hur är örebro?
tänkte eventuellt flytta och läsa juristprogrammet i Örebro till hösten... e det nån som bor där eller har bott där som kan ge sin bild av stan? har hört att det ska vara en rätt bra stad att bo i, men har nog aldrig varit där själv. alla åsikter är välkomna. hur e det med bostadsområden? något man bör undvika? puss
vet ingen nånting om örebro? :)
hmm.. dom pratar ganska roligt..
prefix for death.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är rätt så stor stad. sveriges 7e största tror jag. jag har bott där i 20 år så jag har tröttnat på staden, men kommer man dit som ny är det nog en rätt kul stad! finns ett gäng ställen att gå ut på osv. ska du plugga så kommer du ju lära känna massa folk från universitetet. där är det alltid vilda fester. ska du plugga så bör du bo nånstans runt univeristetet. finns massa studentlägenheter och så. områden att undvika... nja, men vivalla och varberga brukar väl få heta örebros "ghettoområden".
you know i spell girl with a B
Det är en soft stad. beror väl visserligen mycket på sällskapet och vilka man umgås med. Men det är najs. Ända softa krogen är Stallyktan!
Det finns allt man vill ha där i lagomt utbud.
tack för svaren... uppskattas! men det verkar vara en soft stad då. slipper jag ångra flytten pga taskig stad iallafall... great!
jaa, jobbar på apotek å kan säga att de finns ingen annan stan som förbrukar så mycke läkemedel som örebro i sverige. dem förbrukar mer än uppsala exempel trotts att det bor mycke mer folk i uppsala. sen vet jag att alla problem barn ofta flyttar dit eller till arvika å närliggande områden. jaaa,,, Gangstaaa, eller nått peace...
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
Örebro är en mycket trevlig stad.
den som hoppas skiter på sig och dör
Finns de tysta gängen kvar utanför mcdonalds?
det är en rätt fin stad för övrigt!
Johnny-V8: Du menar tuffingarna i 2pac jeans?, nu har dom byts ut mot 14åriga emobrudar..
jag tror jag såg en del 2pac-jeans utanför mcdonalds sist jag var där.
landet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Well, det beror väll på vad man är ute efter, om man bara vill plugga eller...ja du fattar poängen.Annars kan ju Hjalmars krog vara ett roligt alternativ, om dem har öppet(?).Annars så är ju Marieberg oxå ett alternativ om man vill shoppa..Samt universitet ligger ju inte allt för långt bort från själva " inne staden "..
ääääääääääääh så jävla nice är inte örebro som alla verkar måla upp den här i tråden. staden är medelmåttig enligt mig!
Don't fuck with kroll.
skit nice stad fan...har fått för mej (elelr sett) att det finns mycket skejtare:)....musikscenen vet jag fan...vivalla is da shit hahaha...jag tror du kommer trivas där om du kommer från mindre stad,är du kräsen 08 ,då vet jag fan...hehe...trevlig stad på sommaren
tro mig, örebro är inget alternativ. testa en stad som lämnar mindre själsliga ärr efter sig;)
dunderjeveln P63 jag har ett rum om du vill hyra.
1500 månad varberga 10 med cykel till stan buss tolv går raka vägen till univeristetet.
FREE Ayatolla.
Örebro - to hate or not to hate? That IS tha question... Klubbarna : om du gillar blonda bimbos som dansar britney-spears-Slave-for-ya-dans med killar - Örebro is ya choice!Sedan finns det suspekta barer : MM-baren (har jobbat där, varning för arg vakt!) och Pastabaren (drivs av ett gammalt par som gillar att fiffla med papper) - på båda ställena hänger rätt skumma typer, men roligaste är nog mixxen av rassar, gothare och utlänningar. Alla super de tillsammans, hating eachother men när det är fredag då är alla vänner! - shysst!Slottet : great parkhäng på sommaren! Vackert... Down town Örebros stolthet! Människorna : öh, ingen kommentar. Men jag är snäll!Bostadsområden : Hett tips! Skaffa studentlya nära universitetetGhetton : Varberga, Vivalla (in my heart ), Brickebacken (långt från stan men nära campus), Mini ghettot Baronbacken får väl också vara med på ett hörn (ligger mellan Vivalla/Varberga typ)Kändisar : vi har våra stoltheter som skrev Sune och Bert (vad de nu hette) och bandet Millencolin och Regissören Josef Fares och hans pappa! (dock har vi enbart pappan kvar, sonen flydde till STHLM), Claes Åkeson och BB-Johan (säsong 1)
Pisshåla. Som uppvuxen i en Sthlmsförort tröttnar man på Öret efter några månader. Jag härdade ut 3 år och det beror helt på polare, flickvänner osv. Sverige när det är som sämst enligt min mening, rekommenderas inte. Juridik finns väl på de flesta universitet så välj Uppsal, Lund eller nåt för en trevlig studietid!
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0
Örebro är tung stad fan. Skönt folk osv. Mycket utlänningar är det, om man gillar det :) Lagom stor tycker jag. Och framförallt, det ligger nära karlstad ;) hehe.
