I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fristad på Gotland

Övrigt - Blandat

Arrangör

2007-05-26 17:21

Fristad på Gotland

Hörde lite lösa rykten om att det skulle existera någon form av fristad på Gotland, vet inte om det finns någon sanning i detta eller vad personen jag hörde det från egentigen menade med fristad, lite svårdefinerat, han kunde iaf inte ge mej någon vettig information, så kollar väl läget här om någon har hört talas om denna fristad.

(Vill veta så jag kan åka dit och skrika: FRISTAD!!!111)

"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2007-05-26 17:39
en fristad är väl något man själv personligen bygger upp?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-26 17:43
Jag va på gotland i sommras och vandrade runt och någon dag så sprang vi  på "skoutstallationen" där det kom en 60 årig hippie ut ur skogen med gandalf stuk och bambukäpp, han va sjukt flummig och påstod att han hadde bott på fårös strand i 11 år.

2007-05-26 17:46
Det har inte funnits liv på Gothland sen Ulf Lundell var ung...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-05-26 17:50
Gotland perfekt på sommaren, i stor sett alltid varmt. Finns alltid något att göra. Det är alltid en massa folk där. Gotlänningar är ganska sköna och pratar roligt. Men dom har fan mig svergies galnaste polis sedan Baseball-ligan lades ner. Så mycket till fristad är det väl inte.

Fårö kan väl ses som en liten fristad då det inte finns polis eller brandkår där men mellan Midsommar så finns det snutar där iaf.

Arrangör

2007-05-27 11:10
Vet inte vart på Gotland detta skulle vara riktigt, har även fått höra att man bara får vara där i 48 timmar.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2007-05-27 12:28
Gotland är fresh, Tekla håller heroinisterna borta..

2007-05-27 12:34
Ni kanske borde kolla upp vad ordet fristad betyder?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Arrangör

2007-05-27 14:40
FilipoGonzales P18

Klart jag inte är ute och  cyklar, framförde klart och tydligt att jag i princip inte hade en aning om hur det egentligen låg till, därför jag från början gjorde tråden, htitade ingen information om det, så tänkte ta och kolla om någon visste något här.

Och är det som du säger så skulle jag inte heller kalla det fristad ;)

The_Realezt P20

Hahah, är det ett aprilskämt från dom så kommer jag dö nästa gång jag träffar på den där liraren :D

Ska forska mer i den biten (surfa swecan).
Arrangör

2007-05-27 14:42
Och sjysst att bli ni:ad förresten  :p

2007-05-27 15:11
Fristad är inte samma sak som en ort där cannabis är lagligt...

För att citera mig själv:
"Ni kanske borde kolla upp vad ordet fristad betyder?"

2007-05-27 15:12
Ps. En fristad KAN vara en ort där cannaibs är olagligt om någon nu skulle tjaffsa om det :)
Arrangör

2007-05-27 19:04
Eccan, har heller inte påstått det.. Kom inte med helt världelösa inlägg, var bara tyst istället, du har antingen inte läst ett piss av vad jag skrivit eller helt enkelt inte fattat ett piss.

Knoccout P18

Nice, letade efter det på swecan men hittade inte, är med största sannolikhet just den där texten han som berätatde det för mej hade läst, undrar om jag ska ge fan i att säga något till honom och låta han upptäcka bluffen själv :D

2007-05-27 19:37
nmhbm P20
Haha... Sluta nu.
Av ditt första inlägg (och alla andra) är det rätt uppenbart att du påstår att fristad = ort där man kan röka cannabis eller dylikt.
Förneka inte det.

För om din polare säger att Gotland är en fristad så är det ju det.
Om han har en plats på Gotland som är hans fristad, så är det ju en fristad :)
Går ju inte att argumentera emot.

Arrangör

2007-05-27 19:48
Med begreppet fristad menade jag en stad eller ett mindre område som är fritt från lagar och regler öht, sen exakt vad jag menade med det hade ingenting med någonting att göra så.

Sen att det är precis som du säger har ingenting med saken att göra.

2007-05-27 19:53
"hade ingenting med någonting att göra så"

"
ingenting med saken att göra"

Haha... Det har det ju visst!
För om du frågar om det finns en fristad på Gotland så svarar jag ja.
För det finns fristäder överallt.

Din kompis kanske bara menade från början att det fanns en plats på Gotland dit han brukade åka och känna sig helt till ro.
Kanske det som är hans fristad....
För hur fan ska jag veta om din polare gillar lugn och ro på Gotland eller om han bara gillar gräs?
Arrangör

2007-05-28 10:52
Informationen jag framförde:

1. En bekant har berättat att det finns en fristad på Gotland.
2. Han har även sagt att man bara får vistas där i 48 timmar (och om det nu inte är så att han åker till ett privat ställe, där han har satt upp 48 timmars vistelse som max så tror jag inte att fristaden i fråga kan vara var som helst).

Anledning till varför jag letade efter mer information:

1. Nyfikenhet
2. För att kunna åka dit och skrika FRISTAD!

Framförde dessutom klart och tydligt att jag inte visste vad min kompis menade med det, att det är rätt svårdefinerat.

Finns dock ingenstans där jag har skrivit ett ord om cannabis, innan du la dej i då Eccan.

Men april april det var ett skämt, tur att Gotland är så pass fint iaf, blir väl att åka dit nån vecka under sommaren iaf.

2007-05-28 11:03
Var det inte Swecan som gjorde ett 1a april skämt?
413

2007-05-28 15:02
nmhbm P20
Men du kan ju åka varfan som helst och skrika fristad!
(i princip)

"Och är det som du säger så skulle jag inte heller kalla det fristad"
Skrev du till någon som berättade om ett naturreservat... Även ett naturreservat kan vara en fristad!

Och allt snack om swecan gör väl att du inte direkt behöver använda ordet cannabis för att antyda vad du pratar om :)

Sluta förneka läget nu!

Jag ville bara hjälpa och förklara att din kompis kanske menade att han hade en plats på Gotland som var hans fristad... Där han kunde ta det lugnt och må bra.
Inte att han menade att det fanns en plats på Gotland där det var lagligt att röka gräs.
Arrangör

2007-05-28 15:30
okej, jag vet att han inte menade så, vad han syftade på var ett ställe där det var lagligt med cannabis.

Har inte förnekat någonting, sa klart och tydligt att det var som du sa men att jag fann det irrelevant i sammanhanget, jag har heller inte tagit upp swecan utan enbart kommenterat andars inlägg angående swecan.

Jag är medveten om att vilken plats som helst kan vara ansedd som en fristad, kanske skulle ha uttryck mej lite klarare, vad jag undrade över var väl om det fanns en liten laglös stad på Gotland, men som sagt, april april din dumma sill jag kan lura dej vart jag vill!

2007-05-28 16:02
nmhbm P20
"Hahah, är det ett aprilskämt från dom så kommer jag dö nästa gång jag träffar på den där liraren :D

Ska forska mer i den biten (surfa swecan)."
Är väl ändå du som skrivit?

Som sagt... Ge dig.

2007-05-28 16:04
Ps. Jag sade inte att du började prata om swecan.
Sade att du nämnde det och att det i sig själv pekar på vad du menade.
Arrangör

2007-05-28 16:09
Men alltså, läs igenom det du nyss skrev med detta i åtanke: 
jag har heller inte tagit upp swecan utan enbart kommenterat andars inlägg angående swecan.

Påstår inte någonstans att jag inte har skrivit en rad om swecan.

Gotland skulle vara perfekt som fristad.
Men det var ett aprilskämt från swecan om att Gotland skulle förvandlas till Sveriges christiania, har jag för mig.

Efter att ha läst det så ville jag givetvis ta reda på mer ifrån swecans sida, rätt givet, så jag skrev att jag skulle göra det.

Och vad är det för snack om att jag ska ge mej?