I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Underhållning i häktet

Övrigt - Blandat

2007-04-14 13:51

Underhållning i häktet

hej allesammans.

en nära vän sitter i häktet och har gjort det i fem månader.
han är sjukt utråkad och jag vet inte vad jag ska skriva i breven längre för ingenting händer känns det som.

Skriv gärna ner tips på roliga grejer man kan lämna in till honom. Helst i skriftlig form.. om ni vet nån rolig historia, eller nån websida där mn kan få lite roliga saker ifrån man kan kopiera o skicka in till han. tror allt möjligt uppskattas...

Save the animals, eat the rich
-------------------------------------
SB-BPG-
Producent

2007-04-14 13:53
skriv ut massa rockyserier, googla efter de.. tror de ligger på aftonbladet dock men inte säker.
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-04-14 13:55
Skriv ihop en egen text

"Hur man håller sig borta från finkan" så kanske han kan slippa häktet i framtiden.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-04-14 13:56
hur mycket får man skicka in till nån som sitter häktad?

här ligger alla rockyserierna btw
I'm tired of being shot down, put down and dissed.
I wanna be picked up, held tight and kissed.

2007-04-14 13:59
fan 5 månader, fan bebick han för brott? måste väl fan få en rättegång snart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-14 14:18
eller helt enklelt ge han en eller flera rockytidningar?

2007-04-14 14:21
ja då kan han ju inte grina efter som han uppenbarligen satt säg där själv. får han väl runka och tänka över sina gärningar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-14 14:25
efter 10 dagar i häktet får man tv , böcker och  papper och så vidare ... sånnafall skulle du gett något dom första 10 dagarna...

2007-04-15 18:14
rockytidningar! det är bra. Han sitter för ekobrott och har inte haft rättegång.

storpajsarn

jag antar att du försöker vara rolig så ... haha.

menbarasluta

man får skicka in hur mycket brev och texter som helst men allt läses av åklargaren. 
Save the animals, eat the rich
-------------------------------------
SB-BPG-

2007-04-15 18:47
får man skicka in typ en mp3spelare?
I'm tired of being shot down, put down and dissed.
I wanna be picked up, held tight and kissed.

2007-04-15 18:50
Ge honom böcker, kanske kurslitteratur i nåt kul ämne.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-04-15 18:50
Kanske i juridik eller så, nån bör ju bli stämd om han suttit häktad i fem månader.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-04-15 19:10
kan man frihetsberöva folk i sju månader utan rättegång? tror det strider mot alla både svenska och internationela lagar. kan ju för fan inte på ren misstanke sätt folk bakom lås och bom efter som han inte är dömd. då sitter han ju av ett straff och vad händer då om han blir friad i rättegången?

2007-04-15 19:12
storpajsarn

Vad jag förstått är det möjligt, men ska endast ske vid extrema situationer. Jag vet inte vad som ligger bakom här, men det låter väldigt väldigt konstigt att rättegång inte inletts.

2007-04-15 19:13
Du kan sitta häktad 12 månader på väntan på rättegång..

2007-04-15 19:15
skicka bilder från thailändskt häkte, kan få han å inse hur bra han har det för att vara pedofil

2007-04-15 19:20
Vem fan har sagt han är pedofil?

Måste vara riktigt jävligt att sitta så länge i häktet. En polare satt där i nån månad och berätta att det har varit värsta månaderna i hans liv.

2007-04-15 19:23
En polare satt där i nån månad och berätta att det har varit värsta månaderna i hans liv.

hehe

2007-04-15 19:33
jag skikkade till en polare för ett tag sen ett jävla virreribrev, skrev ett vanligt brev då, sen rita jag nån bild, och skrev massa klotter på nån sida, sen proppaj ag ner allt som rymdes, typ "hjärngymnastik"prylar, från en tidning med bara kluringar, och nån broschyr om jehovas vittne osv :P är ju bara att skikka allt du hittar :)
((MAAD))

2007-04-15 19:40
tijuana & roejjarn

Måste vara blind eller nåt. Förstår inte vad ni menar riktigt

2007-04-15 20:18
Akka

Ekobrott är oftast förskingring, skattefiffel, häleri eller dyl.
Aldrig sexuella brott.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-04-15 20:38
ekobrott = ekonomiskt brott...
((MAAD))

2007-04-15 20:49
magplask på mitt försök att va rolig, AJAJAJ!

2007-04-15 23:15
ge han porrtidningar.
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2007-04-15 23:24
"fan 5 månader, fan bebick han för brott? måste väl fan få en rättegång snart."

Fan vad du svär fyfan!

2007-04-16 10:10
mellanöl P22

tror dom syftar på att du skrev att han först satt där en månad och sen skrev du "det var de värsta månaderna".
Men vad vet jag :) hihi.

Vakumförpacka en sackosäck till honom, då kan han sitta bekvämt och mysa i cellen iaf.

2007-04-16 10:54
Oj, mena givetvis några månader.

Breakare

2007-04-16 11:22
träna inne i cellen, sova, skriva texter och annat om du nu får den värdefull pennan, läsa, o sånt
HERB, bust a cap in yo ass

2007-04-16 11:31
Droppa syra nere i vänstra hörnet på brevet så har han säkert något att göra :D

2007-04-16 12:53
Har en polare som har sutit häktar mkt lång tid.
Vi skickade in olika biltidningar åt han, musik CD. Nu minns inte jag om dem får ha Tv spel, men det kan man också skicka in om man får.

Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2007-04-16 12:58

du kan la skriva ut pdfböcker från nätet eller nått ?
ge han da vinci koden,den får dom flesta att bli sysselsatta!

2007-04-16 13:06
jag har ett skämt du kan skriva...

en at läker gör en vik tjänst på bårhuset i stan. Och efter stund med ett nytt kvinnolik så kommer residensläkaren in och säger:
-jadå du får ett försök att faställa dödsorsaken
- javisst tackar, docktorn' säger han och fortsätter.. jo jag tror att hon drunknade.
-okey vad får dig att tro det.
-den där räkan hon har mellan benen
-det är ingen räka det är klitoris
skumt hummar at läkren fram. Och säger "Det smakade iallfall som en räka"
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2007-04-16 13:36
x-press, haha :D

2007-04-16 14:04
skicka slitz,moore eller liknanade.. har ofta många bra artiklar och brudar..
Det är det bästa man kan få..
En polare satt 9 månader i häktet med fulla restriktioner..

Häktet e ju slappt.. bara man inte stressar upp sig..
Din existens blir snart relativ om du inte lugnar ner dig !

2007-04-16 14:38
han kan få översätta en läxa åt mej?
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify