I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Thailandresan klyddar

Övrigt - Blandat

   

2007-03-24 00:41

Thailandresan klyddar

Ok, jag ska börja från början så ni verkligen förstår.

Det började med att jag och en kompis skulle åka till Thailand med hans morsa och farsa för att ta det lite lugnt efter studenten i deras nybyggda hus. Och när han frågade mig om jag ville hänga med så nappade jag direkt. Vi kom fram till ett pris på vad allt skulle gå på men sedan kom chocken.

Hans morsa och farsa hade planerat in en fyra dagars vistelse i huvudstaden Bangkok där vi skulle bo på hotell i några få dagar. Det visade sig att det inte var vilket hotell som helst, utan ett av det lyxigare i staden. Hans farsa som är egen företagare och tjänar därför rätt bra med pengar behövde inte riktigt bry sig om kostnaden, men han tänkte såklart inte på att en vanlig svensson som går i skolan skulle hänga med denna gång. Priset som vi räknat ut steg med ca 4000kroner på de dagarna i Bangkok. Detta var en sak som inte var planerat från första början och som jag inte hade en aning om.

Jag som fick reda på detta för två dagar sedan och redan betalt in själva resan fram och tillbaka greps nu av panik för att priset bara höjs för varje gång man pratar med hans Oh skulle då iväg till någon flott ö för att tillbringa någon natt där. Detta innebar givetvis också en förhöjd summa på några tusen kronor.

PANG så hade allt som allt pris gått från 11.000 till 18.000 för två veckors "nöje".

Problemet är nu att jag har sagt till familjen jag ska åka med att jag inte kan hänga med pga. av ekonomiska själ, vilket dom tyckte var lite konstigt pga. att jag sa att jag ville hänga med från början. I med att dom tog detta som en självklar sak så har de inte heller något avbeställningsskydd på resan, så jag kan tyvärr inte säga att jag vill ha mina tur och retur pengar tillbaka. Så nu undrar jag ifall det finns någonting man kan göra för att detta ska lösas? Kan man sälja sin flygstol till någon, eller går inte det pga. att den står på mitt namn?

Skriv lite allmänt vad man kan göra och hur man kan ta sig till.

Att gå runt o kalla alla för brushan får din mamma att framstå som en hora