I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur funkar dessa bedrägerierna?? SCAM!!

Övrigt - Blandat

Rappare

2007-05-04 13:32

hur funkar dessa bedrägerierna?? SCAM!!

jag har fått 2 st mails  där ddet står Grattis  du har vunnit 2,100,000 dollar  i 2a categorin av lotto dragningen osv osv

och en från Microsoft hahahah  som lyder såhär

Microsoft Award Team
20 Craven Park, Harlesden London NW10 United Kingdom
Ref: BTD/968/05
Batch: 409978E Dear Winne,                        CONGRATULATION!  CONGRATULATION!!  CONGRATULATION!!! The prestigious Microsoft and aol  has set out and sucessfully organised a Sweepstakes marking the  year 2007 anniversary we rolled out over US$ 4,419,864 for our end of year Anniversary Draws. Participants for the draws were randomly selected  and drawn from a wide range of web hosts which we enjoy their patronage.    The selection was made through a computer draw system attaching personalised email addresses to ticket numbers. If you ignore this, you will regret it later. Microsoft and AOL are now the largest Internet companies and in an effort to make sure that Internet Explorer remains the most widely used program, Microsoft and AOL are running an e-mail beta test.    Your email address as indicated was drawn and attached to ticket number ********* with serial numbers ************ and drew the lucky numbers ************** which subsequently won you £1,350,000.00 (One MillionThree Hundred and Fifty Thousand Great Britain Pounds)  as one of the 5 jackpot winners in this draw. You have therefore won the entire winning sum of £1,350,000.00 (One MillionThree Hundred and Fifty Thousand Great Britain Pounds) The draws registered as Draw number one was conducted in Brockley, London United Kingdom on the 10th of march,2007. These Draws are commemorative and as such special.                   Please be informed by this winning notification,to file your claims,you are to make contact with your designated agent who shall by duty guide you through the process to facilitate the release of your prize.To file for your claim Please Contact your delivery agency in the contact information below:                              DELIVERY AGENCY CONTACT INFORMATION: NAME OF COURIER FIRM: FRONTIERS DELIVERY SERVICES
OFFICE ADDRESS: 60 Great Ormond Street London,WC1N 3HR United- Kingdom.
Email:[email protected]
Tele:+44 703 194 3009
Tele:+44 703 194 4126
Contact Person: Call Dr.Paul Smith. You are advised to contact your fiduciary agent with the following details to avoid unnecessary delays and complications: 1)Full name:
2)Address:
3)Ticket Numbers:
4)Batch Number:
5)Serial Number:
6)Lucky Numbers: (as indicated in this winning Notification)
7)Phone numbers:
8)Amount won:
9)Sex
10)Age
11)Occupation Our special thanks and gratitude to Bill Gates and his associates.We wish you the best of luck as you spend your good fortune in this season. Note: You have One weeks from the date of this publication to claim your prize or you may forefeit your winnings.In compliance with the sponsoring bodies',you are to make a remittance of a part of your won fund,not lower than 10-percent, after receiving your allocation to a charity organisation.   Thank you for being part of our commemorative end of year Anniversary Draws. DO NOT REPLY TO THIS EMAIL BECAUSE YOU MIGHT NOT BE ATTENDED TO, KINDLY CONTACT YOUR FIDUCIARY AGENT DIRECTLY FOR FURTHER DIRECTIONS  Mrs. Bryan McDonald
 Microsoft Promotion Team

jag e så RAK att du blir SNE!

2007-05-04 13:41
Bara att gratulera.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-05-04 14:06
Fick ett mail av "Nordea" i förrgår där de uppmanade mig att följa en länk och ge ut mina kontouppgifter.

2007-05-04 14:07
Fick ett mail från mig själv där "jag" tipsade mig själv om en länk till försvarets hemsida om lumpen, hela mailet avslutades med "DÖ HORA" också väldigt trevligt.... hm

2007-05-04 14:14
hehe.. var du verkligen nykter igår?

