I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför har folk på sig solglasögon inomhus???

Övrigt - Blandat

2007-05-04 11:36
men på vilket sätt kan det bli värre av att man då kommer inomhus utan solglasögon, om det redan redan är på g alltså?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-05-04 11:36
om man har folk med sig så undviker man att dom ser röda och rinnande ögon :)
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-05-04 11:37
man vill inte se ut som ett tjackmånster med rinnande ögon?

fan gå och lek med ditt djur! jag vann!
....eller?

2007-05-04 11:38
Som får ligga pga solglasögon på kepsen.. Sa jag inget om iofs, utan stilar överhuvudtaget..

Fina minen från den bild ;) urf!.. lite ot, precis som bilden =P

2007-05-04 11:48
men hallå. ni är ju jättekonstiga, ni fattar inte alls det sociala spelet på internet. JAG VANN! JAG ÖVERBEVISADE ER! JAG FÅR HA SOLGLASÖGON INOMHUS!
....eller?

2007-05-04 11:51
solglasögon inomhus är accepterat en gång och en gång endast(förutom blues brothers): Ninjabakis och du är hemma.. ensam.
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2007-05-04 12:00
I wear my sunglasses at night!

2007-05-04 12:55
cool utan sool!

2007-05-04 13:10
Jag hatar bratstilen och jag är inte skygg med att visa det..

Gah, hade jag kunnat hade jag avrättat er alla!
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-05-04 13:17
that goes for you girls aswell!

2007-05-04 13:17
BUT YOU CANT!

vad upp med "bratstilen" förresten? Kolla på puff daddy i Big Poppa videon. Där har han shades och det är väl egentligen bara puff som kan bestämma vad som är rätt och fel?
....eller?

2007-05-04 13:20
Nu tog jag det iofs. längre än shades..
Sen så är väl inte P. Diddy, Puff Daddy elelr what the fuck han vill kalla sig, det bästa exemplet? Han är ju smörig som få och han hade också avrättats..

2007-05-04 13:33
säkert..
....eller?

2007-05-04 13:49
Jag tror inte man löser problemet med att låta solglasögonen åka upp på kepsen inomhus - inomhus bär man inte huvudbonader heller!!11ettetthundraelva

.)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-04 13:51
Haha, det beror på... antingen vill man inte visa hur trött/stenad man är... och att det är en del av ens image

2007-05-04 14:08
Jo anledningen till varför man skulle ha glajjorna inomhus är ju för att dölja ens röda ögon...=)

2007-05-04 14:16
Det kallas kola.

2007-05-04 14:19
Jag haller med. Jag har sjalv aldrig forstatt varfor folk beter sig sa har. Det ar rent vansinne och maste bottna i nagon traumatisk upplevelse i barndomen.

Att bara solglasogon inomhus eller nar det ar mulet ar ju lika intelligent som att ta pa sig en vinterjacka pa midsommar.

Forklaringen ligger nog i att folk i allmanhet ar idioter.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-05-04 14:39
Är det bara jag som tycker att det är smått obehagligt med solglasögon....typ som att man har något främmande framför ögonen som måste bort??

Hade glasögon när jag var liten och ville alltid ha solbrillor för att man såg så jävla cool ut. Tyvärr såg man rätt efterbliven ut när man försökte låta bli att kisa med solglasögon men gjorde det ändå. När jag väl skaffade linser köpte jag mig ett par YSL för 3000 men kom på mig själv med att ta av mig de hela tiden och kisa i solen och förundrat proklamera "Nämen, jag har ju solglasögon, hihi". Självklart sålde jag skiten efter att de hade samlat damm i hyllan i några månader och nu fnyser jag bara åt alla med solisar för att  jag intalar mig själv att dessa människor sitter där och mår dåligt men försöker se så coola och avslappnade ut som möjligt. Det är ju inte skönt med solglasögon!!!
Näsan tinglar och händerna åker automatiskt fram för att ta av jävlarna men ni ändrar rörelsen mitt i till att ni bara ville rätta till positionen. Rycket avslöjar er!!!! Been there done that.

