I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobb vs. flickvän...

Övrigt - Blandat

   

2007-03-15 17:53

Jobb vs. flickvän...

Jag fick anställning på en espressobar i sthlm nu i januari. Tiderna är kanske inte de bästa, men stället är trots allt bäst i stan. Det kostar att ligga på topp. Vi pratade mycket om hur det skulle bli med att jag går och lägger mig tidigt och går upp tidigt. Vi kom iaf fram till att det skulle funka och vi fick ta vara på den tid vi ändå fick tillsammans.

Allt har flutit på bra fram tills nu. Våren är här och alla kommer och besöker oss samtidigt känns det som. Det är ruskigt mkt att göra och min flextid har kikat in. Det betyder att jag går hem när saker och ting lugnat ner sig, vilket betyder att det kan bli kl 14.00 en regning och skräpig dag eller kl 19.00 om det är strålande solsken och det är mkt gäster hela tiden. Kort sagt, jag vet inte riktigt när jag slutar.

Jag är övertygad om att vi kan få det att funka, men det är inte hon. Hon har inte riktigt sagt det rakt ut, men när det väl kommer till kritan så kommer hon förmodligen att be mig välja mellan jobbet och våran relation. Det tycker jag är fruktansvärt orättvist. Hon vet att jag jobbar sjukt mycket för en anledning. Det visste hon redan när vi blev tillsammans. Tiderna var förvisso annorlunda då, men ändå.

När jag kommer hem är jag lite som ett vandrande lik, beroende på hur dagen har varit. Det här kommer inte att pågå för evigt. Det är över sommaren. I Augusti har jag semester. Sticker då till Tokyo och har sedan 2 veckor inplanerade med henne. Om det var hon som fick liknande schema som jag fått nu skulle jag lätt stått ut med att hon är vresig och inte är på sitt bästa humor hela tiden. Hon verkar dock inte vilja göra samma sak för mig. Bita i det sura äpplet en tid för att vi sedan ska kunna få det bättre.

Jag vill inte förlora henne, men jag vill samtidigt inte säga upp mig för att helt och håller rädda relationen. Någon form av kompromiss borde väl ändå inte vara helt orimligt?

Förväntar mig inte några konkreta svar då det slutgiltiga beslutet ligger hos oss, men jag är rädd för att hon kommer att göra slut med mig om det här fortsätter.

Hur skulle ni agera om eran partner hamnade i en jobbsituation som min?

Be the change you want to see in the world.