- OKAAAAJ
dawid det är sånna som dig som förstör våran underbara stad!
La_Latina: Såna som jag är ruggig minoritet eftersom vi inte stannar längre än absolut nödvändigt - för få för att påverka med andra ord. Folket i byhålan Örebro är väl varken bättre eller sämre än övriga svenskar, bortsett från den vidriga dialekten hos de mer bonniga lirarna.
dawid Byhålan? hahaha Bara för att Örebro ej är som shlm betyder det ej att det är en by :P Sthlm är ett hopkok av byhålar som sammanflätas av ett centrum sk. innanför tullarna. :) ej heller en storstad om man jämnför med storstäder i världen låt säga Beirut och London som exempel. Men oavsett, don't hate Örebro, hate tha players of Örebro... vilket finns ett antal av.
Hehe, ok, kan kanske sträcka mig till småstad. Men det känns ändå fel att "stad" finns med i definitionen =) Stockholm står sig mkt riktigt slätt jämfört med andra (riktiga) storstäder i världen men det har inget med saken att göra. Vi vet båda två att du är en gnällig närking som mest av allt i världen skulle vilja bo i sthlm =) Din beskrivning av hur Sthlm formats går igen i många storstäder. Hört talas om L.A.? Ett gäng byhålor? hehe Lira lite argument för vad som är bra med Öret. Skulle kunna rabbla 10 med Sthlm eller Sollentuna som jag är från. Får du ens ihop 3 om el Öro? =) Och riktiga players skiter blankt i Öret...haha
Nej faktiskt inte egentligen vill jag bara helt enkelt bo i London!Och det har jag förövrigt gjort också. En äkta storstad! LA är betydligt större än sthlm och avståndet mellan "förorterna" gör ju att Sthlm's YTA är större än många storstäder men folkmängden ligger på en ganska lågnivå om man jämnför med ditt exempel LA :P Bra saker med Örebro!? Eftersom jag är en gnällig tjej från Närke så kommer jag just nu ej på annat än negativt om Örebro att gnälla över och eftersom du är en dryg så orkade du ej bemöda dig att skriva ner dessa 10 bra saker med sthlm/sollentuna. ;)
dryg nollåtta skulle det stå
bra saker med örebro: *centralparken (eller henry allards park heter den kanske ja) *babar *gustavsvik *svampen (kul en stund om man aldrig varit där) *mitt andra hem *wadköping (samma som svampen) *väståbadet inte 10 saker, men hade jag ansträngt mig lite mer hade jag säkert kommit på några saker till.
La_Latina: "LA är betydligt större än sthlm och avståndet mellan "förorterna" gör ju att Sthlm's YTA är större än många storstäder men folkmängden ligger på en ganska lågnivå om man jämnför med ditt exempel LA" -Ja, har inte sagt något annat. Men din liknelse med Sthlm som ett gäng byhålor med ett centrum (innerstan) är dock något som går igen i många storstäder - och L.A. är ett ypperligt exempel på en sån stad. Nu till some of that good old argumentdödning:"bra saker med örebro:" *centralparken (eller henry allards park heter den kanske ja) Aldrig vart där, ställer mig tveksam till att jag missat nåt dock, hehe.*babar Är du for real eller? Var där två gånger under min tid i Örebro och letade konstant efter en snara att hänga med mig under de timmar jag var där. Ett av de sämsta ställena i Sverige, stads i Norrtälje är bättre...*gustavsvik Var aldrig där heller, men det verkar faktiskt ok. Dock finns ju både fyrishov och det i Södertälje i krokarna av Sthlm.*svampen (kul en stund om man aldrig varit där) Världens fulaste vattentorn?*mitt andra hem Också ett av de sämsta ställena i sverige, men kanske reko om man är hårdrockare som gillar ställen som ser ut som en något uppsvälld hall.*wadköping (samma som svampen) Sjukt lamt. Men helt klart intressant i typ 10 minuter om man aldrig vart där innan.*väståbadet Detta låter intressant för jag saknade vatten och i synnerhet bad och sånt under min tid där. Örebro ligger ju typ vid hjälmaren, ändå talas det aldrig om att dra ut till några klippor och hinka bärs när det är fint ute. Är det månne så att jag missat en bra spot? Ang. dryg nollåtta så är det ju i tysthet erkänt att alla bara har mindervärdeskomplex som inte bor i Sthlm. Men det är ok! Don't worry about it, hehe. Bor för tillfället i Amsterdam som faktiskt är en aning bättre än Sthlm trots att det känns som en mindre stad (vilket det inte är, folkmängdsmässigt). Men hur som, några snabba plus med Sthlm i relation till Öret: *stadskänsla *huvudstad *vatten *vackert *många heta spots (mkt tack vare vattnet, rålis etc) *utbud av allt (klubbar, shopping etc) Sthlm tar helt enkelt inte "slut" på samma sätt som Örebro. Anyway, har skrivit för mkt nu vilket kanske indikerar mitt agg mot pisshålan örebro =) Nä, skämt åsido...