Roligt tidsfördriv på tåget brukar vara att le och skratta lite åt folk som har solisar på sig och försöka att "inte" titta på personen men tittar ändå. 9 av 10 har tagit av sig solglasögonen inom 5 minuter.
So much for that confidence yuppie!!!

Debatten kring solglasögon på klubb går ju itne att ha. ALLA vet ju att det är bara bönder på finlandskryssningar som har de på klubben med en vit tröja knuten runt höfterna och (om han har tur) en galen ryska (Volga/Svetlana) i stripparkläder brevid sig. Och de är bara coola om man har rökt gräs.

2007-05-04 14:46
ööö man kanske har snortat?

2007-05-04 14:50
Men hur jävla obvious är det inte då om man har solglasögon på sig inomhus om alla vet att man har snortat. Fan, du kan lika gärna ha en t-shirt som det står "hey, I just did som coke and like, I feel great"

2007-05-04 14:56
"Fan, du kan lika gärna ha en t-shirt som det står "hey, I just did som coke and like, I feel great""

Jag vill ha en sån t-shirt! Och jag använder inget starkare än Jägermeister.

2007-05-04 15:34
Det där med att man har shades på sig bara för att man brukat någon drog är ju bullshit, det handlar ju bara om att det är fett inne att ha det på sig, var man är..

2007-05-04 15:36
What is up med de där enorma brungula flugögesolglasögonen som alla småbrudar glider runt med?
Någon ny trend eller nåt?
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2007-05-04 15:39
niobe
kolla dig i spegeln efter nån lina så fattar du varför man kör med solbriller, smälter in bättre med än utan...

2007-05-04 15:43
mrgluedo: Jag har testat coke och kollade mig i spegeln. Mina ögon vara helt vita och klara. Sen tycker jag att det är obehagligt att snorta och kände ingen närmare effekt än att jag blev irriterad på någon som tuggade med öppen mun. Så håll dina banala ursäkter till att vara ett cepe och se ut som ett för dig själv. Det fungerar uppenbarligen sjukt bra.

2007-05-04 15:45
Och dar fick MRgluedo en chans att glansa med sitt drogbruk.

Yes! Tankte Mrgluedo, om jag kan skriva att jag provat kola sa kommer folk tycka att jag ar dubbelt sa cool, eftersom att jag redan anvander mina raybans inomhus.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-05-04 15:46
Niobe: Jag gillade dig lite innan.. du skriver roliga saker. Dock vet man inte mycket om ögonen på en tappad själ för att man har "testat coke".

För att återgå till ämnet; Shades gets you laid.
....eller?

2007-05-04 15:48
Candide ser ut som killen som rockar mössa året om. Men jag vet! Vi hatar på han och alla andra som sympatiserar med mösskulturen. Jag menar, jamaicanerna är ju äckliga hela bunten. Hur fan kan man ha mössa i 40 gradig hetta? Gud vad töntigt. Liksom hitta på nåt eget.
....eller?

2007-05-04 15:51
thetriggaman: Av den meningen att dömma så vet du precis vad jag menar , eller?
Jag inte vill gå in på detaljer då det inte har något med tråden att göra förutom att folk verkar tycka att det är okej att ha solglasöogen inomhus om man har tagit ladd. Allmänt accepterat eller vaddå ? Efterblivet snarare

2007-05-04 15:53
candide
det är väl ungäfär lika coolt med knark som det är coolt med solglasögon inomhus. Det är NI utomstående som tänker "fan va coolt" sen flippar ni det i hjärnan till "fuck han, som tror han e cool".
Så är det.

2007-05-04 15:53
thetriggaman: du får gärna förlöjliga "testat coke". Jag tänker inte glorifiera det. Man är seriöst allvarligt mobbad om man drar linor för att känna sig övermänsklig eller vad nu folk ljuger om för effekt till att fortsätta äckla sig.

2007-05-04 15:54
Okej jag förstår inte alls vad du menar. Vad du däremot skrev var att du inte alls förstår varför man skulle ha shades på sig när man har knarkat för du har minsann också gjort det och fick inga trasiga ögon för det.

Så.. återigen, shades gets you laid.
....eller?

2007-05-04 15:59
Men vad fan blev det här? De uppstyrdas revansch på rock n roll knarkarna?!

