I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En lantis på besök

Övrigt - Blandat

2007-04-16 11:24

En lantis på besök

Jag kanske inte är ensam om att någon gång ha fått besök av en släkting från landet. Helt otroligt att ingen ännu gjort en tråd om uttalanden från tillfälliga besökare i ens hem!

För tillfället har jag en teskedsgumma inflygen från Kurdistan att förgylla min tillvaro. Hon är även känd som Amars mormor och denna gråögda tant är något helt utöver det vanliga.

Några av de saker hon lyckats kläcka ur sig eller gjort av sin 2 veckors vistelse är:

Hon insisterar på att jorden är platt,(!) i ett svagt anfall av osäkerhet hävdade hon att jorden åtminstone ligger på jorden!

Vi har tydligen en släkting som heter Hitler eftersom dennes mamma varit en hybrid av nazi och kurd. Det jag menar är att han faktiskt är döpt efter Adolf Hitler.

Hon börjar jaga en sopkvast när man sitter på balkongen och läser med motiveringen: Om du blir solbränd vill ingen man ha dig.

Hon tvättar sina kläder i handfatet trots att vi uttryckt otaliga gånger att den där vita lådan i hörnet faktiskt kan tvätta hennes saker automatiskt.

Hon skryter konstant om hur snygg hon var så ung, och om man får tro henne själv, var hon tvungen att fula ner sig för att inte bli anklagad för att bära make up. (hon har en lite skev självbild, jag har sett bildbevis)

Hon är extremt fåfäng och gömmer munnen när hon talar efter att ha tagit ut löständerna, detta trots att hon är 80 år och skallig.

Hon är kort sagt helt jävla underbar och så otroligt desillusionerad att det inte är klokt (sov aldrig med strumpor annars blir man blind)

har garvat halft ihjäl mig på sistone och till mi nstora lyckaska han stanna 3 månader!

Har ni något liknande i släkten? en med flummiga värderingar elelr otroliga uttalanden?

shoot!

Femme fatale

2007-04-16 11:25

Hon stanna ska det stå, mormor är inte en man :D
Femme fatale
Producent

2007-04-16 11:27
haha, har inget liknande i släkten, hade nästan varit roligt.. haha
allt jag kan säga är väl att du får hålla oss lite uppdaterade med citat och sånt, haha!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-04-16 11:28

cliche. tro mig det kommer, måste bara umgås mer med henne. just nu sitter hon och ber på sin matta och det roliga är att hennes böner är helt fel
hon är muslim men analfabet och slänger in liksom egna ihopsnickrade ord när hon inte vet hur det ska vara. typ som småbarn gör när de ine kan texten i vissa låtar ahahha
Femme fatale

2007-04-16 11:35
Hahaha låter helt undebart roligt!

Jag tror inte jag har nått så roligt i min släkt, har ju självklart min mormor som vid varje släktmiddag ska snacka feminism och hatar på alla män osv. Och hela släkten som sjunger med i Kalle Ankas Jul, men det är ju bara vardagsmat...

Jag kommer vänta på mer information ivrigt Amar!

2007-04-16 11:36
Haha!

Amar, jag minns en viss tid nära Julen då du hoppade omkring bland alla dina släktingar som låg och sov.
Du förklarade detaljerat om allihopa. Hur de knep dig i nyckelbenet och tyckte att du skulle äta mer osv. :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-16 11:40
Vikktorius. Hahahah vafan så jävla normalt är det inte med att sjunga med i Kalle Ankas jul? jag hoppas ni använder ankröster allhiopa för bästa effekt!

Daviden hahaha nejnej ingenkniper i mina nyckelben däremot gör man s på väldigt smal personer, men du kanske syftar på tvångsmatningen? Med tre kilo ris på talriken? och om man inte åt ett ton såg de bekymrat på en och viskade om saknad aptit?
JA!
Femme fatale

2007-04-16 11:42

något annat hon kläckte ur sig precis nu (jag har hicka):

mormor: vet du varför du hickar?
jag: nej?
mormor: du håller på och växa.

asså seriöst funderar på att doktrinera mig i Kurdistan-vetenskap med inriktining på gamla människor
Femme fatale
Producent

2007-04-16 11:48
hahaha, snälla kan du inte videofilma, det kommer bli bra underhållning å du kommer bli rik ;) haha!
Nine.D
Multifaceted Creativity

2007-04-16 11:51
cliche. haha nej det hade varit att lämna ut henne. ge mig inte idéer, haha!

