I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

parkeringböter

Övrigt - Blandat

2007-04-18 15:22

parkeringböter

Behöver hitta en hemsida där man ser vad som ger och inte ger parkeringböter.

I detta fall handlar det om fri parkering och om man får stå längre än 24h på platsen...

någon som har någon aning?

Tack på förhand

2007-04-18 15:24
Läs teoriboken
Holden makes a great deal to australia

2007-04-18 17:04
brukar vara datumparkering på vissa gratisparkeringar om det är på gatan
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2007-04-18 17:29
skriv här vad det handlar om så kan säkert nån hjälpa dig, men det bästa sättet är att ringa kommunen och fråga då det sannolikt är nåt vidrigt parkeringsbolag som är anlitat av kommunen. Kommunen borde kunna svara på vilka regler som gäller men kan nog inte hjälpa dig med överklagan och sånt skit. Hata parkeringsbolag, äckliga parasiter

2007-04-18 18:21
Carpark e helt sjuka i huvudet..
De ränner  omrkring på helgnättrer tillochmed för att lappa folk.. Hände mig en gång ute i Rissne på en söndagsmorgon kl 04.30 när jag bara var borta från bilen 20 min.. =(
Belive Dat!!

2007-04-18 18:24
SiQ1

Å andra sidan så kan du slungas genom rutan vid frontalkrock och därmed skada andra eller andras/statens egendom. Du är bara pissed off för att du fick bötern, bär bältet nästa gång?

2007-04-18 18:28
men det är ju dom som ska komma och torka upp dig från asfalten..

2007-04-18 18:30
SiQ1

jag vet inget fall, men det har säkert hänt, framför allt så kan det hända och det är bla därför bilbälte finns, att förhindra sådant.
Tänk lite längre än näsan räcker, P27? yeah right...

2007-04-18 18:39
Bilbälte hjälper inte alltid utan stjälper oftare än vad man tror..
I min umgängeskrets har två familjer till mig varit med om bilolyckor vid olika tillfällen, vid båda tilfällena så överlevde endast den person som inte hade bilbälte på sig.. Tron på att bilbälte är någon frälsare har blivit lite skev..
Belive Dat!!

2007-04-18 19:21
En jag känner fick bröstkorgen intryckt och dog i en krock pga bältet, men å andra sidan hade hon nog dött om hon inte hade haft bälte i vilket fall. Vid lägre hastigheter så är det inget snack om att bälte räddar liv. Back to topic så anser jag att kommunen ska sköta parkeringen inte lägga ut jobben på företag som tjänar pengar på andras olycka

2007-04-19 09:53
Hata jävla carpark !!!!!!!!!!!!!
Fick för 20 minuter sen p-böter för 2 jävla minuter!
Stod 2 minuter längre än tillåtet o så ger hor-svinen mig 300 i böter för det !

Nästa gång jag ser en carpark bil ska jag sabba backspeglarna eller något i den stilen så dom själv får punga upp med några hundra för ingenting !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-19 10:00
Jag fick böter, väl förtjänade böter.
Körde till ett uteställe, tänkte att jag inte skulle dricka. Ställde bilen på torget.
Väl inne börjar polarna bjuda, jag bestämmer mig för att låta bilen stå över natten och sedan gå hem.

Kl 9 nästa morgon (lördag) ringer min pappa och berättar att det står en röd audi mitt bland alla torgstånd - mitt på torget.
Jag fick rusa ner, helt nyvaken, och backa ut min bil bland alla människor och torgstånd. Väldigt pinsamt :/

350:- fattigare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-19 10:06
daviden P25

Haha okej. Men sen å andra sidan kanske kvällen med polarna kompenserade 350 i böter ? :P

2007-04-19 10:10
Pepper_Jack

Jadå, men the shame. :D

2007-04-19 15:06

bär du inte bälte så finns det mycket större risk att du får nå form av whiplash skada. När du är hemma och är sjukskriven så kostar du samhället. Så nu kanske du förstår varför dom vill skrämma folk med böter på 1500kr
och vem fan är du?

2007-04-19 15:12
pepper_jack

jag fick 700kr böter för att jag kom 1 minut försent, jiddrade med horungen om att han skulle ta tillbaks den ..men icke sa nicke..

Sen 2 månader innan den bötern så fick jag en annan som också låg på 700kr och då kom jag 14 min försent
och vem fan är du?

