I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hoppa av gymnasiet

Övrigt - Blandat

2007-04-16 12:49

Hoppa av gymnasiet

Om jag hoppar av gymnasiet (åk 2 )..och jobbar något år, kan jag sedan söka in till högskolan.... anledningen till att jag hoppar av är att jag har problem med min rektor, vill ta det som en man, och sluta.. han kör med mig hela tiden.. o sånt... tack på förhand

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-16 12:57
Byt skola istället för att hoppa av då?
Jag vill ha roligt , inte trevligt

2007-04-16 12:59
haha, precis samma situation i precis samma tidpunkt hamnade jag i. Men det är bara att söka och va glad, men de kan dock kräva svenska, engelska och matte på vissa. Men det är inte många. Bara söka.

gl hf   
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face

2007-04-16 13:09

Hoppa inte av, byt skola eller ta det som en man och bit ihop.
En man flyr väl inte från sina problem... eller?

2007-04-16 13:12
På vilket sätt kör din rektor med dej ?
det finns en chat! missa inte den...

2007-04-16 13:16
kör tillbaka
hej
Redaktionschef

2007-04-16 13:20
Macabre_ P18> Det sämsta du kan göra är att hoppa av skolan. Som andra sagt, byt skola eller ta kontakt med någon vuxen du litar på som kan prata med rektorn. Testat att prata med biträdande rektor, skolkurator, klassföreståndare eller dylikt? Dina föräldrar?

Ska man få ett någorlunda jobb så krävs det nästan att man har högskoleutbildning nu för tiden, och har du inget betyg från gymnasiet finns det ingen större chans att du kommer in där (då måste du skriva bra på högskoleprovet, men det finns fortfarande krav på godkänt betyg i vissa ämnen för att du ska ha rättighet att läsa vidare). 

Dessutom ska ju moderaterna tydligen avskaffa komvux har jag hört. Så att läsa upp i efterhand blir svårt. Och du vill väl inte hoppa på gymnasiet på nytt om ett par år när du är äldre än alla andra. 
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-04-16 13:21
han provocerar mig hela tiden , när jag lämnar in de extra arbeten som jag har haft efter, hittar han på massor annat, och börjar komma med massa andra problem, vi har haft 3 gånger evk-samtal, han hota mig med att dra av pengarna, men han kan ju inte det, det är csn som sköter det..

Jag har försökt snacka med honom, men allt man hör ifrån honom är " du tar inte ansvar för dina handlingar".. tänkte kanske typ skriva något brev till skolmyndigheterna eller vad det nu heter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef

2007-04-16 13:23
Du kanske inte tar ansvar för dina handlingar?

Nu vet jag inte hur din situation är hemma, eller med kompisar och så. Men godkänt i samtliga gymnasiebetyg ska du kunna klara av om du anstränger dig. Sätt dig ned nån timma varje dag och jobba så kommer du att fixa arbetena i tid och skriva bättre på proven... och då kommer rektorn att bli trevligare.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-04-16 13:24
vill ta det som en man, och sluta..

Du verkar ju inte veta vad du pratar om. En man ger inte upp. Ta det som en kvinna, grat lite over det, sen kan du sluta.

Och nej, om du inte har en fardig gymnasieutbildning sa kommer du inte komma in pa nagon hogskola.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-04-16 14:04
Sägger osm mAfakkah P20

GOODLUCK HADE FETT
LEGALISERA CANNABIS

2007-04-16 14:24
jag hoppade efter tvåan... o hoppade in på IV... men tänk bara på att du måste ha börjat en gymnasie linje det år du fyller 20 år... annars e det kört... om du inte vill casha upp med 45000:- per termin...!!
---> Thova one <---
---LMP---
"jag känner doften av cannabis bladen"