*centralparken (eller henry allards park heter den kanske ja) Aldrig vart där, ställer mig tveksam till att jag missat nåt dock, hehe. En park precis vid järntorget. inget speciellt egentligen, men skön park att hänga i med fin utsikt över slottet och bort över stan. brukar finnas mycket folk att titta på också. *babar Är du for real eller? Var där två gånger under min tid i Örebro och letade konstant efter en snara att hänga med mig under de timmar jag var där. Ett av de sämsta ställena i Sverige, stads i Norrtälje är bättre... det brukar vara bra, tycker jag! bra musik, normalpris på öl och sköna människor. stor uteservering som är gedigen på sommaren.*gustavsvik Var aldrig där heller, men det verkar faktiskt ok. Dock finns ju både fyrishov och det i Södertälje i krokarna av Sthlm. Gustavsvik är norra Europas (eller är det bara nordens?) bästa upplevelsebad. 5-stjärnig camping och jävligt roligt bad. utomhuspooler för sommardopp. även en konstgjord sjö om man inte vill bli blodsprängd i ögonen av allt klor. *svampen (kul en stund om man aldrig varit där) Världens fulaste vattentorn? Indeed, men det är kul att åka upp och kolla på utsikten över stan om man inte har gjort det tidigare som sagt. *mitt andra hem Också ett av de sämsta ställena i sverige, men kanske reko om man är hårdrockare som gillar ställen som ser ut som en något uppsvälld hall. Litet och gediget. Ja, hårdrock it is. Inte min pipa med hasch direkt, men stället är bra på onsdagar. Tror att de kör hiphopkvällar där med jämna mellanrum också. *wadköping (samma som svampen) Sjukt lamt. Men helt klart intressant i typ 10 minuter om man aldrig vart där innan. My point exactly. *väståbadet Detta låter intressant för jag saknade vatten och i synnerhet bad och sånt under min tid där. Örebro ligger ju typ vid hjälmaren, ändå talas det aldrig om att dra ut till några klippor och hinka bärs när det är fint ute. Är det månne så att jag missat en bra spot? Väståbadet är väl kanske inte ett bra ställe att bada på, men mååånga gånger har man spenderat sommarkvällarna där med polare och öl. Sjukt bra ställe för sommarhäng och fylla. Klippor och Hjälmaren har jag aldrig hört talas om heller, men det finns många fina kalkbrott runt omkring. Dock krävs nog en bil för att ta sig dit. Om man inte gillar att cykla en stund förstås. Förlåt för det jättelånga inlägget, men jag kunde inte låta bli :)
Besök gärna också Nora, 45minuter med buss från Örebro.
jävligt många singlar vad jaghar förstått
jävligt mycket snygga damer vad jag har sett. på senare tid iallafall.
Örebronx är en riktigt skön stad, men gustavsvik blir ju hyffsat tråkigt efter ett tag! men annars är ju centralparken riktigt skön att bara sitta och glo i! Finns även en massa sköna ställen å sätta sig ner å ta en bärs på!
Det finns massa döva människor i Örebro. Populärt kallat "dövisar".
kan bero på birgittaskolan och risbergska.
Mina intryck av Örebro som stad (har bara varit där i fotbollssyfte när AIK lirat borta): *Det regnar alltid. *Maten smakar skit. *Den manliga delen av lokalbefolningen ser till 90% efterblivna ut rent modemässigt. *Det kvinnliga befolkningen är topp 3 Sverige mest lättlägrade damer. *Världens fulaste dialekt.
It´s all about Don W Miami!
örebro är underbart...statsparken är ett måste...på sommaren... perfekt och ta med sig en kille...och bara chilla lite... krogarna är trevliga...som det tidigare nämts så är det bra blandning av folk speciellt på MM och PastaB ... flyttat till lilla kalmar och jämfört med örebro känns det som man har resit 30 år tillbaka i tiden..... hehe örebrö är en underbart bra bara sitta och inte göra någonting...och spanna på folk stad....folk ser inte likadana ut som de gör i kalmar.... måste även säga att folket är frächt dialekten är fulare i kalmar än i örebro....ibland när vi gör grupparbeten så måste jag gå ut ett tag för att rena min själ från dialekten //nina
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY
hur är örebro? haha vafan tror du själv?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Lyricist
2007-04-20 23:51
Akta dig för djureri här på whoa när du är ute och går! Annars äre säkert lugnt;D
örebro is king. klaga på våran dialekt? kom igen..
www.myspace.com/dressyourself
Paastabaren!!
orka klaga på våran dialekt lika fin som allla andras vafan! mm baren babar gränden är dom värda ställena! matställen rekomenderar jag daniellas eller bagdad, lokus har också fina grejjer.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
bagdad... luffarkäk. mat ska man äta på Ågatan 3. Eller på det där stället bredvid örebro konsthall. minns inte vad det heter...