Hur många av er har glasögon?
På senare tid har jag märkt att min syn försämrats, så jag bestämde mig för att boka tid på Synoptik och kolla vad som var fel. Jag fick reda på att jag var tvungen att skaffa glasögon eftersom min syn annars skulle försämras och bli värre än vad den redan är. Behöver inte använda dem så ofta iofs (endast när jag kollar på TV och den står långt ifrån mig etc, eftersom jag får huvudvärk av att kisa). Så, av ren nyfikenhet, hur många av er whoaiter har glasögon? Är ni när- eller långsynta? Vad har ni för bågar? Styrka? HOLLAAAA @ a glasögonorm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har glasögon/linser, björn borg glasögon, kan inte styrkan utan till eller nåt sånt, va tvungen att fixa det när jag skulle ta körkort..
saaaru..
Jag har inte glasögon. Hoppas nån svarar som har!
köpte ett par brillor för ett par år sedan som jag skulle använda när jag läste, satt vid datorn osv. Men har dock inte användt dom så många ggr:P det var armani, vet inte vilken styrka :P
Jag har glasögon, hihi. Moschino, 0.25 på ena och 0.50 på det andra = ) hihi.
Credit crunch crunch baby
Jag är brillorm ibland. Brukar ha linser för det mesta, men nu har jag råkat ut för en ögonsjukdom. Så brillorna är på 24/7 nu. Köp brillorna på
favoptic.com. Billigt och smidigt.
Aldrig mer....
jag har glasögon som jag borde använda MYCKET oftare än vad jag egentligen gör. blir mest i skolan, på föreläsningar och sådant. min syn är inte JÄTTEkass men tillräckligt för att ett par glasögon med rätt styrka underlättar så jag slipper (omedvetet) anstränga ögonen för mycket som jag gör nu. jag gillar glasögon men tröttnar på bågarna så kvickt. har en dålig vana att falla för dyra bågar och det är ju inte så jättekul att spendera cash på sådant hela tiden så fort man tröttnar eftersom det kostar en hel del. jag har lite allt möjligt fast i en liten skala. är närsynt, har brytningsfel + något mer. grejen är att jag är mer närsynt på ena ögat än andra, har brytningsfel på ett öga och det jag inte minns heter har jag på det andra :D lite småskumt. fast som sagt, väldigt svag styrka på synfelen. sån tur är.
Björn Borg har sjukt snygga bågar :) Armani har jag dock ej sett något av. Jag blev lite smygkär i ett par ljuslila (väldigt diskret färg) Versace bågar, tog med mig 4 olika glasögon som jag testar och så och jag blev helt såld på V, men vi får se I guess. - 1,5 har jag för mig hon sa att jag hade, i styrka dvs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
armani har heta tycker jag, men björn borg har nog hetast ;D
Linser, alltid. Annars Gucci-bågar. Väldigt närsynt, -4.25 å -3.75... Slå den om ni kan xD Over!
Rataxes..
Har ett par Björn Borg också, men dom sjunger på sista versen vill jag lova..
Aldrig mer....
jag har glasögon, jävligt snygga, jag glömmer att använda dom bara så det är ingen som vet att jag har sad face
har det när jag läser o på jobb o så. är närsynt, men inte mkt. har mui mui bågar
syumoan akoinwe!
ajuste, jag e närsynt.
Credit crunch crunch baby
Jag är närsynt, använder aldrig glasögon in public eftersom jag inte köpt nya på 6 år. De jag har är visserligen Björn Borg men lämpar sig inte för utomhsubruk. Har månadslinser, -3.75 på ena ögat och -4.25 på det andra. HA, Spunken . Exakt samma:)
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Producent
2007-05-07 21:46
Har också dålig syn, men har som en del latmaskar och snåla jävlar inte prioriterat att gå till en optiker, känns som dem huzzlar man på nått sätt. Hur mycke ska du pejja för dina brillor då ?
Since 1984 @realgizlee // twitter
hade glasögon från ETT års ålder. dvs nästan som bebis. slutade använda dem helt i femte klass, och märkligt nog är min syn bättr idag utan glasögon, jag natar att ögat "växt ikapp" lite men helt perfa är det inte. ser dock bra. har dessutom oprerat ögat vid 4-5 års ålder eftersom vänstra ögats muskel inte orkar lika mkt som högra. (läs skelning)
Femme fatale
märia haha vilket sammanträffande, jag ser sämre på höger, du då?
Rataxes..
micKillah Mina bågar kostar 2.400 kr, de jag är intresserad av. Sedan glasen ska ju bli insatta och det vet jag inte vad det kostar. Tänker också haffa garanti eftersom jag är sjukt klumpig.. :(
Spunken Jag ser sämre på vänster...äh, close enough:P
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
jag är närsynt, har -4.20 och -3.75... men använder typ bara linser då mina glasögon är typ hälften så starka än vad jag behöver. fyyyyyyyyyfan vad handikappad man blir utan nåt på ögonen asså, sjukt.
nej, 4.25 menar jag. samma som några andra här då, hehe..
märia aa men bra ändå :P man e juh typ blind utan linser! Ibland ere sjukt kul att folk verkligen inte hajjar det xD Jag borde köpa nya bågar, har du/ni ngt tips?
Rataxes..
