I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur hade svensk hiphop sett ut utan whoa? hur många hade varit med utan whoa?

Övrigt - Blandat

2007-03-28 22:16

hur hade svensk hiphop sett ut utan whoa? hur många hade varit med utan whoa?

precis som rubriken säger..

vågar jag säga att 60% av alla på whoa aldrig hakat på hiphopen efter det stadiet där man kanske klottrade i nån gångtunnel vid 12 årsåldern eller vad man nu gjorde, om inte whoa funnits, om  inte internet funnits?

tjena faktiskt.

Det jag precis har sagt kommer jag säkert att få en varning för.

2007-03-28 22:20
Tror inte Whoa har något med detta att göra.

Whoa är ingen världsomfattande hemsida, du kanske märkt att dem flesta som hänger på whoa är typ 30 olika, som man ser mest av?
Signatur får rum här

2007-03-28 22:22
men alla som inte syns då?

2007-03-28 22:26
väldigt intresant fråga ska filosoferas på
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-03-28 22:27
Dem är osynliga.
Signatur får rum här

2007-03-28 22:27
om ni filosoferar, så tar jag o lägger mig nu så ses vi i aulan imorgon, okej?

god natt

Manager

2007-03-28 22:29
Blev helt klart mer intresserad utav hiphop efter jag upptäckte whoa.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-03-28 22:30
Whoa är ingen världsomfattande hemsida

hur hade svensk hiphop sett ut utan whoa?

when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-28 22:33
Askin P20

Stalker-varning på dig, sötnos?

Jag överdrev, det jag egentligen skulle säga var att inte alla mellan 14 och 22 har Whoa i Sverige.
Signatur får rum här

2007-03-28 22:34
Tror att jag fortfarande hade hållt på om de inte va p.g.a. whoa.

2007-03-28 22:41
Jag kom inte i kontakt med hiphopen genom whoa, däremot var det tvärtom, jag hade nog fortarande hållit på med det utan whoa, men säker kan man aldrig vara. Men det går inte att förneka att whoa har gjort det lättare.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2007-03-28 22:42
Haha, jag visste inte att du skrivit i den här tråden när jag klev in. Men siddu på fan, här är du igen och skriver konstiga saker:)

Jag började med hiphop långt innan jag visste vad whoa var. Jag tror att whoa har hjälpt till att hypa hiphopen i Sverige och det är till stor del därför varannan människa mellan 13 - 17 rappar...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-28 22:45
tror inte nån har blivit "upptäckt" här kanske... men många bra musiker har haft chansen att sprida sin musik här.... Som senare, kanske blir större;P

2007-03-28 23:56
Hade precis börjat intressera mig för hip-hop då jag upptäckte SvU, och visst har SvU och whoa haft stor betydelse för mitt hiphop-intresse. Både då jag som yngre rappade,producerade och djade, medan jag nu som lite äldre endast djar nu och då samt lyssnar på hip-hop.
Still in the bridge

2007-03-29 00:15
Jadu, som så många andra säger. Det var genom hiphopen som jag kom i kontakt med whoa och inte tvärs om. Men kan gott o väll tänka mig att det är så för kids idag att dem surfar ut på whoa, blir intresserade och börjar rappa och spreja gångtunnlar.

Precis som med många andra saker så blir ju hela kulturen mer lätt att komma åt, för lätt verkar vissa tycka. Men världen ändras och kulturer måste anpassa sig eller dö ut, så är det.

2007-03-29 00:19
Självklart har hiphopen fått starkare fäste delvid pga whoa, men lite på gott och ont. Ibland känns marknaden spammad med diverse personer som inte alls är bra men kör ändå. Men man måste väga i vågskålen. Whoa är inte bara ett community för mestadels kids som snackar goja utan även en mötesplats för personer som vill samarbeta med hiphop, ett sätt att både informera om jams, släpp etc samt läsa denna informationen och ett forum för användare att uttrycka sig genom, målningar, beats, audio, texter etc. I det stora så är whoa community ngt som påverkat hiphopkulturen i Sverige på ett bra sätt mer än det gjort det på det motsatta sättet.

//Pz

2007-03-29 00:26
Här dog hiphopen strax före folk började
hänga på internet.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2007-03-29 00:30

I början av min whoatid upptäckte jag lite ny hiphop som jag kanske skulle missat annars och det är en bra del i att hålla sig uppdaterad. Jag var ju inne på hiphop innan jag upptäckte whoa, men whoa hjälpte mig nog att utveckla smaken genom nya upptäckter genom forumen, och så har det nog varit för många.

Men Nu för tiden får jag inte ut lika mycket då jag mer är inne på annan musik, tycker hiphop börjar bli hemskt tråkigt och upprepande

2007-03-29 21:15
GAIA sa det klokt.

Det har blivit lättare för folk att sprida sina låtar, göra reklam för sig själva eller för jams/spelningar och klubbar.
Jag hade nog ett ganska genuint intresse innnan jag började hänga här. Nu använder jag whoa som en info-källa och snack med polare.

www.nativeswedes.se

2007-03-29 21:29
Whoa har dödat mitt hiphop intresse.

När jag var en ung pojk som kände mig utanför började jag hänga på mokkamekka och lyssna på så obskyr hiphop så möjligt. Hittade så småningom till svu som blev whoa. Efter en tid på whoa dog intresset helt och jag har inte lyssnat på många hiphoplåtar dem senaste åren (förutom möjligen på festivaler)

Sen om det har med whoa att göra det lämnar jag osagt
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.