Rappare

2007-05-04 15:42
ingen som har svar på frågan??
hur fan funkar detta jävla scamet??

2007-05-04 16:02
det blir några mail fram och tillbaka, sen ska du skicka kanske £50  för "administration" eller whatever, för att få dina miljoner.
Men det är ju lätt värt det, do it!
Ändå sunkigt av dem att köra med gmail...
Rappare

2007-05-04 16:13
jag ringde en vis Dr något i syd afrika  o han sa att jag skulle skicka in uppgifter om mig själv  ålder sex ocupation mm  sen skulle en bank ta kontakt me mig för att föra över MIJONERNA hahahahah  men allså om dom får mitt konto nr  så kan dom väll inte göra så mycket me det, eller??  sen om att sätta in pengar för att få mina..... hahahaha  ja visst   dra det från vinsten hahaha
vi får väll se hur det går me detta  hahaha  dom ahr liksom inte mycket o tömma  på mitt konto om dom nu vill ha konto nr hahaha

men TÄNK , bara tänk om d skulle stämma att jag har vunnit hahahah  då bjder jag alla på en fet fest me gratis dryck hahahah

tycker d e ganska tafatt o använda sig av gmail o yahoo när det handlar om  south africas lottery agency osv hahaha

Rappare

2007-05-04 16:20
ja allså!!
jag har fått spel på alla sånna GRATTIS mail!
så nu tänkte jag testa o se hur det går till o vad som händer o hur det händer. varför jag postade denna tråden var inte för att folk skulle gratta mig)som vissa har gjort) eller ta mig för idiot, utan mer för att se om någon har testat dom tidigare o vet hur det går till o vad som händer!
Men visst jag ska fortsätta skicka in info om hur det går me mina MILJONER hahahahah

jag e miljonääääär!!
kan man gå till banken o visa en kopia av detta mail o ta ett fett lån  iom att man har några miljoner som täckning??? hahahaha

2007-05-04 16:22
fet fest låter bra!
ge dom ditt kontonummer! ;)

Rappare

2007-05-04 16:26
hahahahahahah
allså   inte visste jag att   Microsoft Promotion Team  köär me gmail hahaha  borde inte dom om någon ha egen mail??
shiiit va detta lucktar scam på långa vägar!!

Rappare

2007-05-04 16:27
nästa gång jag ringer o snackar me dom ska jag fråga VARFÖR dom har gmail o inte en egen mail adress

2007-05-04 17:55
Scammen funkar genom att när de får ditt kontonummer så kommer de antingen säga att någonting blivit fel med överföringen och lura av dig övriga uppgifter som behövs för att tömma kontot, eller säga att det behövs en "överföringsavgift" på några hundra (vilket ju är en liten summa för att få ut ett par miljoner).

Själv fick jag ett tiggarbrev från "Silvio Berlusconi" för ett tag sen :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Rappare

2007-05-04 18:12
heheheh  hoppas dom begår det dära felet så dom behöver dom uppgifterna dom inte kommer få, för d innebär att jag då har något på MITT konto heheheh.  överförings avgiften kan dom dra från vinsten, om inte så får han Dr någontin lägga ut det så kan an få 1000 dollar för att han gjorde det  av mig sen av vinst pengarna hehehe 
dom kommer inte lyckas scama av mig ett enda fu**ng öre, men roligt kommer allt detta o bli.  jag uppdaterar när nått nytt hänt hehehe

funderar att sälja min vinst lott på ebay  för halva priset, hahaha  tror ni någon nappar??

