I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

varför lever man??

Övrigt - Blandat

2007-05-16 22:40

varför lever man??

Ibland när jag inte har nåt att göra eller när jag har tråkigt så sitter jag bara och tänker på varför lever vi?? vi föds,växer och dör och sen är det slut. Då tänker jag vad är anledning till att jag ska fortsätta leva?? jag har inte ett lätt liv och jag är helt enkelt inte rädd för att dö. men om det nu finns en gud vad vill han då att vi ska lära oss eller få ut av livet?? det e sånt som jag tänker på varje kväll när jag lägger mig. Det händer inget positivt i mitt liv då kanske man ska sova för alltid:P man vet redan hur ens liv kommer att se ut , jag ska börja jobba och kanske bilda familj och sen krånglar det och sen blir man gammal och ful och sen dör man. Nähä det låter inte kul för mig : vad ska man göra om man eller tänka på om man verkligen vill fortsätta att leva??

2007-05-16 22:43
Man ska göra de man tycker är kul hela livet ut. Fast man måste ha tråkigt ibland för att vara glad såklart.

Du jobbar som städare va?
Jag pallar inte ha ett citat här.

2007-05-16 22:44
Man lever för att sedan Dö...Pz Out.
Henkish a.K.a ProNooB.

2007-05-16 22:46
det finns ingen meningen-med-livet-mall som passar alla människor på denna jord, man får hitta, skapa eller hitta på sin egen mening med livet.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-05-16 22:46
man lever för att bli rockkändis såklart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2007-05-16 22:56
MAN LEVER FÖR ATT KUNNA DÖ
They called me Mr. Glass

2007-05-16 22:59
Man blir  sjuk om man sitter o taenker po sont for lenge..

2007-05-16 23:07

men skulle du hellre "sova" hela tiden än att leva och ha kul (då och då) ??

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 23:31
det händer inget positivt i mitt liv och jag har aldrig kul :(
Manager

2007-05-16 23:34
Gör någonting åt det då.. Lämna allt och flytta till Jamaica typ.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-05-16 23:55
Ja, alltså istället för att sitta och planera om du ska ta ditt liv (vilket du inte får ut nånting av) så kanske du ska ta och kolla upp: Vad är roligt, vad tycker jag om att göra?

Det finns alltid nånting som nån tycker är roligt.
- Sick and tired

2007-05-17 00:05
Livet är exakt så meningsfullt smo du väljer att göra det. Det finns ingenting annat än du själv som kan ge ditt liv någon mening.
Unweaving the rainbow.
Rappare

2007-05-17 02:44
Lev det livet du kommer hoppas att du gjorde den dagen då du ska dö!

Sitt inte och gnäll idag för imorgon har lika mycket tillhörighet till idag som du själv bestämmer. Varje stund du får är en chans att vända på det hela, det gäller att ta tjuren vid hornet för inte mycket händer av sig själv.

Med tiden kommer dock allt se annorlunda ut, din livs-tristess kommer kännas som ett obetydligt frament till en helhet du inte ens kommer fatta angick dig när du är t.ex. 32 år.

Lev livet och hitta saker som gör dig glad, ge dig ut i världen och skaffa intressen som du vill fylla ut dina dagar med. Bäza så många bitches du kan och rulla upp en till och gunga som en pimp.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-05-17 10:26
man lever för att utvecklas

2007-05-17 12:13
Vi lever för att snylta på varandra och vara så egoistiska vi bara kan !

2007-05-17 12:14
alla har sina anledningar till att leva. försök hitta din egen :)

2007-05-17 12:36
woooord zow. synd att inte alla förstår det

2007-05-17 12:50
zow lägg ner hobbyfilosofin genast.

Man lever för att göra nått kul och inte sitta och tjura på forum och ställa en sån dum fråga som att varför man lever, livet har du fått som en gåva och ska bara tacka och ta emot. Inte fan frågar du varför om du får en mille rakt i handen.