Mixtape! Screwad techno! Gratis! Tanka!
(Om någon mod/admin känner för att flytta det här till "Elektronisk musik" eller något annat vettigt forum så by all means, go ahead.)
Jag hittade ett mixtape jag gjorde förra året nån gång, och jag tänkte att jag skulle dela med mig av det goda. Konceptet är enkelt (och baserat på något som Kornél & Barbaro gjorde 2005 tror jag och la upp på omgwtf.se på den gamla goda tiden): ta en massa schysst dansmusik, pitcha ner allt tills du kan beatmixa allt i 100 bpm eller nåt annat inte-speciellt-techno-tempo. Screwad techno, kort och gott!
I alla fall. Tanka! (Speedyshare)
Låtlista: 1. Tiga - You Gonna Want Me 2. Röyksopp & Karin Dreijer - What Else Is There? (Trentemöller RMX) 3. Bauri - Så vill jag älska 4. Karin Filipsson & Mont Ventoux - Your Daft Punk Records 5. Le Sport - Tell No One About Tonight (Mont Ventoux RMX) 6. Tomas Andersson - The Other Day 7. Pet Shop Boys - Sodom (Trentemöller RMX) 8. Le Sport - Business Girls (Cat5 RMX) 9. Felix Da Housecat - What Does It Feel Like? (Röyksopp RMX) 10. Tiga - Mister Hollywood
Det finns alltså absurdt mycket eftertanke bakom den här låtlistan.
Enjoy!
This is how we do in the XR2
myspace.com/birchstreetproject
|