I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stanna i förhållandet eller inte? Confused

Övrigt - Blandat

2007-04-13 09:20

Stanna i förhållandet eller inte? Confused

Har vart tillsammans med min kille i ett par år, blev tillsammans när jag var 17 och senaste tiden så har jag känt att jag vill träffa andra men endå inte göra slut typ. :S Jag vet låter heelt knäppt. Jag har funderat fram och tillbaks på om jag ska göra slut eller inte, men jag älskar liksom honom och jag tror att jag fortfarande är kär, iaf ibland....Men så för ett par månader sen stötte jag på en kille på en klubb och vi började prata men jag sa att jag hade pojkvän och därför bytte vi inte nr eller nåt men fortsatte endå prata hela kvällen i stort sätt och jag kan inte sluta tänka på honom! Så i helgen var jag ute med pojkvännen och ser den här andra killen och vill bara dööö! Jag ville bara att pojkvännen skulle försvinna så att jag kunde gå fram och snacka med honom!
Men om jag nu skulle göra slut så är jag jätte rädd att bli ensam eller ångra mig.....fan

it wasn´t me

2007-04-13 09:21
då ska du dumpa honom. tänk dig hur du hade mått om han gjorde så mot dig.

2007-04-13 09:24
Som föregående talare - det är nog dags att tänka på refrängen för ert förhållande.
Kan du inte koppla av tanken på hur det skulle vara med andra, när du är med honom - då är något fel.

Att vara kvar hos någon p.g.a. rädsla för ensamhet är bara taskigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-13 09:26
ja alltså ingen kan ju säga till dig vad du ska göra egentligen, det måste du känna efter riktigt ordentligt...

men för mig låter det som att du mest bara stannar av "gammal vana" och trygghet, för jag gjorde också det i mitt (avslutade) förhållande. Att göra slut med honom var typ det bästa jag gjort... jag har blivit så mycket starkare som person efter det, och det var det valet som var rätt.
Jag trodde jag älskade honom grovt (och visst det gjorde jag ett bra tag i vårat förhållande) men bara efter några veckor då vi gjort slut kände jag inte det längre lika starkt, plus att min kärlekskänslor för honom mattas av oerhört mkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-13 09:28
whatone 
Jag har ju inte riktigt gjort nåt?

daviden P25
Jo fast det är det som är grejen, det är bara den här snubben som har fått mig att tänka så, så det är inte liksom som varenda snubbe som kommer fram och snakcar med en får en att vilja sväva ut. Och jag älskar verkligen min kille men det här med att  ara kär går liksom i perioder ibland kan jag känna pirret i magen och ibland så känns han mer som en kompis...men det kanske är naturligt när man vart tillsammans med nån länge...
it wasn´t me

2007-04-13 09:30
nöj dig med vad du har
den andra killen har du träffat en gång alltså?
de e inte liiite tidigt att tänka på att ha nått med honom ?

2007-04-13 09:31
jag tycker tanken är illa nog. hade det kommit fram att min flickvän känt så, så hade jag känt mig mer eller mindre bedragen.
personligen hade jag inte kunnat leva med mig själv om jag önskat bort min flickvän från krogen för att "hon" är där.

att du drar runt och raggar på andra är ju ett tecken på att det fattas nåt i förhållandet du har, eftersom du jagar det på andra håll
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

Att göra slut för att du är lite intresserad av en annan kille, ja jag vet inte, det låter lite dumt i mina öron.

Är du fortfarande kär i din pojkvän? inte lätt att släppa nån efter 4-5 år (om din ålder stämmer). Du borde nog prata med din pojkvän om det, kanske inte säja rakt ut att du är intresserad av andra.. men känna på pulsen lite.. eller vad man ska säja.

Don't trouble trouble until trouble troubles you
Rätta mig om jag har fel.

2007-04-13 09:34
QteePie F23
det är rätt vanligt att det blir så när man varit tillsammans länge. vissa perioder känns det som om man hänger med sin bästa kompis, och vissa perioder känner man sig superkär, nästan nykär.
för mig ska det nog mycket till innan jag skulle ens fundera på att göra slut, det skulle nog vara dåligt ganska länge i förhållandet i så fall.
men alla är vi olika.
lycka till iallafall.
Wisdom is wonder
Manager

2007-04-13 10:01
Skulle jag få veta att min flickvän haft såna tankar som du har, så skulle jag inte vilja vara tillsammans med henne nån mer.

Så i helgen var jag ute med pojkvännen och ser den här andra killen och vill bara dööö! Jag ville bara att pojkvännen skulle försvinna så att jag kunde gå fram och snacka med honom!

Det säger väl allt.
Redline!
Producent

2007-04-13 10:01
tjejer behöver spänning hela tiden typ! (vad jag hört)
det kanske är så att ditt förhållande just nu inte är spännande nog längre eller nåt sånt..
men samtidigt så är det väl en skön trygghet med en partner som antagligen (eftersom ni varit tillsammans såpass länge) känner dig så väl..

ähh, du är fortfarande rätt ung, fundera på det ett tag och känn efter vad du vill.
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-04-13 10:16

En fråga du kan ställa dig är om du saknar honom eller någon, när du känner dig ensam.

Poet

2007-04-13 10:19

alltså man kan ju dras till andra människor i ett
förhållande antar jag väl. speciellt om man haft
ett långt förhållande med någon.
frågan du bör ställa dig är om du verkligen
ser en fortsatt framtid med din pojkvän?
har du sett dig själv åldras med honom.

let's face the facts, man kanske inte är nykära
när man är 80 tillsammans och så, men man
kan älska varandra.
det är nog det vi vill iaf känna,
älskar du inte din pojkvän så gör slut men
om det handlar om att du vill vara nykär igen
i samma förhållande så har kanske det tåget åkt redan?

annars vet jag väl inte,
försök hitta på saker med din pojkvän.
åk bort, försök tänka varför du är ihop med honom,
varför du blev ihop med honom, varför du älskar honom.

What I said, yo!
Poet

2007-04-13 10:20

daviden

hm alltså man kan ju sakna sin pojkvän
men kanske kanske man medvetet saknar
känslan av att vara behövd?
alltså jag menar. du kanske blivit så van
med att han kommer hem så du saknar
hans sällskap, inte honom, förstår du?
What I said, yo!

2007-04-13 10:23

För både din och din pojkväns skull så tycker jag att du ska göra slut.
Håller du på sådär så kan du inte älska honom som mer än en vän.

Du kan ju själv sätta dig in i situationen om de skulle vara det omvända, hur skulle du då vilja att din pojkvän skulle göra? skulle du vilja att han gick runt och ville knulla andra medans du gick runt och är helt ovetande och kär i honom, eller att han berättade som det var?

En bra princip är att behandla folk som du själv vill bli behandlad.

Over and fluff.

2007-04-13 10:32
PhilAhz0phee

Jag förstår. Det blir knepigt att bedömma det där då. Hur man egentligen känner.
Manager

2007-04-13 10:34
PhilAhz0phee: Att dras till någon, alltså att för stunden bli kåt av någon, är en grej. Att bli det när pojkvännen är med, och dessutom önska bort honom, är en helt annan sak.

Jag menar, man är männsika, och man kan inte kontrollera alla drifter man har, men man kan kontrollera sina tankar och handlingar.

Hade hon sett en framtid med sin pojkvän hade hon inte haft såna tankar.
Redline!
Poet

2007-04-13 10:36

Hm jag vill ändå, fastän jag ser från din punkt, se
vad hon har att säga. Jag personligen har inte upplevt
detta i mitt förhållande, vill veta hur hon tänker egentligen.
What I said, yo!

2007-04-13 11:23
Jag tycker inte att du ska göra slut för något sådant.

