I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kär i kärleken?

Övrigt - Blandat

2007-04-16 17:56

Kär i kärleken?

Hur vet man att man är kär i han/hon och att
man inte är kär i kärleken?

Det kanske bara är så att man vill ha någon, inte specifikt just den personen?!

Hur vet man?

2007-04-16 17:57
känns det extra bra när du träffar den personen? blir du gladare av att träffa den personen?
you know i spell girl with a B

2007-04-16 17:58
Sant.. Inte direkt det bästa att gå o dejta direkt när man har gått ur ett förhållande. Då kan deet lätt vara så att man just är kär i kärleken.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2007-04-16 17:58

faktiskt otroligt svårt att veta!
ge det lite mer tid så lär du säkert få svaret.
analysera dock inte sönder saker!
det kan faktiskta vara otroligt lätt att göra :-)

go with the flow. tjo!

http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net

2007-04-16 18:04
helldust
Ja, det blir jag helt klart. Ibland när jag tänker på honom känns det i hela kroppen!

mickerofon
jag är tjej, jag analyserar alltid sönder saker :P

2007-04-16 18:09
hehe det var det jag menade. :)
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net

2007-04-16 18:13
jag är tjej, jag analyserar alltid sönder saker

lägg inte dina svagheter på dina systrars axlar, jag analyserar alldeles lagom mycket.
on topic, du märker nog om du är kär i personen eller kärleken efter att nyhetens behag har lagt sig. Om du fortfarande känner att "hey, vilken nice kille!" så är du nog kär i honom.

THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-04-16 18:13
isåfall känner du ju uppenbarligen nånting för människan. sen vet jag iofs inte hur det känns om man tror att man är kär. kanske känns likadant...
you know i spell girl with a B

2007-04-16 18:15
ohhh det är otroligt svårt att veta ja, som Mickerofon säger.

jag var alltid "kär i kärleken" mer eller mindre från att jag var 15-20... den här brinnande känsla av att man "måste" ha en kille, för då skulle hela livet ordna sig och man skulle vara lycklig.
man sökte efter sin lycka hos en annan person, istället innifrån sig själv.
jag fastnade i det där ganska rejält, och det hjälpte inte speciellt mkt att (nästan) alla de pojkvänner/ragg jag hade sårade mig.
Visst, jag hade (väldigt) starka känslor för just en av dem, men det var ändå det här med att förlita sig på en annan person för sin "lycka", och därför var jag mer kär i kärleken.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-16 18:24
Alla tjejer analyserar allt, det är vår undermedvetna hobby.

Det enda jag kan rekommendera dig är att analysera när du tänker på honom, varför du tänker på honom, och om du hade varit lika glad med någon annan.

2007-04-16 18:27
eller skit i att analysera och bara känn efter?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-04-16 18:30
Corazonzita

Det är just det där jag är rädd för...
Jag vågar inte blir kär för jag är rädd att blir sårad. Så då håller jag igen lite istället, men blir rädd så också att han ska tröttna.

2007-04-16 18:37
Lyssnat for mycket pa Winnerback och forsokt skriva dikter for mycket?

Kar i karleken? Ett javla pahitt! Man blir kar i folk, inte i kanslan av att vara kar. Annars skulle man ju kunna vara konstant kar och singel. Vilket vore perfekt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-04-16 18:39

Det vet man.... fjärilar i magen..

Jag är iförsäg där med nu, har träffat 3 tjejer den senaste tiden, men dissat alla efter vi haft det skit trevligt ihop, bara för att jag inte vill/vågar/orkar bli kär pga slutet på förra förhållandet...

2007-04-16 18:40
candide

nej, winnerbäck är för deppigt för min smak.
jag tror inte att det är ett påhitt iaf.

2007-04-16 18:43
Jag är i ett förhållande nu och nej det är jag inte, fast om jag hade varit det så hade vi förmodligen inte varit så kära heller.

2007-04-16 18:43

Cleopatra

"Hehe alla är rädda för kärleken. Ändå så vill alla ha den. Och när man väl får den så kan man inte alltid ta emot den. Och när man väl ger den så är det ingen som vill ha"

Jag kan bara säga vad jag lärt mig... jag vet NU att jag inte var redo för att ha pojkvänner när jag var 18-20 (min första pojkvän hade jag när jag var 18) för jag behövde lära mig saker om mig själv och känna mig trygg i mig själv (hahah klyschigt jag vet) men eftersom jag ändå gav mig in i det, så lärde jag mig ju saker... gjorde misstag, blev sårad, tog mig upp igen...

efter att ha haft ett seriöst förhållande på 1 1/2 år har jag ändrat mina tidigare åsikter och tankar om kärlek och vad jag vill ha. Jag söker inte längre efter kärlek, den får f-n komma om den vill, men då kommer jag inte heller kasta mig på den som jag gjorde tidigare.

man kan liksom inte skydda sig från att bli sårad, alla blir sårade. Och man är bara dum och man undviker kärlek bara för rädslan av att bli sårad... om man inte försöker har man heller aldrig något att vinna.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-16 18:44
Det är inte påhittat, eller man blir ju inte KÄR i kärleken, men man vill ha någon att vara kär i och bla bla...så då blir det typ samma sak..

2007-04-16 18:44
jag brukade bli kär i allt som var vackert...
men nu e ni alla döda i mina ögon...

2007-04-16 18:46
Män är från mars och kvinnor är idioter...

är det inte så man säger?

Förlåt nu var jag dum och drog alla över en kant osv..

2007-04-16 18:48
vikktorius...

be inte om ursäkt, du har rätt..
om kvinnor styrde världen skulle det antagligen inte finnas eliktricitet.. =/

2007-04-16 18:49
Om inte vi kvinnor fanns, vem skulle ni då klaga på?

hahahahahah
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

om inte kvinnor fanns skulle jag klaga på bögar

2007-04-16 18:51
Haha, då skulle ju alla killar bli bögar om ni inte vill dö med handen på kuken!

2007-04-16 18:52
Jag vill dö med handen på kuken, annars kanske det kommer nån bög och tjuvkikar på den... haha

2007-04-16 18:53
Haha.. kanske är lika bra

2007-04-16 18:53
Ni som sager att kvinnor ar idioter... Vad ar fel pa er? Jag hoppas fan att ni skamtar. Aven om ni skamtar sa ar det inte ett dugg roligt. Hor ni det.

Den kare och arade ledaren, Linda Rosing, ar kvinna. Och en representativ sadan. Hon ar den hogst stande (intellektuellt sett) av sitt slakte. En perfekt kreation. Ett Gudsbevis. En levande legend.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-04-16 18:55
Yeah about that....

2007-04-16 18:55
Vem är Linda Rosing utan silikonläppar, silikonbröst och långt blont hår? Jo, en rätt smart tjej faktiskt. Men inte tillräckligt smart för att förstår att man kan nå framgång utan dom extra tillbehören.

2007-04-16 18:58
Och då är man??...........dum?

2007-04-16 19:00
Nej, inte dum. Hon kan jävligt mycket.

2007-04-16 19:00
cleopatra 

Vem är Linda Rosing utan silikonläppar, silikonbröst och långt blont hår? Jo, en rätt smart tjej faktiskt. Men inte tillräckligt smart för att förstår att man kan nå framgång utan dom extra tillbehören

Tack for det! Tack for den otroligt djupa inblicken i hur varlden fungerar.

2007-04-16 19:01
cleopatra 

Kanner du Ledaren personligen?

2007-04-16 19:03
candide

Nej, gör du?

2007-04-16 19:05
cleopatra 

Verkligen inte. Jag undrade mest eftersom att du verkar veta sa mycket om henne. Det verkade nastan som att du personligen kanner henne. Men jag antar att du, som man uttrycker sig pa engelsa, talar ut ur arslet.

2007-04-16 19:07
Shit vad upprörd du blir. Du kanske är kändiskär? Lite besatt sådär.

2007-04-16 19:07
tjejer är väl bra...

men ack... som hösten har min kärlek bleknat...
kommer knappt ihåg vad kärlek e...

men iallafall tjejer och killar e olika funtade..

män går efter egna intressen, kvinnan gör vid sidan av mannen för att mer och mer ta över vad som e intressant för mannen. för att slå rott i efter egna intressen..

kvinnans intresse e att fånga en man och behålla honom...

mannens är att behålla sin frihet, kvinnans ytterligare intresse är att stryppa mannens vilja för att hålla sig högre..
vad ska man kalla det???..

kalla mig cynisk, kalla mig michael bolton men iallafall kalla det att jag har rätt..

2007-04-16 19:11
Våran uppgift är att jaga, leka och fånga och sen jaga vidare tills vi hittar nån som är stark nog...

2007-04-16 19:17
cleopatra...

men kan man kalla det kärlek...

jag skulle snarare kalla det att hålla sig till flocken...

är inte kärlek bara kärlek...

inte ett jävla styrke test..?

2007-04-16 19:20
Jag vet inte.. jag har aldrig varit kär på riktigt
men jag hoppas på att det är som du säger.

2007-04-16 19:27
följ bara den känslan du tror på, så blir nog allt bra...

2007-04-16 19:35
ja ska försöka.. men jobbigt om det skulle visa sig att jag känner mer för personen än vad den gör för mig...

2007-04-16 19:39

du kanske inte skulle lyssna på tips av mig, som börja skära sig när jag var 13-14år..

2007-04-16 19:42
nej det kanske jag inte borde göra då...
varför?

2007-04-16 19:46
Vem är Linda Rosing utan silikonläppar, silikonbröst och långt blont hår? Jo, en rätt smart tjej faktiskt. Men inte tillräckligt smart för att förstår att man kan nå framgång utan dom extra tillbehören

Tack for det! Tack for den otroligt djupa inblicken i hur varlden fungerar.

hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2007-04-16 19:46
för att jag ville göra nåt konstruktivt...

om jag ska vara ärlig så har jag ingen större bild av kärlek...
allt är ett spel ett spel för att glömma spelet...
mitt liv själv är inget spel, jag har min familj som jag bryr mig mycket om...
allt annat är bara människor, förrutom vissa...

om du inte vet var du har din pojkvän så är er kärlek bara en del av att glömma spelreglerna kring livet...

nån av er kanske utnyttjar det...

vilket jag inte vet?

2007-04-16 19:47
känns som någon här vill vara jävligt djup.
jag förstår dock inget av det du skriver, bara en massa fancy words?

2007-04-16 19:48
mickmästar

du känner säkert så mycket...

2007-04-16 19:50
jag förstår inte riktigt heller vad du menar...
man kan se på kärlek på väldigt många sätt. alla kanske har ett eget. du ser på kärlek som ett spel. det gör inte jag.

2007-04-16 19:54

jag kan säga att jag har fel och i såna fall e det bra, då är det en friskare värld vi lever i...

jag tycker efter mitt cyniska synfält att det är ett spel...
folk ska visa varandra värdiga och sen visa upp sig för världen...

tro mig jag har varit kär, men blev täckt av sten..