Många som tar droger använder solglasögon för att kunna visa sig ute på stan utan att direkt dömas av människor av den finare sorten. Och jag är ganska övertygad om att folk som fyllt 15 inte ser det som häftigt att vare sig ha solglasögon eller röda ögon.

Sen ställer jag mig verkligen inte bakom glorifierandet av droger. Uppfattades jag så ber jag om ursäkt. Dock är det ett hån och en spark i pungen på människor som av en eller annan orsak hamnat i träsket att döma på det viset ni gör. Men det är en helt annan diskussion.

Detta gäller bärandet av shades inomhus och jag står fast vid att it gets you laid.
....eller?

2007-05-04 16:00
thetriggaman 

Hehe, jag haller med dig helt och hallet. Det ar inte sa fresh att glida i mossa hela tiden. Har faktiskt inte gjort det pa lange nu (tva veckor kanske).

Jag ar lite av en periodare nar det kommer till min bruna mossa. Nar jag hittar den, ofta liggandes pa golvet i nat horn full med damm, sa brukar jag skaka den lite och bara den pa huvudet i nagra dagar, veckor, manader.

Nar jag inte bar mossa sa satter jag upp haret, vilket ar minst lika vidrigt.

Som sagt, lat oss icke ga off topic till Kola och mitt har, tva njutningsamnen i livet. Tillbaks till solbrillor inne i husen, och mojligen solbrillor over huvud taget.

Jag tycker ganska bra om att anvanda dessa. Det ger allt ett mycket lugnare sken. Visst kan det vara svart att komma ihag att ta av dem nar man gar in nagonstans, i ett hus exempelvis. En stor del av den vidriga hopen manniskor som bar solisar inomhus kanske rentav bara ar lata alternativt har daligt minne. Men detta later inte lika kul som att saga att 3 av 10 konstant sniffar pulver och darfor ar helt beroende av att dolja sina ogon.

2007-05-04 16:00
Vaddå shades gets you laid??

Den som sätter på någon för att han ser "cool" ut i solglasögon är ju  rolig som fan.

Och hur drar du den slutsatsen egentligen.

Nej, jag har inte alls fått den uppfattningen att alla som har solglasögon inomhus ska ha knarkat. Det låter helt galet. De enda jag har sett med solglasögon inomhus är mobbade bönder som tror att det är "stockholmsgrejjen". Är du på någon raveklubb där folk knarkar och har solglasögon så är du ju smått dum om du tycker att det är konstigt.

2007-05-04 16:02
Fan du är ju jättekonstig?
....eller?

2007-05-04 16:02
Niobe alltså.
....eller?

2007-05-04 16:03
Jag ska leta upp ett par solglasögon och spela God of War 2 (det spelet är fan grymt som fan) och puta med läpparna. Haha, du kanske har rätt ändå triggaman för jag kommer get laid.

2007-05-04 16:05
"åh nej, thetriggaman gillar inte mig längre, whaaa whaaa whaaaa"

2007-05-04 16:06
luktar avundsjuka från vissa håll här?

Låt folk se ut som dem vill.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-05-04 16:08
Jag inte bara ogillar dig. Jag hatar dig av hela mitt hjärta. Jag blir så upp i varv av hetska diskussioner på internetforum att jag skulle spöa dig tillbaka till stenåldern om jag fick chansen. Whaaa whaaa whaaa..
....eller?

2007-05-04 16:09
röda ögon som inte ska synas kanske?

2007-05-04 16:13
thetriggaman, du har inte hängt på whoa nog.. Att Niobe är allmänt ogillad/hatad är väl ett hyffsat känt faktum? Har jag fel?

2007-05-04 16:14
Haha sweet! Då är jag fullt berättigad alltså =)
....eller?

2007-05-04 16:15
Jag gillar Niobe, hon ar het. I framtiden ska jag gifta mig med henne och tvinga pa henne solglasogon... i sangen.

2007-05-04 16:18
HAHAHAH! whoa-mobben går lös. Lika spännande varje gång!
....eller?

2007-05-04 16:21
Jerry Springer style!

2007-05-04 16:21
haha. den här tråden e så sjukt typiskt whoa
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-05-04 16:58
Hanal din emotönt. Ta självmod allready.