kamphundar
nu har ju kamphundar varit på tapeten ett tag här på whoa, och eftersom att jag har fått intrycket av att ni kan väldigt mycket om kamphundar (se tråden människa vs. pitbull) så vill jag veta vart ni har era källor, så som hemsidor böcker osv. håller på med ett skolarbete specifikt om kamphundar. ungefär dom här frågorna vill jag ta reda på: * vilka raser är speciellt utsatta? * vad för ägare skaffar sådan här hund? till vad för nytta? penisförlängare eller typ kelhund? * hur tränar man hundarna? osv osv. så kom igen nu jag vet att ni kan!
"förortshunden" kallas det ju lite flyktigt... o kan stämma när man ser en pitbull hänga i trädet i förorten... Men en pitbull kan även vara underbara varelser... Röstar för hundkörkort.:) Pitbull & amstaff är väl mest utsatta. Men leder inte anmälningar på attack mot folk om jag inte minns fel? kan ju bero på att det finns lite mera pudlar i sverige. Antar att man hetsar hundarna o får dom o bli aggro.. Snackar från mitt huvd bara.. allt kan stämma allt kan va fel. troligen sistnämnda
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
länk där finns det en del källor, har pitbull själv. frågar du så svarar jag på det jag kan!
Pundare med Prestationer.
ja tack fler hemsidor skulle vara fint och gärna tips på mer raser som är utsatta (btw är rottweiler en utsatt ras?) KOM IGEN NU WHOA!
amstaff är en utsatt ras..
Vad menar ni med utsatt ras?
where my smokers at?
utsatt menat med att dom får ta en massa skit som dom inte förtjänar. Hur många oprovocerade människoattacker gör en amstaff per år i sverige t ex?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Jag har nu en rottweiler/amstaff och förut hade jag en pitbull/amstaff och jag skulle aldrig hela livet skaffa mej en labardor eller någon sån ras för jag tycker dom inte har så mycket personlighet men de har dom här raserna. Sen så förstår jag inte varför de är så "coolt" med pitbull, amstaff och såna raser skulle jag skaffa en hund för att vara "cool" skulle jag skaffa mej en kuperad dobermann dom ser ju mer häftigare ut . Dom idioterna som har såna här hundar för att bara visa upp borde inte få ha hund . För de finns ju många idioter som missköter dom tyvärr och sen vilken hund som helst kan bli farlig om man missköter det enda som är med dom här raserna speciellt amstaff är att dom är lätt att reta upp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vet inte hur du definerar kamphund, så jag går efter definationen att hunden används aktivt vid kamp, för du frågar trots allt efter kamphundar och inte nån specifik ras eller rasstandard.* vilka raser är speciellt utsatta? Pitbull och Amstaff är väl den vanligaste hunden man använder vid kamp, men Rottweilerblandningar och andra blandraser är inte direkt ovanligt. * vad för ägare skaffar sådan här hund? till vad för nytta? penisförlängare eller typ kelhund? Man kan inte ha en kamphund som kelhund. De fungerar som penisförlängare hos många, som inte vet bättre. Men glöm inte bort att de dessutom används vid kamp, och eftersom folk inte pysslar med organiserade fighter för att det är coolt så är pengar en stor anledning också. * hur tränar man hundarna? Det finns otaliga sätt att träna en kamphund. Allt från att tåla stryk till att orsaka så mycket skada som möjligt. Så allt från att ge hunden stryk med diverse tillhyggen till att hetsa den att hugga olika föremål i brist på andra hundar. Sen är styrka en rätt viktig faktor, så styrketräning och anabola är inte direkt ovanligt. Jag har inga andra källor än att jag ibland rör mig i kretsar där folk som pysslar med hundkamp också rör sig. Jag vill tillägga att jag är emot all form av vadslagning där djur utnyttjas för människors vinstintressen. Dessutom är jag emot all form av kamp med hundar, för det är bara idioti.