Borat kan slänga sig i väggen.. förresten vill hon gärna se mig gift med en kille med sån mustach. :D
Femme fatale
Producent

2007-04-16 11:54
sant, kom på det.

haha, det är bara för din snubbe att börja odla medans hon är här då :>
Nine.D
Multifaceted Creativity

2007-04-16 11:57

nu kommer mer.

hon sa nyss att livet inte är värt at leva utan Tv, och så berättade hon att hennes mamma (dvs gammelmormor) när tvn lanserades i Kurdistan trodde det satt en man i lådan och att hon brukade resa sig upp och hälsa och ställa fram mat för dem på tv!

HAHAHA. jag klarar inte mer.
Femme fatale

2007-04-16 12:11
min faster är så där, fast mörk i sinnet. Hon är sjukt religiös men svär åt allt och alla. Hon ber tusen böner varje dag och förbannar löven som faller från träden för att det blir "smutsigt i trädgården".

Hon uppfostrar sitt barnbarn som om han vore efterbliven, han är 26 år gammal, bor med sin mamma och mormor, inget jobb, inget liv, tvättar inte ens sina egna kläder.

Jag gillar inte denna gamla häxan... å andra sidan gillar jag inte nån på min fars sida av familjen.

Men att sitta och prata med min mormors syster och se bilder från deras barndom var helt magiskt. Gamla släktingar är som en skattkista.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-04-16 12:13
Gamla släktingar är som en skattkista.

verkligen, kulturskatt :D nej men jag håller med, jag älskar också deras historier från barndomen, så enkla saker men som är helt fascinerande när de berättar. det är ju en värld jag inte kommer ifrån så det är ändå intressant att veta hur det gick till då.
sen kryddar dem ju historier med överdrifter vilket gör det bara roligare att lyssna
Femme fatale

2007-04-16 12:13
Hon uppfostrar sitt barnbarn som om han vore efterbliven, han är 26 år gammal, bor med sin mamma och mormor, inget jobb, inget liv, tvättar inte ens sina egna kläder.

hhahahaha! :D klassiker
Femme fatale

2007-04-16 12:15
Amar: Mmm, med hjälp av mina äldsta släktingar har jag, från att bara känna till 3 generationer på ett mycket begränsat skala så har jag nu gjort ett släktträd som omfattar information och fotografier på 7 generationer och över 100 personer.

ALLA borde mecka ett släktträd, innan de äldre dör och tar den kunskapen med sig. Helt plötsligt sitter man där med ett gängfotoalbum fyllt av främmande människor.

2007-04-16 12:28

jag läste din tråd förut om detta. tycker det ätr en skitbra idé. jag har faktiskt försökt med detta tidigare, men var nog inte mogen för rollen att leta upp och ta reda på riktigt ingående. men ska ta tag i det absolut!
tack för påminnelsen
Femme fatale

2007-04-16 12:29

Haha! Varför är jag inte förvånad över att en kurd ställde fram MAT åt TV:n :D
Gotta love 'em... Iprach!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-16 12:35
Amar: Det enda som kan bli ett antiklimax är när man inser att ingen annan i släkten bryr sig ett skit... jag var otroligt besviken, som om jag var ensam intresserad av att bevara minnena från tidigare släktled.

2007-04-16 13:12
Emil_Brikha P28
fanns det något spännande att bevara då?

2007-04-16 21:29
Daviden. din fascination för kurder är otrolig.

nästa gång får det bli DU som åker ner en hel sommar och skalar potatis. jag fick men för livet

Jag var i Kurdistan så länge att jag glömde bort Fidel Castros namn och kallade honom Kadir Khusru
Femme fatale

2007-04-16 22:48
Amar

Haha, de är kul bara :D

2007-04-16 23:03
haha! fan vad glad jag blev när jag läste detta nu Amar :D 

min mormor är också helt knasig. hon sa när vi var små "ät upp maten, annars kommer jerry williams och tar er" och vi blev LIVRÄDDA. sen sa hon att, om vi inte hade mössa på oss när vi gick ut, så skulle kråkorna komma och hacka oss i huvudet. och sen fattar hon aldrig att jag inte äter nåt animaliskt. "men anna lilla, det är ju bara kyckling! det är inget farligt!"

2007-04-17 10:30
Haha det här är guld. "Sola inte, du blir mörk och då vill ingen man ha dig" har man hört otaliga gånger hahaha

2007-04-17 14:53
ninosh. seriöst det är ju helt cp.
jag får ju inte sola för mormor.. på allvar. en gång pratade hon inte med mig på en hel dag för att jag hade ljust läppstift (flickor ska ha nyponröda läppar) och solbränna
Femme fatale