En gång är ingen gång, och sen?
Jag måste få detta ur världen. Jag har hört olika versioner på ordspråket, vilket är egentligen korrekt?En gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket eller En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket? Jag använder mig personligen av alt. nr 1, då jag tolkar det som att alla gör misstag men om man gör om dem är man dum, typ. Hur säger ni?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
en gång är en gång, två gånger är två gånger brukar jag köra på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Huh? Den jag hört går... "En gång är ingen gång, två gånger är en vana"
At the gates of Eternity...
Jo den varianten finns också..
Den första håller jag på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en gång är ingen gång två e lika me noll säger man
jaja
en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket kör jag på!
en gång är ingen gång, 2 gånger är en gång för mkt sa min lärare varje dag när jag kommer försent :) så satsar på den :)
en gång är ingen gång, två är lika med noll kom och lär dig samvetets ekvation
"två gånger är en vana" är det. flyter bäst, bra takt liksom.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
ja visste att nån skulle klämma ur sig björn rosenström-shittet...
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
En gång är ingen gång, två är lika med ett, händer det en tredje gång, är det bara att börja om och räkna från nummer ett.
Jag trodde det va: En gång är ingen gång, två gånger är en gång-gång.
what.. det man inte kommer ihåg, har man inte gjort?
en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Så ska det va!
En gång är en gång, två gånger är dubbelt så mycket. Tredje gången är inte så dubbelt mkt, så fortsätter man är man tillbaka till ingen gång. Vardagsfilosi kära medlemmar ;)
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
två ggr är en vana som BC99 sa är den jag hört mest också.
Don't make me Chris Brown you, bitch!
Jag anser att BC99s variant är den korretka.
En gång är ingen gång ger detta: 1=0. då är alltså två gånger 0+0=0 tre gånger 0+0+0=0 alltså är hur många gånger som helst ingen gång.
en gång är ingen gång två är lika med noll händer det en tredje gång är det bara att börja om från noll.
En gång är ingen gång. Ett liv är inget liv? Nej fyfan, allt räknas!
En gång är ingen gång, två gånger är ingen gång osv..
^ Smart sagt.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
en gång är ingen gång
två gånger är en gong gong :)
Fast bush hade bra koll på det där också..
Fool me once, shame on — shame on you.
Fool me — you can't get fooled again.
http://www.youtube.com/watch?v=jbJABBo5s2w
cry me a river! --> thcrew
En gång är ingen gång ger detta: 1=0. då är alltså två gånger 0+0=0 tre gånger 0+0+0=0 alltså är hur många gånger som helst ingen gång. paparazzi, om 1=0 så är 0=1 isf vore hur många gånger som helst alltid en gång.. duh..
cry me a river! --> thcrew
joda och ingen gång vore oändligt många.
Hangaround
2007-06-04 13:37
"fool me once, shame on you. Foolme twice, shame, shame on me?" // Bush
En gång ingen gång 2 gånger är lika med noll :)
en gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket, tre gånger är en dålig vana.
when I play doctor, I play to win
en gång är ingen gång, två gånger är tradition?
Du och dina farsor?
en gång är ingen gång 2 är lika med vem fan bryr sig
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
En gång är ingen gång, två gånger är en för mycket. Den första gången räknas inte, den andra gången så har man gått över gränsen. Inte för att vara otrevlig men hur du kan ha fått för dej att "en gång är ingen gång, två gånger är två för mycket" har någon som helst logik i sej förstår jag absolut inte då det är direkt självmotsägande. Förklara gärna så att jag förstår, vill inte sitta här och missförstå någonting somkanske är värsta genialiskt!
Qpo P18 "En gång är ingen gång, två gånger är en för mycket." är för mej samma sak som
"En gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket" alltså man kan gå över gränsen en gång, men två gånger blir en vana (för mycket)
Är det inte "En gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket" Så fick jag lära mig som barn när min lärare skällde på mig
En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket?
MeckGyver
En gång är ingen gång, men nästa gång då jävlar.. Så sa min kära far när jag torksade på graffiti ^^
En gång är en gå ng 2 gångger är en gång gång och tredje gången blir det en jävla smäll
Säg Whalla!?
En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mkt... ett misstag är okej, då bör man ha lärt sig att inge göra det.. andra gången så har man gjort det en gång för mkt.. Alltså gills andra gången då man borde ha lärt sig.. ungefär som att ta på en varm spisplatta. Första gången e för att prova, då fattar man att de gör ont.. andra gången e man bara dum.. Fattar inte "andra gången är TVÅ gånger för mkt".. FÖRSTA GÅNGEN VA JU INGENGÅNG dumfan!
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
lärt sig att inte *två gånger är TVÅ* pussgonatt
En gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycke. Med det menar man med att en gång är det acceptabelt som ett misstag. Men gör man det två gånger bör det inte första gången se som ett misstag längre och är därför TVÅ gånger för mycke.
"Två gånger är en vana" säger man ju?
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
Pepper_Jack Enligt mig och ordsråket så är en gång acceptabelt. Därför är två gånger en gång för mycket då ett misstag kan båda gott ;)
en gång är ingen gång. 2 gånger så är man dum i huvet.
We call them winerbrods.
Det här är mitt gängs filosofi om öl: En öl är ingen öl, men eftersom man alltid dricker minst tre öl när man bara ska dricka en öl, så är tre öl som en öl, alltså ingen öl. Och då är helt plötsligt 4 öl en öl, och en öl är ingen öl så 4 öl är ingen öl heller. Och så kan man hålla på tills man stupar!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
ajjja haha men tänk så här då. Vi kan ta otrohet som exempel. Din brud skulle vara otrogen en gång, okej fine, du kan ta det och ger förlåter henne för att hon säger att det var ett misstag. Men om hon då är otrogen helgen efter, tror du då fortfarande att det bara var ett misstag ? Nej, det skulle inte jag tro iallafall. Därför kan EN gång vara ingen gång, men samtidigt TVÅ gånger vara två gånger för mycke.. just för att man antagligen inte ser första gången som ett misstag längre.
Det verkar som om vi inte kommer överens i den här frågan. Känner någon en språkvetare?
Pepper_jack Då är det ju en gång för mkt! första gången e fine, så den skiter vi i.. men den andra gången är en gång för mkt, droppen som får bägaren att rinna över. låt oss ta "droppen som får bägaren att rinna över" som exempel. Då är den inte droppen, utan all annan vätska som tidigare hällts i bägaren som också bidrar till att det rinner över, alltså ska det heta "allt jag hällde som fick bägaren att rinna över"? för då är ju allt jag hällde till kanten inte längre ett misstag? :P rätta mig om jag har fel, kanske låter dum :P
Måste säga att jag fattar vad du menar, men det låter inte rätt.. att säga "två gånger är två gånger för mkt" är att säga två en gång för mkt c(x