I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag - en pinne i statistiken

Övrigt - Blandat

   

2007-05-22 10:02

Jag - en pinne i statistiken

Det här intresserar säkert inte en jävel, men jag känner att jag måste få berätta.

Igår fick jag ett brev från Arbetsförmedlingen. Där stod att jag fr.o.m den 12:e maj är utskriven från förmedlingen. Fina fisken tänkte jag. Problemet är att jag inte har varit arbetslös sedan sommaren 2003 då jag precis slutat plugga. Jag anmälde direkt när jag fick jobb och bad om att bli borttagen ur rullorna. Men det funkade tydligen inte.
Det här innebär att jag funnits med i statistiken över arbetslösa i snart fyra år för mycket. Det innebär också att jag har varit registrerad som arbetssökande i snart fyra år utan att Arbetsförmedlingen inte lyft ett finger för att kontakta mig. Det brukar pratas om att arbetsförmedlarna är jobbiga och ständigt nafsar de arbetssökande i hälarna. Jag kan inte säga att jag upplevt det så :)

Slutligen... till er som irriterat sig på oss långtidsarbetslösa. Förlåt, men det var inte mitt fel.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.