I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad fan är det för fel på min kyl?

Övrigt - Blandat

2007-05-11 22:26

Vad fan är det för fel på min kyl?

För någon vecka sedan tänkte jag koppla ner med ett par öl, så jag ställde in några bärs på kylning inne i kylen. När jag tar ut den första för förtäring så märker jag avsaknaden av tsssh-ljudet när jag knäckte den, mycket riktigt så var kolsyran borta. Hällde ut ölen i vasken tog en ny men samma problem återstod.

Måste vara något fel på ölen trodde jag tills nyss. Då jag kommer från en kompis där jag fick med mej ett par öl hem också, ställde in dom på kylning i någon timme, och nu den första ölen från kylen saknar kolsyra. Vad fan är det för fel på min kyl?!?

2007-05-11 22:34
kolsyran försvinner ju för att produkten är kass, lr för att burken är öppnad/inte är tät.

kanske var samma märke på ölen och det var fel på den? min kompis köpte öl o samma kväll skulle han dricka den o då va den helt jäst o smakade jätteilla. o det va ju för att ölen va kass.

det är inte kylens fel om din kyl faktiskt hålller kylan. hur många grader har du då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-11 22:38
Men jag drack ett par öl hos kompisen (MED kolsyra), gick hem (100 meter) ställde dom i kylen knappt någon timme och vips så har jag trollat bort kolsyran. på termometern står det -20 men utgår från att det är frysens temp.. på kylen har jag runt "3" av 7 möjliga på effektskalan

2007-05-11 22:43
du har fått kolsyranförsvinner virus tror jag. Bara att hiva den
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-05-11 22:45
De verkar inte bättre, ölen rinner ner snabbt, men de smakar ju inte kyckling om lägger det så

2007-05-11 23:36
Skulle gissa på att det är för kallt i din kyl?
Forumssignatur...<br>

2007-05-12 00:49
nej nej, kolsyra ska inte försvinna vare siog det e för varmt eller kallt... i "normala" förhållanden då... inte 980 grader celsids fett skumt det där... det e nog ett sånt där kolsyra försvinnervirus som ovanståensde ssa
Jag fiser THC !