Klagomål från kunder?
Halloj! Ni som jobbar, vad har ni fått för sköna klagomål mot direkt eller erat arbetsteam! Själv går jag på stambyte ute i Farsta.. 80% socialfall som bor där, resten hade otur bara.. iaf.. Så har bostadsföretaget vi jobbar år gjort en enkät undersökning bland hyresgästerna där de kunde svara på frågor och skriva egna kommenterar.. En hyresgäst skrev "K A T S T R O F" En annan skrev "En person försökte elda upp min lägenhet, elektrikern stoppade inte tillbaka kontakten till akvariet, fiskarna dog. XXXXX's personal ljuger!" En tredje skrev "Kombinationen gul kakelbård, grönt golv ihop med vitt väggkakel är det allra fulaste jag någonsin skådat!"... Hallå? Det är hyresgästen själva som väljer färg på kakelbård och golv dom vill ha, så jag fattar inte poängen! :D Någon som har andra sköna klagomål ni fått? =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ehhh... var tror du din arbetsgivare skulle säga om att du publicerar svar från en anonym enkätundersökning på internet?
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."
När jag praktiserade på Vivo en gång i tiden kom det in en tysk herre flera gånger i veckan och klagade på wienerbröden. Han skröt om vilken finsmakare han var och hur bra han var på att bedöma kvalitén på weinerbröd. En gång var han nöjd och gav mig beröm men annars var det bara klagomål och ofta krävde han att få prata med chefen.
VARNING! AV FÖR MYCKET SPRIT BLIR MAN FULL. //Tobaksbolaget
abez P22 Den är anonym, vi har fått en sammanställning och lite diagram osv över vårt samt andra områden där det sker stambyte.. Vi har inga namn eller vart dom bor annat än att det är vårt område som innefattar 200 lägenheter/år. Men vi som jobbar därute har ju inte så svårt att lista ut vilka som ligger bakom vissa utlåtanden!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mums,wienerbröd
När jag körde budbil så ringde alla till kontoret och klagade, så alla kontorskärringar fick alla klagomål :P
Jag får ganska ofta (läs dagligen) skit för att jag inte vet vilka utslag och shit folk behöver samt vilka vaccinationer som behövs i Thailand. Och jag jobbar i butik.
inte behöver, utslag folk HAR. Man behöver sällan utslag. Det kan jag.
hahaa när jag jobba på restaurang fick jag klagomål för när gästerna var otrevliga var jag otrevlig tillbaka!!! Pallar inte sånna!
JMD, Jag Måste Dansa!
du verkar veta mycket om farsta :)
Uh om man jobbar som telefonförsäljare blir det gott med klagomål, jag jobbade som det i ca 2 mån. "En incident": Jag hann endast säga vem jag ringde från så började mannen i telefonen skrika som satan och blalalala va fan ringer ni mig för! era jävla as osv osv! han hann slänga ur sig en rad hiskligheter, ibland försökte jag stoppa honom, men han lät mig aldrig säga den meningen jag var på väg att säga... men till slut när han hade fått ur sig all aggression, så sa jag med en jättelugn (om något förtvivlad röst) "ehmmm... alltså jag ville bara meddela dig om att det faktiskt går att NIX-registera sig så ringer vi aldrig er mer." - Oj, jaha! ehm... ja ok tack för att du sa det (sa gubben med en uppenbart skamsen röst) Jag noterade senare i hans lilla fil/ruta på datorn: "RING EJ denna man han är helt galen"
Corazonzita F21 Sådana svartlistor är olagliga :P Sätt dit det där företaget för skojjs skull! =)
Mastermani De får väl bestämma vilka de får ringa?
Blasta Japp, så länge de inte är regade hos NIX att dom inte vill ha samtal från försäljare. Det man däremot inte får ha är en sådan lista där man man kommenterar en person/kund i hans "fil"
Ett exempel från min egen telemarketing tid (försöker sälja dn): DN ÄR ÄGT AV JUDAR!! BONNIER ÄR JUDAR!! JAG LÄSER INGEN JÄVLA JUDE TIDNING. osv.
Follow the dao, right about....NOW!
Mastermani muahahaha... äh det här var back in the days när jag var 18, alltså snart 4 år sedan, de har säkert ändrat på det nu... men kul var det iallafall att läsa kommentarer som andra försäljare gjort, och skriva egna
Men hörru mastermani, kan det inte bero på att du inte få byta ingredienser på pizzan?
