I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Positiva tankar om skit

Övrigt - Blandat

   
Hangaround

2007-05-07 02:44

Positiva tankar om skit

...När man haft de värsta dagarna på länge. Min mormor dog förra veckan. Och hon var helt underbar, alla påstår sig att ha den bästa mormodern. Och jag vet verkligen varför. Min var dock ingen baka-mormor utan en mer "skämta och bjuda på öl" mormor. Pigg som en 30 åring ända tills september. Då hennes cancer tog över. Hon avled stilla hemma hos min morfar.
Jag satt ensam i min lägenhet när jag fick reda på det. 60 mil till min familj. Ville verkligen prata med någon, speciellt min mamma. Men det gick bara över telefonen. Och en telefon är inte så skön att krama om.

Det är slutspurt i min skola. Jag fotar analogt och skall ha verissage. Jag har 1200 på mitt konto. skall betala 4000 i terminsavgift, vilket jag inte har. Plus film för 200, papper för 800 och ramar för 1200. Sen blir det sponsring till mat och dryck också. Måste sälja min digitalkamera för att inte råka ut för kronofogden. Vågar inte säga något till min mamma eller pappa. De har nog med problem redan. Så det blir en kameralös sommar. Och visst fan får jag skylla mig själv om jag inte kan hushålla mig.

Stressen är sjuk. Inte haft någon lust med att fotografera sedan min mormor dog. inte bara därför (tror jag) utan också inspiration och ork. hade det första inte hänt hade jag säkert tänkt om. Trodde  slutprojektet skulle vara klart om 2 veckor, men det är visst nästa måndag. Hinner nog inte. Där går mitt projekt åt helvete. Nu måste jag krysta fram ett slutresultat på kort tid. Kommer vara i skolan hela dagar och nätter denna vecka. och där kommer jag stå med ångest om pengar, om att inte hinna klart i tid. Och att jag faktiskt inte fått prata ut med någon riktigt ännu.

Träffade en tjej för ett tag sen. 5 dagar efter min mormors död. Vi kom jätte bra överens. Hon gjorde mig glad och hennes kompisgäng var sjukt softa. Träffades igen i lördags, hon kom hit. Vi drack öl och vi var med varandra hela dagen. Jag sa lite försiktigt att jag tror att jag kanske gillar henne. Men mest av allt att jag tycker hon är en enormt grymt tjej. Hon älskar MF DOOM, Madlib (den hiphip jag lyssnar på)och sen den electron jag lyssnar på. Samma glasser, samma klädsmak och hon sa att hon gillade mig med.

Efter att varit singel mer eller mindre (längsta förhållandet sedan dess varade 1 månad) i sex år så kände jag verkligen att detta kunde vara den bästa tjejen jag någonsin träffat. Inte så tjejig eller. Som jag så älskar hon att gå ut klockan 14:00 i solen en vardag och dricka några folköl och allt sådant. Hon drar sedan hem till Västerås och vi säger hej då med en puss. Hon fick mig verkligen att glömma allt som hänt och vad jag tänkt på de senaste dagarna.

Men jag är ju jag. Inte skall jag få lyckas. Senare (söndag) säger hon att hon har ett ex. Hon gillar honom fortfarande men vet inte hur mycket. Eller om hon vill försöka igen. Hon säger även att hon nu gillar mig med. Men vill inte gå för fort fram för att hon inte vill bli förvirrad. Han bor i utomlands men flyttar nu hem igen om 10 dagar. Jag förstår henne fullt ut. Feelings a bitch. Och jag är inte arg på henne eller något.

Men nu känner jag bara att hon verkligen kommer att bli ihop med honom igen. Jag har ingen att krama om och prata med. Jag måste få ihop 4000 på e