2007-05-04 19:26
 The_Real_Tico P33
"dom kommer inte lyckas scama av mig ett enda fu**ng öre, men roligt kommer allt detta o bli"

Du har väl redan förlorat några hundra på alla dina långdistans samtal till Sydafrika haha ..
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-05-04 19:31
"Du har väl redan förlorat några hundra på alla dina långdistans samtal till Sydafrika haha .."

haha woord
work some magic

2007-05-04 19:47
En sak jag märkt med de här Microsoft Award grejen är att alla jag fått har varit från nån jäkla doktor, tror de att folk litar mer på doktorer eller vad är det? känns inte som en doktor har så mycket med lotterier att göra...
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-05-04 20:53
gorrit - Självklart litar gemene man mer på en snofsig titel än på nån som inte påstår sig vara högutbildad och intelligent ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Rappare

2007-05-05 17:56
JEJE P60
Tyvärr måste jag tydligen göra dig besviken , iom din glädje över att dom har lurat av mig ett par hundra på mina samtal.
Tyvärr (för dig o dom) så har jag ett abunemang som inte kostar mycket mer än lokal samtals taxa till övriga världen då jag har en dotter som jag snackar me typ dagligen i Argentina.
tror du själv jag skulle vara så pass dum att ringa för flera hundra för att testa dom osv?? det säger nog mer om dig än om mig själv!
ledsen om jag dödade din glädje ,men kände att jag var tvungen o berätta detta för dig.

2007-05-05 19:38
ja tror inte du ska öppna sånna mail
de e nog en del spyware o dyl i den skiten!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2007-05-05 20:26
Har också fått sådana mail, plus några från någon snubbe i Sydafrika. Det dem tydligen gör är att, som ni sagt, lurar av en alla personuppgifter. Sedan ber dem dig att betala en avgift för att ta ut din vinst. Efter ett tag så får man en till avgift osv. Slutar du att betala så kan det gå snett. Läste massor om det där (minns dock inte var) och folk har tydligen blivit mördade när dem slutat betala. (?)

2007-05-06 07:33
magnolia_ F18

hur mördar man nån i sverige från sydafrika?

2007-05-06 08:07
grattis!!  ..NOT

lessen, men vinner man någon större summa så lär dom ju knappast kontakta dig per mail  

xD
Rataxes..

2007-05-06 11:10
NuttyDread

Över internet så klart. Bara att skicka ett biologiskt dödsvirus i eposten.
back like cooked crack

2007-05-06 11:48
jag får såna hela tiden. man är ju sugen men varför i hela friden skulle man få miljoner? och det verkar ju som om många får dom mailen så. det är bara absurt

2007-05-07 11:46
haha så skönt att du testar dom.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-07 11:49
så hur går det?
work some magic

2007-05-07 11:52
Slutar du att betala så kan det gå snett. Läste massor om det där (minns dock inte var) och folk har tydligen blivit mördade när dem slutat betala. (?)

Jag har läst massor om en råtta i en pizza. Det var också läskigt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Rappare

2007-05-07 14:52
allså! hahahaha  dom har inte hört av sig mer varken via mail eller tele  så d e bara o vänta o vänta på mina miljoner hahahaha

jag vet juh att d e ett fucking scam  men d e ändå roligt att testa dom o se hur länge dom håller påo hur långt dom går!

Sångare

2007-05-07 15:19
Nuttydread: Sen så förmodar jag att det inte bara är människor i Sverige som blivit utsatta för dessa bedragare?

Jag påstod inte att det var sant, men att jag hade läst det. I vilket fall så vinner du inga pengar, du blir lurad. Har vi rett ut det nu?

2007-05-07 18:00
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2007-05-07 18:24
The_Real_Tico P33

"  Tyvärr (för dig o dom) så har jag ett abunemang som inte kostar mycket mer än lokal samtals taxa till övriga världen då jag har en dotter som jag snackar me typ dagligen i Argentina.  "

Haha din dumma jävel, tror du att jag utgår från att alla 33åringar på Whoa har en dotter i Argentina som han talar med dagligen eller?
Och nej, du dödade inte min glädje och det kommer du aldrig att göra.
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-05-07 18:29
sjukt att dom ens försöker med såna uppenbara bedrägeri försök. folk med vanligt vett lär ju inte gå på sånthär.
Anima Sola

2007-05-07 18:43
Tydligen är det tillräckligt mycket människor med ovanligt vett för att det ska vara lönsamt iaf. Bara Nordea har väl fått ett par hundra kunder lurade på ett antal miljoner?
Walking the street of dreams