Hade bytt antenn på en Seat Ibiza. Precis under antennen, inuti bilen, finns en liten "bula", för att skiten ska få plats i innertaket (klädseln). När kunden får tillbaka bilen, är han helt övertygad om att den perfekt symmetriska bulan inte var där innan. Vi visade honom två likadana bilar, som hade precis samma bula. Detta till trots var han säker på sin sak. Vi orkade inte argumentera, så vi sa att vi kunde ersätta honom, och montera ny takklädsel. Nej, det gick inte, han ville inte ha någon ny klädsel, han ville ha det som det "var" innan. Jag ville strypa det jävla miffot. Detta är alltså en bil.
Signatur får rum här
åffer; den som inte fatta det förstod nog inget annat heller ;)
Follow the dao, right about....NOW!
Fuzz P18 Just därför tillade jag en illustrerande text :D
Signatur får rum här
Jag jobbade förrut på Burger King i Kastrup. Deras enda språkliga krav var att man kunde engelska, i och med att 60-70% av deras kunder inte var dansktalande. Så står jag i kassan, kommer det något white-trash och börjar beställa på danska. Jag förklarar att jag inte förstår något (med en trevlig ton, jag tilltalade honom "sir"). Då han fick spel och börjar skrika på engelska att han trodde "detta var en dansk restaurang". Då jag lugnt förklarar att Burger King är en amerikansk restaurang och att han inte behöver oroa sig för att jag inte kan danska, eftersom jag bor i Sverige och inte har några planer på att ta några danska soc-pengar. Han får ytterligare spel. Och mina kollegor blir rädda och ringer security. Och, han var inte påverkad av något heller. Lide weird :S
At the gates of Eternity...
Danskar är inte helt rätt i hövvet heller. Men angående telefonförsäljning va jag med om ett rätt roligt samtal (trodde inte de fanns sådana), men det var en tjej i 25-års åldern typ som jag ringde till angående hennes telefonabonemang..så börja hon fråga mig va jag tjänade på att ringa, vad jag hade för provision etc. när jag berättade det här tyckte hon så synd om mig att hon sa till mig att komma hem till henne o "ta en grogg istället" .. jag förklarade att de va svårt eftersom jag satt i gbg o hon bodde i sundsvall.. annars lät de rätt lockande faktiskt.
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Hade en kund en gång som blev helt hysterisk för att jag inte visste hårdheten på vattent i hörby, han tyckte jag skulle ringa kommunens journummer, "för ett sånt har ni väl?", och fråga, för annars ville han inte köpa någon tvättmaskin av mig... hade en annan kille som kom in och skulle handla ett datorpaket och en tv på sin sambos sibakort, han hade en muntlig fullmakt från henne, och blev "oerhört kränkt", för att vi misstrodde honom. när han senare försökte teckna ett eget sibakort fanns han inte med i något svenskt register och hans inkomst "kan vi säga kommer från lunds kommun, till en mellanhand i schweiz, och därefter till mitt konto" Han fick inget sibakort, och en vecka senare fick väktare bära ut honom från butiken en timme efter stägningsdags då han satte sig på golvet och grät som ett litet barn för att vi behandlade honom "som slödder och något från rännstenen på gatan"
Mickmästarn : Danskarna är överballa :)
At the gates of Eternity...
att jobba på seven eleven vid centralen i lund är rätt slitande... för er lundabor så vet ni att bänkarna där utanför är ett alkistätt ställe = skumt folk
Jag har jobbat en del utomlands och det värsta jag vet är folk som förväntar sig att alting ska vara exakt likadant som hemma i väst. en engelsk brud klagade på vodkan jag använde till hennes bhuket. När jag snällt förklarade att det var Lao vodka och att hon faktiskt bara betalade 30 kr för en hink med sprit så höll hon käft. Min favvorit är annarsa folk som klagar på de saker man ger bort gratis (premade shots och coktails). Förväntar sig folk att jag använder min dyra sprit för att göra saker som jag ger bort?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
knugen ha, jag brukar handla frukost där ett par ggr i veckan :P
Som telefonförsäljare får man en hel del skit ska ni veta! Senast var det en dam som började med att skälla lite smått, typ "ni bara ljuger.. ringer och stör hela tiden.. ljuger är vad ni gör..!" och hon blev argare och argare gradvis, av sin egen utskällning tror jag.. till slut lät det "FAN DRA ÅT HELVETE JÄVLA SKITBOLAG! NI BORDE STÄMMAS! JAG SKA STÄMMA ER!" osv osv.. jag la bara på efter det.. :-) En annan gång så lyckades jag vända en sån kund, fast en herre den gången, till att faktiskt köpa det dyraste abonnemanget jag då satt och sålde.. Jag pratade lugnt och sansat med honom och då ändrade han attityd helt och hållet. Människan är rätt så lustig ibland. :-)
här får du lite kärlek
haha :)
Jag pallar inte ha ett citat här.
Fan jag tar emot klagomål från störda hyresgäster hela dagarna , men just nu minns jag inget bra exempel, I'll get back to ya!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.