i cellen som tack för sovplatsen! Klassiker.
ModernDrunkard P21
LOB=Lagen om Omhändertagande av Berusade, nått i den stilen.
Dvs dom får hålla dig i sex timmar om du "är såpass berusad att du utgör en fara för dig själv eller andra".
Ehh såg inte ditt inlägg. Visst jag var berusad o så men inte fann utgjorde jag en fara för nån. Jag hann inte ens komma ut bland folk. Sen är man inte en jävel som slåss och grejer.
Så den här skiten sitter för livet eller? På pappren står det att jag ska godkänna uppgifterna också. D.v.s våldsamt motstånd. Gör jag inte det blir det väl rättegång och grejer som jag måste betala? Sen har jag inga vittnen mot dessa 2 poliser.
Men vadfan! Vad är problemet? Hur svårt är det? Skriv inte på! Låt det bli rättegång, enda som kan hända under rättegången är att du fortfarande får betala dina 2500 i böter. Samt överklagar du inte så får du en prick i registret DIRR! Inte så att du kommer få betala mer för det. Enbart skattepengar som försvinner. Men men. Det är ditt enda sätt att komma undan det här. Jag har fan ståt och blånekat när jag åkt fast i tullen för att haft med mig sprit när jag var under 20. Vägrade skriva på lappen från tullverket och de gick vidare med det, men det hände inte att jag fick en bot heller utan de beslagtog min sprit som "bevis-material". Väntar fortfarande på att få ett brav där det står att jag ska upp i rättegång. Sedan gäller det bara att stå vid sin historia och inte hetsa upp sig allt för mycket under samtal. Om det skulle gå vidare alltså.
-- Mellanslagsanvändare --
Ok men varför står det inte i pappren att jag har blivit omhändertagen på grund av att jag var för berusad? Det står bara att jag har hindrat polismän från deras arbete och att jag gjorde motstånd. Jag måste ringa och fråga dom imorrn, ringde igår men nån random snubbe svarade och sa att dom flesta som kunde svara på mina frågor har dragit.
Det står alltså: Godkännade av strafföreläggande Våldsamt motstånd 2007-05-26
grattis, du slipper gå till tingshuset men e tvungen å betala boten. end of story.
Spriten kommer du aldrig få tbx, den är 'förvärkad' dvs lagrad för grisarnan nästa firmafest. Eller så är dom så helylle så dom hällde ut skiten i slasken på stationen, vilket ja tvivlar på, dom är parasiter.