Hade vanliga glasögn förut när jag gick i skolan, och linser när jag spelade basket. Sedan slutade jag använda det eftersom jag är lat och anser att mitt synfel inte är så besvärligt som förr. Kommer på mig själv ibland att ligga med näsan på pappret när jag skriver prov i skolan. Är närsynt.
whoopzidoo
Ohoo aquasky välkommen till klubben! Spunken Haha, ja fast jag klarar mig ändå förvånansvärt bra utan. Det händer ju inte så ofta men det funkar iaf att typ gå på promenad utan. Jag brukar inte ramla:) Kolla bågar hos synsam, de brukar ha många att välja på. Jag ska också köpa nya snart (skatteåterbäring!) Är det nån som vet ungefär hur mycket det kostar att sätta in glas i nya bågar?
mmm tjejer med glasögon, grymt sexigt. kanske e nåt med dålig syn som tänder mig. isåfall e nog du som gjord för mig Amar , du verkar ju ha heeelt knas vision
Hakuna matata
märia najs, så vi är på samma väg å ska shoppa loss på nya prylar! hmm.. aa ska kolla dem, tror säkert att dom förra e därifrån. Men köpa över nätet går bort, vill se hur dom sitter in reality..! Wohoo vi har en till i de blindas gäng xD
Rataxes..
Felici-JAH vadå näsan på pappret? om du är närsynt ser du väl dåligt på långt håll?
aquasky om man är närsynt så ser man inte på långt håll, och är man då riktigt närsynt så håller man boken/pappret väldigt nära för att se. är man instället översynt så håller man boken/pappret sjukt långt bort för att man inte kan fokusera på nära håll.
Rataxes..
Spunken sant, sant.. jag tänkte fel. hur invalid känner man sig inte när man inte kan hålla en vanlig bok på normalt avstånd utan att behöva kisa!? det är synd om oss fan..
Jag har haft glasögon men behöver inte det längre. Har sämre syn på höger öga fick jag tillsagt på mönstringen: "Du har sämre syn på höger öga så ifall du ska skjuta någon ska du sikta med vänster" Gissa om jag var party på lumpen efter dom orden. Gjort ett test i januari också där dom bekräftade det.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
jag är närsynt (-8.5 jag är typ blind), men jag kör med linser som jag skaffade när jag var 16. Funderar på att köpa ett par brillor att relaxa i, har sett ett par fula och skitbilliga på specsavers. lite geek varning på dem.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
aquasky F1 skrev fel helt enkelt. Har alltid förväxlat närsynt och långsynt.
whoopzidoo
Jag ar riktigt narsynt! Har haft linser sen jag va tretton, men va tvungen att byta till glasogon nyligen da jag tydligen hade bakterier i ogonen... Men det ar soft, va riktigt ovant i borjan och jag va sa javla bitter for de kandes som hela varlden var bojd. Men nu ar det riktigt soft faktiskt! Skont att bara kunna ta av sig dom nar som helst och slippa hela linskoret. Det jobbigaste med glasogon ar val att man maste putsa dom hela tiden.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Spunken , jag spöade dig rätt så rejält där va!? du har ju bra syn om du jämför med mig. (jag hade -13 när jag skaffade glasögin vid 3 års ålder men sedan blev det bättre)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Enola Oj, du slog mig med hästlängder.. Men.. har du sett dåligt sedan du var jätteliten?
Rataxes..
Spunken: yepp, och mamma sa jämt åt mig att flytta bak från TV.n innan dom insåg att jag halvt blind. Inte konstigt att jag var rädd för humlor, såga fan inte vad det var, bara något stort svart som brummade. Inte nog med det så fick jag jämt panik när jag kom lite bakom min familj. Brukade ställa mig och skrika tills någon letade upp mig. Ett av mina tidigaste tydliga minnen är från den dagen då jag fick glasögon och jag kunde se saker utanför bilfönstret "Åh jag ser GB gubben!".
Enola naw, det där med GB-gubbem var iof lite gulligt xD Har du brytningsfel/annat? Jag har lite på höger. Kan därför bara ha en sorts lins. Går det att ta bort med laser? Eller har det inte stannat upp än?
Rataxes..
Närsynt, 3,75 på både ögon, silvriga esprit... Fast bågar har jag inte så mycket numera, har alltid hatat glasögon, så har linser istället :)
Delam tange barat
Spunken Ah visst är det, jag minns det så tydligt.. inga brytningsfel vad jag vet, jag har vanliga linser. Och det där med laser är jag för feg för, jag tänker på ett Simpsons avsnitt som utspelar sig i framtiden. Flanders har inga ögon kvar eftersom han körde en laser, ögon ramlade bara ur. Simpsons profetian.
Fyfan vad jag vill ha glasögon, typ läsglasögon iaf. Så man kan se sofistikerad ut liksom...
Mickaaaaaan.
Har bestämt mig för vilka glasögon jag vill ha så jag langar säkert upp någon bild på dem imorgon, då jag besöker Synoptik återigen. :)
skulel haft glasögon i 3 eller 4an men banga så ve tinte om ja borde ha det nu, harinte ont i huvet nu som då iaf :D
klart, jag har astigmatism.
Jag har haft glasögon men kunde ta körkort utan så jag sket i att använda dom. Känns som det är dags att skaffa ett par nu innan man pajar ögonen med att sitta framför en dator i stort sett hela dagarna. Jag fick dock en smärre chock när jag var på Synsam och de sa att glasögon kostade typ 4000:-, huh?
jagvillocksåhaenblog.com
hahaha jag är nog dem blindas ledare :D -6 .. har linser .. blev ni tysta nu? :P
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
legenden nope, finns en som kan bättre än du ;)
Rataxes..
Har glasögon, men dom använder jag bara när jag vill, dvs när jag kör bil. har inget krav på dom eller så, men känner att jag blir mer säker på min syn när jag kör bil med dom. Jag kan köra utan om jag behöver det, dock. använder inte glasögonen annars.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
just fan! Kommer inte ihåg vad jag har för styrka, men så mycket är det inte. Har ett par Guccibågar.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.