I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor om A-kassan

Övrigt - Blandat

   

2007-03-20 21:12

Frågor om A-kassan

Har väldigt lite tid på mitt jobb om dagarna för att ringa A-kassan, och när jag väl har tid att ringa så måste jag vänta länge i telefonkö, så jag hinner inte. Därför frågar jag här, för tips.

Jag ska berätta min situation. Jag har jobbat som elevassistent sedan 14e augusti och betalat in till a-kassan. Jag kommer jobba till terminen tar slut för då slutar min elev, så då får jag sluta också.
Sen kommer jag fortsätta med honom efter sommaren på en ny skola.

Jag kommer alltså inte ha något jobb i sommar, och därför inga pengar. Och man måste ju ha betalat in till a-kassan i 12 månader för att kunna få ut 80% av sin lön eller hur det nu är.

Frågan: Kan jag gå på grund-akasse-beloppet i sommar (eftersom jag inte hittat något jobb under tiden jag väntar på augusti-jobbet) OCH fortsätta betala in på min 12 månaders-betalning som jag betalat sen förra augusti. ELLER gör mitt uppehåll nu i sommar att jag börjar om från scratch med min betalning till a-kassan, så att allt jag har betalat har varit förjäves?

Allt hjälp är värd något. Jag har verkligen inte tid att ringa a-kassan på mitt jobb.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.