I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

pessimist vänner

Övrigt - Blandat

2007-05-18 15:37

pessimist vänner

nu e de såhär: för ungefär ett halv år sen började jag och min (bästa kan tilläggas) kompis umgås ganska intensivt med två andra brudar, skittrevliga, roliga och allt! under jullovet var det extremt, när skolan började igen blev det oftast på helgerna.
nu börjar det bli vår, solen skiner, man vill ut, göra saker som tex: festa, då har dom börjat ändra på sig ( och inte till det positiva), de planerar gärna men e grymt snåla när det kommer till kritan, då e de VI som ska betala, VI som ska fixa ställe att vara på, VI som ska fixa fest osv osv. dom bara gnäller, gnäller och gnäller. EN gång sa vi emot, det blev bråk i en månad, den månaden var vi tysta medan dom bråkade ungefär, trots att felet var deras. (inget alternativ att säga emot alltså) då började vi ist ignorera deras beteende, det fungerade ett tag..tills de förvärrades och nästan blev värre än någonsin.

det kan ungefär låta såhär:
Brud 1 och 2: ska ni fixa dricka då? vi har ju ingen dricka hur ska vi kunna festa då hade ni tänkt?
vi: jaha, kontakta tove brorsor, dom kan ju?
Brud 1 och 2: nej, han kan inte idag. han jobbar.
vi: Ok, vi försöker hör av oss senare puss!
Brud 1 och 2: okej hejdå

(inget tack eller något)

nästa gång vi snackar:
vi: jo, niklas kunde fixa tretton st cider det kostar 125kr.
brud 1 och 2: jaha men vi har inga pengar. och sen vart fan ska vi vara då?

vi har lagt ut flera gånger, men dom hade aldrig i sitt liv lånat ut pengar åt oss. och sen vill vi inte få dom att tro att dom kan bete sig hur fan dom vill och vi lånar ändå pengar till dom (fast vi vet att dom har pengar! dom lånar med hopp om att vi glömmer och dom ska slippa ge tillbaka).

snålheten gäller allting, allt från busspengar, mat och flygresa till stockholm.  

annars e dom grymt trevliga, vi umgås ju ofta. men sådana pessimister. att dom e snåla bryr jag väl mig inte så mycket om ville bara få en helhet. de e väl mest att de kräver pengar av oss som e irriterande när dom aldrig ger något tillbaka.

Går det att ändra på sådana här personer eller kommer dom vara körda i huvudet livet ut? isåfall, hur fan gör man då när varken ignonera eller diskutera funkar? Har ni varit i samma situation någon gång, vad gjorde ni? dissade ni och ångrade eller stack ni med ett leende i behåll? 

Behöver verkligen hjälp med det här nu, dom går mig på nerverna.

2007-05-18 15:42
varför fortsätta vara kompis me dom? sådana energibovar klarar man sej bra utan.

2007-05-18 15:42
haha men guud varför ska ni betala för deras skit?

Gör ett kvitto över vad dom är skyldiga er och be dom dra.
Skaffa er brudar som är snälla på riktigt och inte utnyttjar er.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-18 15:46
Vad är ni för dörrmattor? Har ni ingen självrespekt? Skärp er för helvete jag blir seriöst förbannad på er.
ETT. Ni lär aldrig få veta om just dessa individer kan ändra på er om ni inte har några gränser ni säger bara "jaa pissa på mig litet till och jag betalar er för det också". Varför inte? Det bor en oppurtunist i oss alla utom Jesus Kristus och ni när deras ego. Om folk ger varför inte ta? Snälla skärp er nu ni skämmer ut er. Det enda råd jag kan ge är en TVÅ snälla gå därifrån medan ni har ett uns värdighet kvar i era kroppar, om ni gav dem en loska i avskedsgåva på vägen ut skulle jag inte tycka det var fel  
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Redaktionen

2007-05-18 15:56
Hahahahaha, alltså ärligt talat..

Vad fan håller ni på med?

Konfrontera brudjävlarna! Vad ger dom rätten att hålla på så eller? Haha WIMPED.
namaste
Manager

2007-05-18 15:56
Eller varför inte ta det med de istället för folk på whoa?
Redline!

2007-05-18 15:58
ja, att konfrontera dem är ju det enda som funkar.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-05-18 15:59
och nej, de kommer förmodligen inte att ändra på sig så länge ni är så lätta att köra över. tyvärr.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-05-18 16:26
alltså, ta upp det med dom. blir dom så förbannade att dom ignorerar er eller bråkar med er en längre tid är det ju knappast något att ha i kompis-väg..

om dom beteer sig så som dom gör nu och aldrig blir konfronterade kommer dom ju antagligen vara precis som dom är tills den vackra dagen kommer och någon jävel säger till dom på skarpen. och är det inte NI som gör det kan ni säkert räkna med att få lägga ut en massa cash, köpa ut och fixa fester tills dom hittar några roligare människor att vara med. det verkar ju vara så dom fungerar.

2007-05-18 16:43
Haha bara att dumpa dom direkt!
Jag har ingen forumsignatur.

2007-05-18 16:59
Haha, vilka golddiggers. Utnyttjar er för sprit och fest.

Sätt ner foten för helvete.

2007-05-18 17:12
Menar du att ni verkligen inte förstår vad det här är för tjejer? Precis som conspicuous säger - golddiggers! Släng ut dom förfan. Dom vill bara vara med er för att få festa och dricka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.