Om jag har förstått rätt så har ni varit ett par i 6 år och efter så lång tid kan man inte förvänta sig att allt det där bubbliga och nykära skall vara kvar på samma sätt som i början. Känslorna finns förhoppningsvis kvar, men de ger sig inte i uttryck på samma sätt som tidigare.
Självfallet vill man inte känna som du gör, och det vill troligtvis inte din pojkvän heller, men det är skillnad på en tillfällig attraktion och kärlek, och man borde inte jämföra dem med varandra.
Att du känner dig attraherad eller dragen till en annan person behöver inte betyda att det är något fel på relationen du är i. Människor blir under sin livstid attraherade av olika personer och det är helt naturligt. Jag ser det bara som ett sundhetstecken att du faktiskt har så pass mycket ångest över detta.
Jag förväntar mig inte att min pojkvän aldrig ska bli attraherad av en annan människa (men han behöver ju inte berätta det för mig), men jag förväntar mig att han i slutet av dagen skall välja mig.
Du kan inte förbjuda dig själv att vara attraherad av andra människor, men du måste vara medveten om att varje gång du väljer din pojkvän så väljer du bort dem andra, och det är ett sätt att uttrycka kärlek.

Är det dock något som du ser som ett problem, borde du prata med din pojkvän och berätta att du känner dig osäker. Kanske behöver ni en stund ifrån varandra för att tända gnistan igen? eller för att bara inse att den tiden i era liv är över nu.
Men du borde inte göra slut bara för att du för tillfället är attraherad av någon annan.

Lycka till hur du än väljer att göra!

2007-04-13 11:34
Hade jag fått veta att min respektive dragits åt någon annan hade jag kännt mig sjukt bedragen. Hade hellre sett att hon tagit ansvar för sina tankar/handlingar och gjort slut, än att fortsätta gå och tänka på den personen.
Keep crushin'!

2007-04-13 11:52

Svar på folks frågor
Ja jag tror jag är kär i honom fortfarande, men det är som sagt lite uppochner med dom känslorna hela tiden, ibland är jag kär och pirrig i magen och ibland så känns han som en polare.

Och när jag känner mig ensam eller ledsen är det honom jag vill vara med.

Och jag ser oss tillsammans när vi är gamla och jag ser honom som far till mina blivande barn och det är därför allt bara blir ännu krångligare.

Och till er som får det att låta som att jag har vart o trogen. Jag har ALDRIG vart otrogen under hela vårt förhållande och man kan INTE kontrollera sina tankar eller känslor men däremot sina handligar, därför gav jag alltså inte mitt nr till den här killen eller nåt annat.

it wasn´t me

2007-04-13 12:06
Jag tycker nästan du ska göra slut, mest för att det låter precis som slutet av mitt förra förhållande...

Kan ju säga att det har gått väldtigt bra för min flickvän iaf.. ;)

*bitter*
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Poet

2007-04-13 12:25
Ja jag tror jag är kär i honom fortfarande, men det är som sagt lite uppochner med dom känslorna hela tiden, ibland är jag kär och pirrig i magen och ibland så känns han som en polare.

Tror som sagt att det är resultatet efter ett långt förhållande.
Antingen är detta helt ok för nån eller inte.

Och när jag känner mig ensam eller ledsen är det honom jag vill vara med.

Men varför? P.g.a hans sällskap eller för att du älskar honom?

Och jag ser oss tillsammans när vi är gamla och jag ser honom som far till mina blivande barn och det är därför allt bara blir ännu krångligare.

Med det kan jag bara säga, ge det antingen lite mer tid
för att verkligen se om det är detta du vill eller du vill
lämna honom för att antingen vara ensam ett tag.
Men att hoppa in i en ny relation direkt efter denna tror
jag handlar om att du saknar spänningen mer än något
annat. Samt känslan av att vara nykär.

What I said, yo!
Manager

2007-04-13 12:39
QteePie: Om du inte kan kontrollera dina tankar så har du mycket att lära.
Redline!

2007-04-13 12:52

Man kan inte TRO att man är kär i någon, sådant vet man. Och precis som Dr.Octagon säger så måste man kunna kontrollera tankarna. Sätt dig in i din killes perspektiv, jag hade varit förkrossad.

Keep crushin'!

2007-04-13 13:02

har inte läst allt men jag tycker du ska stanna. klart man stöter på frestelser under längre förhållande. man är blåögd om man tror annat. det är ganska oskyldigt så länge man kan kontrollera det. 
förhållanden stöter på kriser där man tänker att gräset är grönare på andra sidan (vilket det oftast inte är). det finns säkert en anledning till att du har stannat hos din pojkän i 6? år. och du känner inte till den andra killens brister och problem..

lycka till

2007-04-13 13:26
Usch tycker faktiskt synd om din pojkvän som är så kär i dej och du har helt andra tankar.
Det bästa är att säga som det är och göra slut.
Live Hard, Die Young

2007-04-13 13:26
jag tycker folk är lite konstiga som skriver att man kan kontrollera sina tankar, dessa personer måste vara supermänniskor.

vad man däremot kan göra, är att försöka ignorera sina dumma tankar så pass länge att dom till sist försvinner.

handlingar däremot är lätta att kontrollera.
Wisdom is wonder

2007-04-13 13:27
Stizze P22
"jag hade varit förkrossad."

Exakt så hade jag också blivit :(
Live Hard, Die Young
Manager

2007-04-13 13:54
vaniljj: Du beskrev just ett sätt att kontrollera tankarna...kanske itne det bästa sätter, men om du gör så, så är det iallafall du som styr tankarna och inte tvärt om.
Redline!

2007-04-13 14:35
Herregud, ni har vart tillsammans sen ni var 17! Det är klart ni ska göra slut. Han känner säkert precis likadant.

2007-04-13 14:40
Känner man att man skulle vilja träffa andra så tycker jag att man ska dra... Du verkar inte vara kär i killen som du är ihop med, så det känns ju som att det ändå kommer att ta slut, lika bra att göra det nu, är ju oerthört svinigt att sitta och vänta på att någon bättre dyker upp..
Manager

2007-04-13 14:41
Svennen_kommer: Bra anledning. Jag har varit tillsammans med min tjej sen jag var 16 och hon 14, och nu är vi 25 respektive 24 och fortfarande tillsammans. Ska vi också göra slut?
Redline!
Poet

2007-04-13 14:51

Usch tycker faktiskt synd om din pojkvän som är så kär i dej och du har helt andra tankar.

Hur vet du detta?

Herregud, ni har vart tillsammans sen ni var 17! Det är klart ni ska göra slut. Han känner säkert precis likadant.

Dummaste jag läst, du har pojkvän right?
När ni varit ihop (om ni nu är ihop) ett tag
ska du göra slut med honom då?

What I said, yo!

2007-04-13 15:04
Dr.Octagon 
Nej det är klart ni inte ska göra slut om ni är kära i varandra och har det bra. Men tydligen har inte hon det tillsammans med sin pojkvän. Jag utgick alltså från vad hon skrev och mycket händer förändras från det man är 17 till det man är 23.

och PhilAhz0phee F21

Nej, om vi fortfarande är kära i varandra om ett par år så är det klart vi inte ska göra slut pga att vi varit tillsammans tillräckligt länge. Men av det jag förstod av hennes tråd så finns det ingen anledning att fortsätta. Hon säger det ju rätt ut: hon vill träffa andra.

Poet

2007-04-13 15:05

Då har du alltså formulerat dig helt tokigt m.a.o.
Det du sa innan lät absolut inte som din förklaring
som du gav nyss.

What I said, yo!

2007-04-13 15:06
Nej, förlåt, jag var nog rätt otydlig. Kände på mig att jag skulle få en del påhopp.. Ska utveckla mig mer i fortsättningen :)

2007-04-13 16:23
Det är i hjärtat synden börjar.

Poet

2007-04-13 20:46
Dump the guy, men om du tror att gräset är grönare på andra sidan och det visar sig vara fel, så får du bara ett ordentligt hundhuvud!
At the gates of Eternity...
Poet

2007-04-13 20:48
Bära inte bara.

Och nej jag säger inte att du ska dumpa honom för att jag anser att det är rätt, utan om det krävs för dig att förlora det ni har, för att inse att du har fel, så får du väl lära dig den hårda vägen.

Eller så snackar jag bara skit :D
At the gates of Eternity...

2007-04-13 21:24
jag känner henne, hon är sjuk yao.. killen sjukaste!!