Redline!
scrmf: alla raser som på något sätt liknar pitbull eller amstaff kan vara utsatta och folk tror gärna att alla korthåriga och kraftiga hundar med trubbig nos är kamphiundar.. i mina ögon skapar man kamphundar de föds inte.. åh andra sidan får man inte glömma att de faktiskt är framavlade för att ha stor kamplust och vara tåliga med ett väldigt starkt psyke (de blir inte rädda lätt och lär sig inte direkt av sina misstag utan kan göra om samma sak 10 ggr innan de börjar oroa sig för konsekvensrna.) man ska alltså ha rätt bra koll på hundar innan man skaffar en.. det är nog väldigt blandat folk som skaffar dem, allt från folk som tycker de är thugged out till träningsfreaks som tycker de passar deras livsstil med muskler och macho look till vanligt folk.. framförallt är det för ofta folk som inte kan något om de här raserna eller om hundar överhuvudtaget som skaffar dem.. i rätt hundar är de riktigt goa hundar med massa personlighet.. hur man tränar dem för kamp? kan ju göras på många sätt räcker väl att uppmuntra deras kamplust till max, kanske med ett kommando som triggar igång den, uppmuntra hunden när den är aggresiv mot andra hundar och människor och sedan kanske sno eller köpa mindre hundar som man kan skicka kamphunden på så den lär sig att den får beröm när den dödar och skadar en annan hund.. riktigt vidrigt.. har för mig att labradorer är mest överrepresenterade i hundattacker.. kan ju bero på att det finns så många av dem.. men också på att folk tror att såna hundar är det bara att skaffa och att man inte behöver nån kunskap alls..
i rätt händer ska det stå där en bit ner
Jag tackar för svaren :) kommer ihåg att det låg någon länk till aftonbladet här för ett tag sen, där det tydligen skulle vara någon slags lista på "utsatta raser" som klassas som "kamphund" sökfunktionen funkar inte för mig iaf..
scrfmf: Ett bra tips jag kan ge är att aldrig använda Aftonbladet eller liknande tidningar som källa. Det är bara fel.
Redline!
scrfmf .. ett tips är ju att INTE använda en sida som förvränger och ljuger för att tjäna pengar som källa i ett skolarbete.
oj dr.octagon var före :)
haha ne iofs.. men vill ha mer tips än just pitbulls och amstaff. ska söka, men hittar nästan ingenting :s
peaches: folk som använder hundar till kamp borde hamna i finkan....djurplågeri på högsta nivå! blir så ledsen när man tänker på det...:/ Eftersom det finns lagar för det, så ja...men det är många som borde hamna i finkan som inte gör det.
Redline!
vafan, det är så mycket fokus på dessa hundar. Själv tycker jag att labradorer och cockerspaniels är jävligt obehagliga. Chihuahuor hugger , morrar och attakerar galet mycket. Men inget snack om munkorg och koppeltvång där inte.
Dr.Octagon Är du på riktigt? Tror du på fullt allvar att alla som skaffar amstaffs/pitbulls gör det för att vara "coola" är du helt körd i huvudet. Den överlägsna majoriteten av alla jag känner med pitbulls är för det första tjejer, för det andra är samtliga otroligt omtänksamma och seriösa hundägare som hellre skulle dö än att "kampa" sin kelgris. Det märks klart och tydligt att du aldrig träffat en amstaff/pitbull som uppfostrats som de ska, finns i princip inga keligare hundar. Den största risken du utsätter dig för när du träffar en sådan hund är att den vill upp och pussa dig i ansiktet. Det finns inga dåliga hundar, det finns bara dåliga ägare. Uttjatat men fortfarande lika sant.
