I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kolla upp info VV

Övrigt - Blandat

2007-05-02 21:13

kolla upp info VV

Det är så att jag vill kolla upp om en person äger en bil. Om ja, även reg.nummer,färg,märke osv. Alltså vet jag inte om denna person äger en bil.
Det jag nu undrar över är om man behöver uppge sitt namn, varför man undrar osv när man ringer. Om man ens kan kolla upp detta, det vet jag inte heller för den delen. Så om någon vill hjälpa mig, tar jag gärna emot svar :)

2007-05-02 21:15
kolla upp det kan man..
för det var en snubbe som ringde hem hit och sa att han kört på våran bil.. och då hade han ringt "nånstans" och fick veta vem som ägde den med bara reg nummer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-02 21:18
Okej. Nu vet jag dock inte om han ens äger en bil, så tänkte om de kom med följdfrågor om varför jag undrar osv.

2007-05-02 21:20
Jag blev påkörd av en bil för några veckor sen, min polare kollade upp ägaren med någon sorts sms-tjänst och fick verkligen reda på allt om bilen och ägaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-02 21:21

2007-05-02 21:21
Vem äger fordonet?

Få svar snabbt via sms - 71456
Denna tjänst erbjuder dig att få upplysningar om ägaren till ett fordon via sms. Tjänsten fungerar hos alla mobiltelefonoperatörer.

Gör så här:

1. Skicka registreringsnumret till nummer 71456 via sms.
    Exempelvis mlb318.
  2. Svar i retur från Vägverket.

Ett svar (sms) kan se ut så här:

MLB318, PB,VOLVO V70 2.4, VIT, 200412, ITRAFIK, 050130, LEASINGKARL KARLSSONÖREBRO

Tjänsten är kostnadsfri. Trafikkostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar, cirka 1:50 kr per sms.

"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2007-05-02 21:22

Skitunge

"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2007-05-02 21:22
jag hann före glenone!

2007-05-02 21:27
Tack för all information! ni kanske inte såg eller missuppfattade, men jag vet alltså inte om personen äger något fordon överhuvudtaget. Så jag kan inte använda den där funktionen, men man kunde ringa och kolla såg jag i eran länk. så tack :)

2007-05-02 21:27
han frågar om man kan få uppgifter genom att söka på en person, inte på ett regnummer.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com