I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur en ''brottsling'' ser ut?

Övrigt - Blandat

2007-04-04 00:08

Hur en ''brottsling'' ser ut?

Idagens Sverige så värkar det som att ser du ut å ha lite ''hip hopar'' kläder typ eller sånt så är du olaglig eller något enligt alla?

Vad är felet i att klä sig som man vill?
Jag ska fan inte behöva vara misstänkt för skadegörelse å skit för jag är ute på kvällen med en keps på sne?

Inte länge sen snuten ville kolla mina händer för jag var ute på kvällen och han strunta i fjortis gänget lite längre fram... Säg gärna eran åsikt om saker som har med det här å göra...

2007-04-04 00:15
det är väl i många fall så att fördomen stämmer. och i ännu fler fall så att mänskliga fördomar är jävligt svåra att komma ifrån, vilket i polisens fall innebär att de enskilda individer som är poliser såklart har fördomar och såklart kommer att agera utifrån dem, att de i princip är omöjliga att helt eliminera.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-04-04 00:18
Människor generaliserar... klart som fan man förknippar hip hop stilen med kriminella, allt man ser på tv nu för tiden är snoop dogg me jointen i käften i sina pösiga byxor och sina hoes. 

Vissa arbetsgivare vill inte att du har tatueringar på synliga ställen för att då anses du att vara kriminell enligt gammalt folk.

Klä dig propert, så slipper du en massa snea blickar. Kan tänka mig att väldigt många inte tar folk på allvar med hiphop stilen.

Tänk dig själv om du var polis. Vem skulle du kolla igenom först om det var några fräscha tags på stationen, den långa fina svennen eller hiphopparn som softar på hörnet med en ryggsäck?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-04 00:23

den långa fina svennen graffar ju inte, det vet du lika väl som jag gör

haha
generaliseringar ftw

2007-04-04 00:23
tycker det är helt logiskt när snuten glor på mig och vakter kollar en lite extra och så.. störande men det är ju en stil man valt.. i mitt fall är det ju massa gaddningar och så också..

har väl inte en renodlad hip hop stil iförsig, har nog en brottsling stil helt enkelt, hehe!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-04 00:29

Så sluta klaga på att polisen tar dig och börja klä dig lite finare. Du gör inte bara dig själv än tjänst, utan hela samhället.

Just my 2 cents..

2007-04-04 00:52
Haglöfs ryggsäck, northface eller haglöfs jacka, Adidas skor färgfläckar lite varstans.

så ser en kriminell ut.
-

2007-04-04 00:54
Polisen har ju trots allt erfarenhet av hur graffare brukar se ut och går efter det. Med arbetet kommer mer och mer fördommar ju mer man ser helt enkelt, är det en grupp människor som oftast åker fast för ett visst brott kopplar man också den sortens brott till folk som tillhör samma grupp.

2007-04-04 00:55
Hög pubertetsfaktor på den här tråden.

I alla fall: fördomar finns, lev med det.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2007-04-04 09:22
fördommar är soft
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2007-04-04 09:33
Kriminella element är alltjämt beklädda med diverse gängsymboler.

• En ryggsäck symboliserar t.ex. att de är en tjuv
  • En keps med rak skärm betyder "thugged out straight" (en term för att man har slagit ner över 10 personer p.g.a. misstanke om deras homosexualitet)
  • Kepsen på sned betyder kvinnomisshandlare
  • Byxor som sitter på tok för långt ned betyder att man är skitnödig men har slut på toapapper
  • Oknutna skosnören betyder att att man aldrig springer utan stannar kvar och slåss
  • Keps som ligger ovanpå huvudet istället för att sitta som den skall tyder på att man överlevde 90talets kickerkultur, gärna i kombination med quiltad svart väst.
  • Converseskor betyder att man säljer knark till småbarn
..and the list goes on and on.

2007-04-04 16:52
Psykos

Intressant lista, är det din egen eller är den hämtad från polisens hemsida?;)

2007-04-04 16:57
jag trodde du talade rasbiologi, om långa armar och stora näsor osv

2007-04-04 17:37
vill du ha blickar på dig så testa vara skinhead en stund. tror det går 7-8 hipopare på varje svenskmedborgare i det här landet. fins väl inte en hit låt som inte har hiphop beats och fins väl inte en flinga eller tandborste som inte går att få pimpad.

2007-04-04 17:46
haha alltså, en vän till familjen jobbar som sån som går runt i affärer och låtsas handla, men tar snattare. de som är värst och snor mest med saker, säger hon, är inte alla "hiphopare" eller små vilsna tonåringar, det är gamla snikna snåla pensionärer. jag ser mig som det i framtiden - en snattande pensionär.

2007-04-04 17:51
ända jag behöver öka på för göra min farbror image total

2007-04-04 17:58
Äsch så jävla farligt är det inte att vara skinhead.
Skitsamma om folk glor lite extra, de är bara avundsjuka för att man är coolare än dem =D

2007-04-04 18:05
Illsnidig

P-O Sännås har spenderat de tre senaste åren tillsammans med kriminella element i samhället och sammanställt listan till sin nya bok.

2007-04-04 18:13
alla med invandrarbakgrund såklart.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-04-04 18:16

haha känner igen! Snuten trodde jag va narkotikapåverkad. så jag blev gripen för narkotikabrott.... haha har aldrig knarkat i hela mitt liv.. typ! Va bara full.. vägra se skillnad! Horor!

JMD, Jag Måste Dansa!

2007-04-04 19:06
"En ruggig decembermorgon 1870 stod den italienske läkaren Cesare Lombroso i ett bårhus i Turin och betraktade liket av en beryktad bandit.

Lombroso hade länge försökt förstå varför vissa människor inte lydde lagen. Nu föll hans blick på den dödes öron: de var stora och handformade. Han noterade de långa armarna, den breda nacken, en kraftig haka och ögonen som satt djupt i sina hålor.

"Detta var inte bara en idé, utan ett ögonblick av inspiration. Vid åsynen av detta kranium, förstod jag helt plötsligt, upplyst som vid en blixt från en klar himmel, problemet med brottslingens natur - en atavistisk varelse som inom sig reproducerade den primitiva människans och djurets vilda instinkter."

Lombroso forskade vidare och upptäckte snart att var tredje dråpare hade sluttande panna, litet huvud, utstående öron och även tatueringar - precis som vildarna i Afrika. Hos många prostituerade hittade han griptår."

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-04-04 19:10
Om man ser ut såhär är man garanterat kriminell.
Walking the street of dreams

2007-04-04 19:27
 ailo P18

definera finare, om jag tycker att klä mig som en "hiphopare" är snyggt då!? Då klär jag mig väl förfan som en hiphopare, jag kanske tycker du är modebög(nu vet inte jag hur du ser ut men du fattar), klä dig finare..!! lite konstigt sett att "tycka" tycker jag, men vissa poliser är ju helt dum i huvudet också, dom tror dom typ är med i någon specialstyrka eller någe sånt!!! fuck´em!

2007-04-04 21:38
isofu: hehe! står en massa om den där snubben i en bok om tatueringens historia jag har.. jävligt sjuka teorier.. minns inte om det var han eller nån annan iknande kille som fick igång en stor kartläggning av franska fångars tatueringar, de där teorierna producerade iallafall feta foton på franska kåkfarare från slutet av 1800 talet..

2007-04-04 21:46
haha d låter bekant. kan vara samma
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)