I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta färjan till tyskland fär att köpa spriten.

Övrigt - Blandat

2007-04-18 23:36

Ta färjan till tyskland fär att köpa spriten.

Ja jag å några polare tänkte först dra till danmark med bil men så kom vi på att tyskland e nog billigare så en fråga då bara.

Vartifrån går det snabbast och är billigast å åka färja över till nått ställe i tyskland.

Nån som vet vart man ska åka osv, nån som har nån efrfarenhet av detta?

Förhindra den syndiga onanin

2007-04-18 23:42
Japp det billigaste är att ta en 24 timmars biljett över med Scandlines, trelleborg-sasnitz går typ klockan 03.00, 08.00 och 13.00. Kostar ungefär 700 kronor men då får man ha en bil som rymmer upp till 9 personer.
Rör inte min prilla !

2007-04-18 23:43
Lär vara billigare att bara köra via Danmark, eller?
Keep crushin'!

2007-04-18 23:44
24 timmars biljett...700 kr tur och retur med bil och alla passagerare?

2007-04-18 23:44
Ta färjan från Trelleborg.
Åk till Lübeck och handla där, sjukt billigt skräp där.
whoopzidoo

2007-04-18 23:45
Groffsingen P20
Ja precis. Tur och retur men det gäller inte alltid du får kolla upp exakt när det gäller. www.scandlines.se
Border shop ligger i saznits där är det billigt som få. Många bra specialerbjudande.

Om man åker bil över sundet är det svin dyrt sen mycket bensinpengar plus båtbiljett rödby puttgarten tror inte det lönar sig.
Rör inte min prilla !

2007-04-18 23:45

hade tänkt mig att de skulle gå snabbt.....typ åka på morgonen, köpa de man ska ha och sen åka tillbax så fort som möjligt.

vet inte, hur lång tid tar det över till tyskland med färja?

2007-04-18 23:46
Groffsingen P20
Den tar ganska lång tid faktiskt därför priset. Jag praktiserade på Huckleberry Finn TT-lines färja som går till Rostock den tog ungefär 6 timmar. Skulle tippa på något likvärdigt.

Men för den som inte kör är det ju bara att kröka på då går tiden snabbt :)
Rör inte min prilla !

2007-04-18 23:49

Brukar iaf gå ganska snabbt med bilen, sen krökar man som fan och uppskattar att man inte har körkort.

Keep crushin'!

2007-04-18 23:51
fan så de tar så pass lång tid endå? trodde jag inte.

men ni som har koll, äre lika billigt i damnark lr?

2007-04-18 23:52
Definitivt inte lika billigt i Danmark.
Keep crushin'!
Moderator

2007-04-18 23:53
tyskland är avsevärt billigare. många kör rödby-puttgarden. tror det är vettigast. scandlines brukar ha bra erbjudanden. akta så ni inte lastar för tungt bara.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-04-18 23:54
Groffsingen P20
Jo men det gör det.
Men nej det är inte lika billigt i danmark, men spriten är inte så billig som man kan tro i tyskland men det är ju helt klart väldigt billigt. Och ölen är otroligt billig. Vart åker ni ifrån?
Rör inte min prilla !

2007-04-18 23:56
Klart som fan spriten är billig i Tyskland. Att ölen och vinet är mycket billigare än i Sverige beror ju enbart på att man köper den fulaste ölen och det fulaste vinet i Tyskland.
Keep crushin'!

2007-04-18 23:57
ja nu kommer du tro vi e dumm i huVET för vi åker från Sundsvall, men jag kan säga att vi inte gör dehär för att tjäna nå peningar på de...kul grejj bara :D

2007-04-18 23:58
Ska ni åka från Sundsvall kan ni lika bra ta färjan och vila ut er där, annars blir det en jääävlit lång färd.
Keep crushin'!

2007-04-19 00:01
Groffsingen P20
Nej nej klart ni inte är dumma i huvet som gör det. Men om ni åker så långt hade jag nog gjort en större grej av det, ta en natt i tyskland kanske? Sjukt skoj.

Eller beror lite på hur stor er budget är också iofs.

Stizze P22
Om man jämför sverige, danmark och tyskland.
Så är självfallet både tyskland och danmark billigare än sverige med sprit, men spritskatten skiljer sig inte så fruktansvärt mycket mellan danmark och tyskland för tillfället, danskarna sänkte ju bra mycket för något år sen.

Men öl och vinskatten är är det mycket större skillnad på mellan danmark och tyskland. Därför är det mycket billigare där, sen att de har dyrt finöl och dyrt fintvin är väl självfallet särskilt när det gäller udda importvaror då priset höjs enormt.
Rör inte min prilla !

2007-04-19 00:12

Jag åker med arbetslösa socfall så nån natt i tyskland lär de inte bli =/...men bra idè annars :)

2007-04-19 00:13
TA FÄRJAN TILL TYSKLAND FÖR ATT KÖPA SPRITEN