2007-04-19 15:47
fick äckelböter i måndags. parkerade på söndags kväll helt korrekt. på måndag morgon när jag ska ta bilen till plugget så har dem ställt upp en provisorisk busshållplats på trottoaren där jag parkerat  (pga vägbygge där den bussen normalt stannar) och såklart har äcklet varit framme med sina flottiga fingrar. glöm att jag tänker pröjsa 700 för en ändrig som skedde under natten
* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *

2007-04-19 15:48
btw ... förstår inte ur folk ens är villiga att jobba som lapplisor. ryggradslösa sabbotörer!
* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *

2007-04-19 15:54
Äh, inget fel på lapplisor. Man får ju stå sitt kast helt enkelt.

2007-04-19 16:01
vill ni inte att det ska finnas lapplisor då kan ni ju försöka hitta parkeringsplats nästa gång ni besöker en stor stad.

Fler lapplisor = flera lediga parkeringar.

2007-04-19 17:06
men försvara inte lapplisor nu, samhällets jävla bottenskrap efter telefonförsäljare

2007-04-19 17:37
Hah,vad är det för fel på lapplisor? de gör sitt jobb, se till att parkera rätt och släng in en femma extra i automaten..

Jag stör mig på fartkameror det är fan värre!
-- Mellanslagsanvändare --

2007-04-19 17:54
 interior
DU är dum ihuvudet om du tror att bältet hjälper vid en krock med en lastbil..!
Däremot vid lägre hastigeter och vid vissa andra tillfällen så lindrar det skador och kan vara till en fördel..!
Belive Dat!!

2007-04-19 17:54
 interior 

så KUNDE det kanske varit, men där jag stod är det ingen som helst risk att en ambulans skulle ställa sig.. och jag stod inte heller ivägen.

Remy P20

Fyfan.. varför så höga böter ?

2007-04-19 18:36
 interior
För det första kan du lägga ned den keffa attityden pissluffare!!
Jag kände två familjer som gick bort när de krockat i hög hastighet och med lastbil och de enda som överlevde ur dessa olyckor var den utan bilbälte eftesom den personen slungades ur bilen ut på gatan.. SJÄLVKLART så hjälper bilbälte, som jag sa tidigare, men det stjälper också väldigt ofta!!..

Belive Dat!!

2007-04-19 18:47
 interior 

Vad joddlar du om ?!
Jag stod i en p-ruta på en parkeringsplats där det kostar kosing att stå ! o jag betalade för att stå där till en viss tid.. men kom , förutom dom 5 minuterna extra man får stå, 2 minuter för sent till bilen ! O jag antar att dom inte gör parkeringsplatser där dom tänkt att ett utryckningsfordon ska stå om det skulle bli aktuellt ! 

2007-04-19 23:33
pepper_jack

för att det var parkeringsförbud där
och vem fan är du?

2007-04-20 07:07
interior 

cOoOOoOOoOOooOOLt svar!
Inte så mycke o säga om saken nu mer eller ?!
Kanske för att du gick på lite för hårt för att sedan inte kunna ta ett bakslag ?

2007-08-02 15:58
Carpark är svin.

Jag står i en kombinerad lastzon/ av- och påstigningszon och väntar på att min pojkvän ska ta ut pengar, varvid det lilla ludret knackar på rutan och viftar med böteshäftet och säger att jag inte får parkera där, inte ens när jag sa att min pojkvän var på väg tillbaka till bilen lät hon mig stå kvar, jag fick köra runt kvarteret och vänta på andra sidan gatan.
Jag hade inte parkerat, bilen stod på tomgång och efter klockan 15 har de ingen lastzon på stället, det är bara ett jävla maktmissbruk!

2007-08-02 16:19
Fast  det är inte lapplisorna som bestämmer hur överklagan ska ske. Och dom har chefer precs som alla vi andra som bestämt att dom inte ska ta emot klagomål på plats därför att det skulle ta alldeles för lång tid.
www.susei.blogg.se

2007-08-03 11:01
Hata slappfisor!
Fuck Where U From, Fuck What U 'Bout! - Young Buck

2007-08-03 12:31
haha hata böter fick 400 for tio minuter försenad.
men använd google o söka
Jag har ingen personlighet

2007-08-03 12:33
Carpark är omöjliga att vinna mot i rätten. Tro mig...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-08-27 16:26
Är det bara skyltat med märket "P"
så är det max 24 timmar.....
Highfive anyone, anyone?

2007-08-28 10:07
fuck carpark
SKU - SKU - SKULASON!