Look with your own eyes - See with your own mind
PenDragon: Är du på riktigt? Har du läst det jag skrivit? Om ja, sätt på dig glasögonen. Om nej, läs det jag skrivit. Dessutom som tror inte jag att de flesta tjejer är så jävla bra hundägare, iallafall inte av det jag sett. Det är rätt vanligt att tjejer inte befäster sitt ledarskap, och dessutom som har de tendens att prata bebisspråk/ eller iallafall med alldeles för gällt röstläge, vilket en hund tolkar som tecken på svaghet, oro, stress och änglsan...och är ägaren till en hund, vilken som helst, svag, orolig etc får de flesta hundar för sig att de måste ta kommandot....och ja, man vill inte ha en hund som tror sig bestämma.
Redline!
men menar du allvar? vad är det för jävla fuckups till brudar du känner om de pratar bäbisspråk med sina hundar. de flesta tjejer/kvinnor/whatever som har hund gör nog inte det.. sen att det finns lite wanna-be-paris-brudar med småhundar som pratar bäbisspråk säger väl mer om dem än om tjejer som hundägare överlag.
I'm having a bad day,don't make me take it out on you!
Staffordshrie bullterrier, bullterrier, Mastiff (alla varianter), Amstaff och pitbull.
413
madass: Jag känner inte brudar, men jag stöter på de titt som tätt. Nu menar jag inte fullvuxna hundar, utan sina små söta pitbull-valpar och gulligull och allt vad det är. Det kanske mer är ett fenomen som utspelar sig i de södra förorterna till Stockholm än resten av landet...men jag skrev som sagt "av det jag sett". Sen ska vi inte glömma att de flesta killar är lika stora stolpskott som tjejer när det kommer till hundvalpar.
Redline!
peaches: Läs det jag nyss skrev. Och att gosa med en hund är verkligen inte samma sak som att ge den signaler som betyder "Jag vet inte vad jag gör, jag är orolig och stressad, snälla ta hand om mig", vilket man gör genom att prata med gäll röst.Känner du ens en tjej som har en hund?? Ja, jag och minm flickvän har hund, och sist jag kollade så är hon tjej. Och hon är bra på att uppfostra vår hund.
Redline!
peaches: Jag har sett flera tjejer med "kamphundar" och de har haft bra kontroll på sina hundar. Det är vad du har sett. Jag har inte sett lika mycket av den varan till skillnad från det jag tidigare tog upp. Och jag går mer på egna erfarenheter än andrahandsinformation.jag anser att det är fler killar som förstör kamphundarna och ger dem dåligt rykte....tror inte tjejer köper en sån hund för att verka tuff, eftersom det inte är en identitet som tjejer söker... Det har jag aldrig sagt och förstår inte varför du ens tar upp det.jag har aldrig sett en tjej som signalerar "jag vet inte vad jag gör" och som pratar med gäll röst... vet inte vad för folk du möter egentligen. Genom att prata med en gäll röst är det exakt det man signalerar. Tänk efter själv, hur låter en hund när den är orolig och inte vet vad den ska göra? Och hur låter en hund som gosar med en annan hund? Man ska aldrig tro att en hund förstår människospråk.manb måste ha en balans, hunden ska veta sin plats men samtidigt ska den inte tryckas ned av sin ägare. Åter igen ingenting jag har sagt, och ännu en grej jag inte förstår varför du tar upp.
Redline!
vi tjejer daltar inte med våra hundar, inte talar vi bebisspråk heller tror inte tjejer köper en sån hund för att verka tuff, eftersom det inte är en identitet som tjejer söker... har aldrig sett en tjej släpa runt på en pitbull för att se cool ut...vi tjejer köper en hund för att vi älskar djur.. oj oj, jag tror du slog världrekord i felaktiga generaliseringar... du verkar ha en mycket ensidig bild av hur tjejer är och bara umgås med folk som e som du kanske? idiotiskt var det iallfall.jag har aldrig sett en tjej som signalerar "jag vet inte vad jag gör" och som pratar med gäll röst... vet inte vad för folk du möter egentligen. styrker min tes om att du lever isolerat och ha r dålig uppfattning om generellt mänskligt beteende. däremot håller jag med dig om att mest män ger sina kamphubndar dåligt rykte och missköter dom.
