I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svettas...

Övrigt - Blandat

2007-05-20 16:30

Svettas...

Tja, jag har ett problem! Jag svettas alltid.. och jag menar alltid =/ när jag reser mig upp, när jag går, på vintern-.. ja fan alltid, Jag är rätt kraftig till kroppen, väger 1XX+ och självklart hjälper det till, men frågan lyder... Varför svettas jag något så extremt? och jag menar inte under armar och så utan i ansiktet =/ det bara rinner hela tiden.. det är faktist ganska jobbigt och störande när man kommer utifrån och går in på ett cafe etc, så varför är det så?

Jag har hört att det kan va att jag har diabetes men vet inte.

Tack för svar.

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-05-20 16:30
Jo glömde nämna, är alltid varm =/ tycker alltid att det är varmt, och föredrar väder runt 15 grader.

2007-05-20 16:46
Gå till en läkare så att dom kan utesluta alla medicinska orsaker...sen är din vikt en bidragande faktor. Det är ju ganska påfrestande att bära runt på mycket.

Sen kan du bara vara en svettare liksom...

2007-05-20 16:55
Jag känner igen det där litegrann... Ok inte så extremt, men om man har varit ute och gått, spec. i uppförsbacke, och sedan kommer in i värmen där det inte blåser eller nåt, då kan jag bli sådär äcklig i pannan, lite svettkristaller som tittar fram. Urk.
"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-05-20 16:57
En fd kompis är diabetiker. Hon svettades alltid väldigt mycket. Och tyckte det var varmt överallt. Så... det är nog det
But for what it's worth yo, I got no regrets

2007-05-20 17:00
Asså det är inte så att det bara varit så sissta året utan har pågåt så länge jag kan minnas, alltid varit varm och svettats mycket :S

2007-05-20 17:00
Hon med :)
But for what it's worth yo, I got no regrets

2007-05-20 17:01
Känner det lite ibland bara =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-20 17:03
Jag tror jag behöver en sånhär special deo?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-20 17:23
salsatt 

Och du är elak, vafan tror du?

2007-05-20 17:46
Jag tycker du ska uppsöka läkare som någon annan sa. Kan ju vara någon sjukdom, men det kan också vara så enkelt att du har fått en uppsättning gener som orsakar det.

Du är fet vafan troru

Försöker du göra dig lustig eller har du bara så dåligt självförtroende att du måste göra narr av folk över internet för att må bättre med dig själv? Jävla pajjas.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-05-20 17:51
Btw, så behöver det inte vara så att det beror på din vikt. det kan vara så att du helt enkelt har gått och fått AIDS, eller så har du hamnat i klimakteriet. Man vet aldrig! Så gå till doktorn.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-05-20 17:53
Fan ja har samma problem som dig, ibland när ja känner att det är kallt så kan ja få för mig att de varmt så börjar ja svettas... :S fast jag är inte så kraftig, och har inte diabetes.. Sitter nog i psyket:P
fan va rolia

2007-05-20 18:42
heh jo kanske bara är en våt person ^^ Men har inte AIDS iaf det är jag 100% säker på :)

Tack för tipsen

2007-05-20 18:46
en kompis till mig har för hög kroppstemperatur, han ligger på runt 38 hela tiden. han är alltid varm och svettas^^
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-05-20 18:47
Den här funkar fint.
face saver

Jag har samma problem och väger också över 100 kg. Har alltid haft det problemet även när jag vägde runt 80 kg.
Har du alltid varit så stor?
Jag går alltid fort och stressar så när jag vet att jag ska in nånstans och sitta still så brukar jag försöka gå sakta för att minska svettningarna.

2007-05-20 19:45
Tack, ja den ska man nog ta och testa, värkar funka bra enligt dom som andvänt den :)

2007-05-20 19:52
jag har en kompis på 98 kg som luktar svett när han kommer ut från dushen :/ Men han använder roll-on så försvinner det. :)
Jag pallar inte ha ett citat här.

2007-05-20 20:23
jag är alltid lökig om handflatorna, kvittar hur varmt eller kallt det är. jobbigt som fan.
Lämne piga hemme!

2007-05-20 21:08
nog bra att kolla upp dte snarast kan ju leda till hudskador och grejjer , om jag inte är helt fel ute så har jag hört nåt om att klippa av nåt  så att dte inte svettades lika mycket om dte var svettkörtlarnna troligast
i got this guitar and i learn how to make it talk

2007-05-20 22:39
Kissar och dricker du mycket? ofta trött? det är symptomen för diabetes skulle jag vilja säga :) bara gå till vårdsentralen och kolla ditt blodsocker så har du svaret om du har diabetes eller inte, tveka inte om du misstänker att du seriöst har det. Kan gå riktigt illa annars
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig

2007-05-20 22:43
Jag svettas som fan om händerna och fötterna... räcker jag går så kommer det... =/
Get Random!

2007-05-20 22:55
har fan samma problem, svettas typ bara i ansiktet, om man går hem från skolan så börjar jag löka så förbannat.
speciellt på/under näsan och på ögonbrynen!

vattenskog in my face!

2007-05-20 23:12
offtopic:

vad är symptomen på hiv/aids??
Jag fiser THC !

2007-05-20 23:12
on topic: absolut torr
Jag fiser THC !

2007-05-20 23:19
Har också haft det problemet, inte så extremt, men jag svettas mycket iaf. Dock så har det minskat en del på senare tid, vet inte varför...

Aldrig tänkt på diabetes, jag dricker ganska mycket (inte alkohol ;)) och kissar en del också... hmm kanske borde kolla upp det!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-05-20 23:36
hummerapa P0

Jag har hört från många att man svettas mer om man är vältränad, men det kanske är helt fel. (det låter ganska ologiskt)

2007-05-20 23:42
Svettningar har ju med värme och göra, jag är konstant alltid varm.. svinkallt i mitt rum nu men mina kinder är illröda :P

2007-05-20 23:47
Det är iofs inte jag, just nu är det svinkallt i det rum jag är i och jag svettas inte. Jag svettas bara mycket när jag väl blir varm.

Det känns ju skumt att du är varm trots att det är kallt i luften. Det känns verkligen som du borde kolla upp det hos en doktor! Eller sök på google eller nåt för att se om du får fram nåt om vad det kan vara!

2007-05-20 23:50
Symptom för diabetes!

Står inget om svettningar dock.

Blir lite orolig själv då jag har en många av symptomen... :S

2007-05-20 23:51
Gogaku: jag tror (OBS! tror) att det är så att vältränade svettas mer/lättare/fortare när dom tränar, men inte överlag liksom..
också bara något jag hört från annat håll, och jag fick en förklaring på det också, hah men det har jag ju självklart glömt nu..
men det kanske finns nån insatt som kan styrka, eller slå sönder det jag sagt ;)

2007-05-20 23:55
Det kan mycket väl vara så! Känns skumt om de som är vältränade skulle svettas mer i allmänhet än de som inte är det... Själv är jag inte vältränad men inte överviktig heller och jag svettas helt klart mer än de jag känner som är mer vältränade än jag.

2007-05-21 00:06
jag hittade det här efter en liten googling!

Svettning är ett av kroppens sätt att hålla rätt kroppstemperatur genom att kroppen kyls ner. Särskilt kraftig blir svettningen när det är varmt ute, när man anstränger sig fysiskt eller när man har feber.
Svettning varierar starkt mellan individer. Ju mer vältränad du är, desto mer svettas du.
Den som är vältränad orkar prestera mer. Det innebär också att mer värme produceras i kroppen. Värmeavgivningen måste då öka och detta sker genom ökad svettning.
I takt med att du blir mer vältränad, fungerar temperaturregleringen bättre. Den kommer i gång fortare och du svettas mer.
Har du dagliga besvär under en längre tid även när du inte tränar kan svettningen bero på andra faktorer såsom övervikt, klimakteriebesvär, långdragna infektioner eller överproduktion av sköldkörtelhormon. Då är det bra att bli undersökt av en läkare.

Helena Soop, leg läkare med profilering mot friskvård och träning.

2007-05-21 00:16

2007-05-21 00:40
offtopic:

vad är symptomen på hiv/aids??

En pumpande känsla i rektum.

2007-10-06 00:08
har du riktigt svåra probz med svetten finns det ett licens prepp som heter nåt i stil med propantelinbromid .

inget som de flesta läkare hört talas om ,men finns genom APL(apoteks tillverkning) normal utskrivning ,tar ett par veckor för apoteket att baka ihop.
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-10-06 01:05
hjälp ja märker att ja alltid e trött o ja svettas som  en kossa även om de e skit kallt o ja sover skit mkt o ja pissar skit mkt o ja dricker skit mkt .O DIABETES :P tur ja va o tog blod prov idag för de får väl se om en vecka om ja har de lr inte ;D

peace!
Sleep is the cousin of death

2007-10-06 01:15
kan bero på att du helt enkelt har svettkötlar som överproducerar, min morbror opererade sina kötlar i benen för att han hade överproduktion av fotsvett.
övervikt gör ju dock att man svettas ganska intensivt av att bara resa sig ur soffan, det har man ju upplevt med en överviktig farsa som är svettig konstant, fan ett andetag gör ju karln svettig nästan! ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-10-06 01:18

Träna så du blir smalare ,. så ska de nog hjälpa ,. kroppen gör ju av med mer vätska om man är kraftigare

2007-10-06 01:46
salsatt X0, din kommentar var en av dom omognaste jag har stött på som kommer från folk över 7 år..
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-10-06 01:50
använd "absolut Torr"...de funkar helt sjukt bra

2007-10-06 04:46
Hahaha, Fatcaesar P20 är svettet!

Ni som vet, ni vet. Resten? Fuck you.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA