I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plugg i Japan - sayonara! Ge mig tips!

Övrigt - Blandat

   

2007-04-11 13:50

Plugg i Japan - sayonara! Ge mig tips!


Ok. Nu har jag tagit mitt mod till mig och bestämt mig för att göra något som jag velat göra i typ hmmm vad blir det nu? 7 år?
Jag ska bara packa mina väskor och dra iväg till Tokyo i 13 v under Juli-Okt för att plugga lite japanska.
Ja, jag förenar alltid nytta med nöje, skulle inte kunna tänka mig att bara dra dit för "semester/nöjesresa" känns bortkastat på något sätt haha, jag slösar lite mer pengar istället och får lära mig något på köpet


Förr var jag för mesig och osäker för att ens tänka i de här banorna (Shit vad man växer och blir annorlunda på några år! haha), men efter att ha varit en liten daredevil och dragit iväg 2005 till Chile, Bolivia & Peru (trots att jag typ höll på att dö av nervositet och ångest dagen jag skulle åka och undrade vad faaaan jag höll på med) och pluggat/levt med indianer/äventyrat där vet jag att det inte är farligt... det är bara att kasta sig ut och uppleva nya grejer.
Man måste ju följa sina drömmar.

När jag kommer hem igen kommer jag förmodligen inte ha någonstans att bo (bor hemma nu, men min mamma måste flytta ut tills sommaren och jag ska hitta eget), men skitsamma hahaha!
jag kommer också att ha typ spenderat jäkligt mkt (sparade) pengar som skulle behövas till min kommande flytt, men åter igen fuck that!

Så... nu till saken

Någon som varit i Japan, och kanske även pluggat?
Jag ska ju liksom inte bara vara där i några veckor, jag ska bo där i mer än 3 månader! jag behöver lite tips, affärer, saker att köpa hem, saker att uppleva, ställen att bo på kanske (studenthem)
jag älskar ju gammal soulmusik, och de verkar ha helt sjukt grymma specialutgåvor av olika skivor, am I right?
Vilka är de grymmaste klubbarna?

Jag kommer förmodligen köpa ett railroad pass för 2100 här hemma i Sverige (går ej att köpa på plats) och åka till Nagano, Gifu och Kyoto... jag ska ju verkligen inte bara vara i Tokyo, måste passa på!

sen så måste man tydligen också ut ur landet innan 3 mån, så man måste åka en helg till Korea eller Kina för att få förnyat turistvisum... Uffff! Jag klagar inte!!!

Ge mig lite tips!

Och nu ska ingenting komma i hinder för mina planer hoppas jag, då kommer jag gaaaaaaaaaaah.
Resan ska förmodligen bokas nästa vecka med SI språkresor.


Lev ut era drömmar... det säger jag bara!

hahah nu måste jag börja plugga katakana och hiragana tecken för fullt... inget sommarlov för mig inte

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.