Mabuhay!
peaches "tror inte tjejer köper en sån hund för att verka tuff, eftersom det inte är en identitet som tjejer söker..." du är så fördomsfull.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Men herregud, vad är det för fel på er? :) Tror ni ens själva på vad ni säger?
PenDragon: Kan du specifiera dig lite mer? Vem frågar du och vad är det som är galet?
Redline!
Nej, jag orkar inte ens specificera mig, så illa är det. Låter andra med mer ork att bemöta idioti fortsätta.
Hittills tycker jag att du bidragit med mer idioti än jag, så hade jag varit du hade jag valt att försvara iallafall det jag sagt.
Redline!
Det känns som att jag måste förklara mig, för folk (läs: PenDragon) tycker om att dra förhastade slutsatser. Jag har aldrig sagt att alla som skaffar amstaff/pit gör det för att vara coola. Om man läser mitt inlägg och tar till sig det jag skrivit så förstår man det. Jag har dessutom aldrig sagt att alla amstaff/pitbulls är ouppfostrade. Jag tycker det är rätt tragiskt att personer som PenDragon känner sig tvugna att försvara amstaffs/pitbulls mot alla som skriver nånting om de raserna i samma sammanhang som kamp. Det är inte en hemlighet att det är de raserna som föredras vid kamp, och det är enbart det och ingenting annat jag skrev. Hela PenDragons första inlägg var alltså helt meningslöst, för det är inte ett enda ord i det inlägget som har nånting med mitt inlägg att göra. Sen vet jag inte om det är nått mer jag skrivit som kan tolkas som idioti, men om det är det så förklarar jag gärna...för idioti är det sista jag vill sprida.
Redline!
peaches F23 nej?
jag har aldrig ägt en hund i hela mitt liv, så jag känner mig inte så värst träffad alls.
och du kan vara fördomsfull även om fördomen är "positiv".
exepel: alla homosexuella har bra klädsmak, alla judar har bra sinne för ekonomi, osv.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
peaches: Jag skrev flera ggr att det var mina egna iaktagelser, och jag står fortfarande för det. Jag har aldrig lagt fram det som universiell fakta. Men när varenda tanthund i stan lever rövare för att de blivit uppfostrade på samma sätt som många av tjejernas pitbullvalpar blir i min omgivning så väljer jag att tro på det jag har sett. Det är alltid lika kul när en fullvuxen pitbull drar som tanternas taxar annars gör. Bara för att de tjejer du hänger med inte gör det så kan fortfarande majoriteten av människor göra det. Eller känner du alla i hela världen? Jag kände behovet för jag visste inte hur lärd du var. Nu vet jag. Jag har ungefär samma kriterier som du.
Redline!
Måste hålla med på den punkten att kvinnor/tjejer har en större tendens att "förstöra" (iaf inte få lydnad) på sina jävla hundar, Kamphundar som knähundar. Tack vare dem (iaf kärringarna som bor häromkring) så har jag nu en aggresiv schäfer som inte vet vad hon ska ta sig till när hon möter hundar och min staffe är på god väg att följa i schäferns spår. Och det är tack vare för att dem inte har nån som helst jävla pli på sina små kräk (japp dem blir kräk) utan dem sprang rätt över mina hundar när dem var som minst och inte kunde försvara sig och nu dem är nu mera halvt aggresiva. Tacka gudarna att jag inte var ute och gick med hundarna vid de här tillfällena (upprepade ggr, samma sorts hundar, samma männsikor som har dem lösa). JAG baserar det här på egna erfarenheter och händelser! så inga påhopp nu om att det inte stämmer.. Och för att inte hata för mkt på kärringar så måste jag oxå hålla med om att fel folk köper kamphund för ofta. dvs pojkar i 20årsåldern och tror att det är jätteballt med en kamphund.