I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snus i olika länder!

Övrigt - Blandat

2007-05-28 12:26

Snus i olika länder!

Hej!

Finns det några länder i världen som värkligen narkotika klassar snus. Där det är olagligt!

skulle vara intressant veta!

EY SHU!

2007-05-28 12:37
Finland
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-28 12:52
nästan alla länder väl?
Vet att det klassas som lätt drog i typ hela eu....
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-28 12:53
tror nog de ja, men indien har det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-28 14:40
I alla IKEA affärer runt om i världen säljer dem snus iaf ...
Landskrona Skånes stolthet

2007-05-28 14:57

som Bakelse1 sa, det är väl olaglig över hela världen typ??

2007-05-28 15:26

kan man få böter om man tar in det i japan i avsikt för eget bruk?

* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *

2007-05-28 16:05
dj_universe: Tror inte det. Det är ju inte förbjudet att använda snus i Finland, men olagligt att sälja det så antar att det fungerar på samma sätt överallt.

Still in the bridge

2007-05-28 16:21
"Due to national legislations/established distribution we are unable to ship to the following countries: Norway, India, Thailand and Iceland."

hittade detta på sidan där man kan beställa snus ifrån. antar att vissa av dessa länder funkar inte transporten av godset, men jag tror mig ha hört att just island och indien säger blankt nej till snus. kan ha fel

2007-05-28 16:36
om snus är en drog så är fan rökning självmord
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-05-28 17:05
i norge är det ju inga problem, där säljer de snus. i thailand har de "svenska" affärer som säljer, kanske olagligt men det är inga problem att köpa. min polare jobbade på island ett tag o där är det tydligen dryga böter på att ta in snus. men jag tror att det har med tobaksskatter att göra och inte med att det är illegalt. indien säljer sitt eget snus som är lite annorlunda än svenskt. de har några olika varianter. det smakar gött men man fräter typ sönder hela käften på en enda prilla. en annan polare är i japan och han tog med sig en stock och det var heller inga svårigheter...

Idag är jag farlig

2007-05-28 17:10
Snus är inte narkotika någonstans.

2007-05-28 17:28
ghettounge

Är det sant? Fan IKEA finns ju typ överallt, då behöver man ju aldrig mer krisa när man är i utlandet.
There is plenty off fish in the sea.

2007-05-28 17:29
Har en vänn som går i min klass som kommer från USA, han diggar svenskt snus. Men tycker bättre om Amerikanskt för att det har mer smak. Typ godis och skit.

2007-05-28 17:42
Det e sjukt för det e ju endå bara nikotin.

Det är som att en cigg är laglig men så fort du lägger en klick grädde på den klassas det plöttsligt som grovt narkotikabrott.

2007-05-28 17:45
core P18
D e t f i n n s v i s s t s n u s i u s a , s o m ä r s m a k s a t t m e d o l i k a s m a k e r s o m m a n h a r u n d e r l ä p p en. Läs vad jag skrev. Både han och en nära vänn som var utbytes student snusade när dom var där.

2007-05-28 17:54
Det finns snus i Afrika. Och den första snusaren var en kvinna i frankrike på 1700-talet som skulle bota migrän.

2007-05-28 18:13

ReM P19

det finns väl nåt märke i staterna som heter Wolf och smakar som jenka

2007-05-28 18:19
dj_universe P24

Ja som man använder som snus men herr Core vill inte förstå det.

2007-05-28 18:24
Frågade min vän på msn fick detta svar:
"Spaded says:
abunch of diffrent kinds Kodiak , skoal, copenhegan, wolf, and some other brands and then about 20 difrrent flavours"

2007-05-28 18:44
NÄR JAG VAR I DALLAS SÅG JAG EN COWBOY SOM TRYCKTE NER EN PRILLA COPENHAGEN I UNDERLÄPPEN SAMTIDIGT SOM HAN STIRRADE MED HAT I BLICKEN PÅ MIN BESLÖJADE FASTER

2007-05-28 18:47
CORE ÄR EN FITTA!

2007-05-28 18:57
JÄVLA CORE, HYCKLARE!

2007-05-28 18:59
skulle villja veta om man får ta med sig snus till Kuba?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2007-05-28 21:19
aight P20: Nej, IKEA säljer inte snus utomlands. Känn dig lurad.

Och det säljs snus i USA men det är dock annorlunda än det svenska snuset.
Still in the bridge

2007-05-28 21:38
ReM P19

Det är inte snus utan mer som tuggtobak. Mycket grövre, smaksatt med en massa smaker. du lägger det i underläppen och det rinner bra mkt mer än snus.
Det framkallar dessutom canser i typ munnen eller halsen.

Dina vänner tror bara att det är snus eftersom likheterna är väldigt stora.

Copenhagen är lätt bäst. Wolf är billigt och som godis.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-05-28 22:38
core

Det är mer som en blandning ^^ Snus är det dock inte.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-05-28 22:38
Jag "torskade" i tullen på Island. Dom tog endast dosorna och sen fick jag gå...men ja, olagligt!
Hur tänker du nu?

2007-05-28 22:39
finns inte i DK :(
whoopzidoo

2007-05-28 23:10
aight  :  jag tror det iaf.  följde med min brossa när han körde lastbil till Italien,  och vi krisa med snus, så vi fick röka mö.. men så grilla vi med några svenskar  som osså körde lastbil,  dem sa att Ikea sålde snus. och dem hade köpt snus på Ikea i flertal länder, så jag skulle tror det, men inte riktigt 100 på att det är överallt, men Italien , Frankrike,  österrike , tyskland. vet jag iaf att dem säljer snus på Ikea. för har köpt snus i dem länderna..
Landskrona Skånes stolthet

2007-05-28 23:57
ghetto...

Fan vad fett, så man skulle kunna tippa på att alla europeiska länder säljer snus på IKEA, jävligt bra gjort.! Och jävligt viktigt med den infon.

2007-05-29 08:42
Mm jätte viktigt med den informationen, nu kan jag lägga mig i natt men en känsla av lycka för nu vet jag att IKEA säljer snus i vissa länder. Jag tror jag ska ta och skriva i min dagbok om detta; Kära dagbok. Idag skrev Getto-unge på whoa att IKEA säljer snus.

Rocka kamelen en gång
Rappare

2007-05-29 12:37
Norge, Finland, Danmark, USA, Kanada och Tyskland.
Finns även snus i olika länder i Afrika, men görs inte på samma sätt.
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!

2007-05-29 13:03
dj_universe P24

det finns väl nåt märke i staterna som heter Wolf och smakar som jenka

Mycket möjligt. De har alla möjliga sorters snus, men det kallas för chew och består av långa tobakstrådar. Sedan, om man ska vara petig, så smakar väl det du syftar på root beer, eftersom Jenka smakar just root beer.

När jag var över så blev alla jänkare som varit i Sverige helt till sig då de fick höra att jag var svensk. "So you're Swedish, huh? Do you have any snus? You get a really nice buzz out of it..." Enda anledningen till att de ville ha snus var att de blev yra av det... Vet amerikanare som importerade stockvis med snus från Sverige.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-05-29 13:18
Legalize snus

2007-05-29 15:59
kan man beställa USA snus på nätet nånstans ? isf, ngn som vet nån sida ?

2007-05-29 16:12
Att IKEA säljer snus inom EU är bull eftersom Sverige som enda land har fått undantag från förbudet mot att sälja tobak "för oralt bruk som inte avses att rökas eller tuggas".

De enda länder jag jag har hört om där det skall vara förbjudet att ens föra in är Island och Singapore.

http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,766953,00.html
"jag har fin hår. som en waterfall."

2007-05-29 18:31
KoFFin

Skulle väl vara denna sidan.
Vet inte ifall dem har amerikanskt snus där, men kolla upp.

2007-05-29 18:40
i london hadde dem flest infödingarna inte sett snus.. på en bar lite utan hackney som hette nelsons head fock jag en gubbe efter mig som ville köpa upp lite av mitt snusförråd för mcyekt penagr efter som han trodde han kunde kränga det till kidsen.. men jag hade bara så det räckte och vågade inte sälja av lite.. tänk om jag blivit utan
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK
Poet

2007-05-29 18:40
De sålde svenskt snus i Nürnberg, Tyskland när jag var där. Och det var fullt lagligt. Men later on den veckan när vi blev haffade av snuten (vanlig rutinkontroll) så fick jag förklara i en halvtimma vad snus var för något, då få är bekanta med det i Tyskland.

At the gates of Eternity...

2007-05-29 18:43
översättning:

i london hade dem flesta infödda engelsmännen inte ens sett snus.. på en bar lite utan för  hackney, som hette nelsons head efter att jag bjudiit en på en snus fick jag en gubbe efter mig som ville köpa upp lite av mitt snusförråd , för ganska mycket pengar efter som han trodde han kunde kränga det till kidsen som en ny drog( han kallde det woozey).. men jag hade bara så det räckte och vågade inte sälja av lite.. tänk om jag blivit utan..
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK