Impulsköp; Stockholmsresa 29:e April
Tja Whoa ! Idag köpte jag och min klasskompis vars en biljett till Stockholm från Lund den 29:e April avgår tåget och vi åker hem den 1:a Maj igen. Det vill säga över valborg. Vi har ingenting plannerat som vi ska göra där eller inte heller någonstans att sova. Men anledningen till att jag köpte biljetten var att jag aldrig har sett vår kungliga huvudstad då jag sett ett tjugotal andra huvudstäder och det känns ju lite så där. Och nu kom jag över en tur och retur biljett för 200 kronor, ett erbjudande jag inte kunde motstå. Så nu är min fråga vad ska vi göra där? Vad ska jag se? Vad ska jag höra? Vart ska jag bo? Tips på några schyssta vandrarhem eller någon som kan skänka bort två sovplatser två nätter? Help me out folks
Rör inte min prilla !
zinkens vandrarhem är billigt och skapligt centralt. sen får ni väl promenera och upptäcka sthlm på egen hand :)
Be the change you want to see in the world.
man kan göra alllllt å inget :D
!! :)
tack tack men meeeer !
Rör inte min prilla !
snälla?
Rör inte min prilla !
är de en Whoa träff på G? :)
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Rålis och bärs! ses där
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face
vilket sjukt nerköp att åka från lund och till stockholm över valborg... ni får nog ta en till biljett för att komma till uppsala då.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Refused P26 ursäkta min okunnighet om så är fallet, men vad händer i Uppsala under valborg? hehe
Rör inte min prilla !
orphan: Uppsala är väl allmänt sveriges största valborgsstad, lund kommer som god tvåa. Det är alltså högskolestudenter som super till och festar i parker och på nationer.
Refused P26 hehe okej må vara sant, men vafan inget ös i sthlm då?
Rör inte min prilla !
Nej inte om du fyllt femton =)
Refused P26 haha kanske därför jag fick biljeterna så billigt då men något måste det ju hända för folk över femton ! Men du menar alltså att alla tar sig ut till uppsala då i stort sett?
Rör inte min prilla !
Det är inte så att gatorna är öde och det rullar ökenbollar så lugn :D Har man pengar i Stockholm finns det alltid något att göra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tsun Okej tur =) Men jag har pengarna men vart ska jag spendera de då?
Rör inte min prilla !
Orphan: jao uppsalapendeln kostar kring 40 kr och tar en dryg halvtimme.. och det är på DAGEN som det är fest alltså.. kl 10 är staden roskildefylld. På kvällen har alla däckat..
på plattan i hörnen till de som fifflar med händerna
-
Gå på skansen, kolla på kungaslottet. Kanske ta dig en guidad tur i gamla stan? Eller så sätter du dig någonstans och är bitter och försöker ragga upp någon stroppig Stockholmare. Efter tionde försöket börjar du längta hem och lägger dig i någon trapp o deppar ihop i väntan på den första maj. Googla,hitta.se, eniro-sök annars på ett vandrarhem. Sjukt lätt.
whoopzidoo
Johnny-V8 aha men tar det bara en halv timme så är det ju bud på att dra dit !
Rör inte min prilla !
vad du ska göra i sthlm beror väl lite på vad du har för intressen.. gamla stan är ganska mainstreamturistigt men det känns ändå som att ni kommer vilja se slottet och sånt, hur fult det än är.. innerstan runt är iaf ett måste.. alltså inte bara NK + drottninggatan fram och tillbaka. söder är fyllt av udda specialbutiker, östermalm är fyllt av brats, businessmänniskor och pälskärringar och vasastan är ganska.. tomt? så.. är det museum, "socialturism" eller fest?
Orphan: ja, eller närmare 35-40 min men ändå.. jag bodde i uppsala och jobbade i sthlm så det är ingen omöjlighet. så får man ju se vidden av stockholm när man susar förbi industriförorterna..
Johnny-V8 Jag har tänkt det som en möjlighet att både gå lite rundvandring och få se mig omkring, min pappa bodde i stockholm tills han var tio så hade velat se områdena där han bodde. Och sen kanske lite såna här "måste se" grejer. Och sen festa stenhårt på kvällen, men det låter bra det här med att åka ut till Uppsala då på valborg.
Rör inte min prilla !
Sheraton är schysst, ligger nära T-Centralen också. Vill ni styra upp det lite extra så fråga efter rum i the tower, annars funkar ett executive prima.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
daviden P25 men dyrt som satan? hehe
Rör inte min prilla !
daviden: ahhahahahahah! :D detta är whoa! folk sover på bänkar inte på sheraton
Snara Bah ...finns en hel del här som skulle ta in där, skulle jag tro. :) Men nåja, zinkensdamm då? Där är ju lite hotell/vandrarhem-verksamhet.
daviden P25 det verkar mer vara i min prisklass :) Vill hellre bränna pengarna på annat hehe. Men hur långt är det från centrum? Behöver man ta tunnelbanan och sånt?Snara F18 Haha tror det är ganska sant, men vädret ska helst tillåta det eller så ska alkoholen räcka haha
Rör inte min prilla !
Ta in på Abbes vandrarhem, det är white thrash som fan, man får en känsla av sovjet där, passar utmärkt att dricka rysk smuggelsprit där
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Orphan Tunnelbanan kommer du nog få använda ändå, var du än bor. Vart i centrum vill du? Jag antar drottninggatan osv.? Zinkensdamm ligger helt ok till, kolla upp det. Har bott där vid två olika tillfällen, där är ganska fräscht faktiskt + att de har bar. :P
daviden P25 Jaja men då bor vi hos dig då ! Bra gött, ska ge dig komplimanger för ditt fina tv bord =) Nä men ja alltså jag har aldrig varit i stockholm vet ingenting typ. Men drottninggatan är huvudgatan då eller? Bar är ett plus bara de har öppet sent!Brunsås Har de smuggelsprit i Stockholm? :S
Rör inte min prilla !
Orphan: Japp, i varje gathörn typ :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Schema1 Vart ligger det här hotellet långt från stan? Och vad står rålis för? heheBrunsås 400 kronor flaskan då eller? ;P
Rör inte min prilla !
brunsås HAHA oh the memories
Snara erkänn, du saknar den unkna lukten, och sprickorna i taket!
Du e ju helt vilse, du skulle till GBG, inte STHLM, du har missuppfattat hela grejen. Bor du i lund så är väl köpenhamn din huvudstad?
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Skivsamlare
2007-03-15 14:49
zinken är röda linjen. 2 stationer från slussen, 4 från t-centan, 5 från östermalmstorg.
fair enough..
Varför åker ni ifrån Lund på valborg av alla dagar haha :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
Jag skulle föreslå att börja kvällen på nått schysst hak på söder. Eftersom jag bara är 18 har jag inte hunnit jobba upp mig till den fas i livet då jag har ett eget favorithak, men
Söderhof brukar funka bra eftersom de ligger nära till mycket. Efter det föreslår jag att ni tar er till
Skinnarviksberget och avnjuter en medköpt öl eller två där. Där träffar ni förhoppningsvis på några fulla innerstadskids som kan ta med er på nån schysst fest.
Annars är det bara att sätta sig på pendeln 40 minuter emot södertälje, så kan jag ge er en helkväll, i staden som gud glömde, men syrianerna kom ihåg
Hasch och Kokain - Bajensvin!
Låter ungefär som en sommarkväll för mig. ^^
...och det är det som är så fint med whoa!
ToyboY P21 Haha nä hellre stockholm än göteborg ;P Köpenhamn är min huvudstad ja korrekt du har fattat vinken, men folk vill ju klassa mig som svensk så då får jag väl säga att Stockholm är min huvudstad (I vilket fall som helst vill jag se staden). Skåne i mitt hjärta iaf :)Schema1 Lättare att folk förklara sina förkortningar =) Inte så lätt för en utomstående att förstå erat internspråk hehe. Kloak P20 Tack ! Bra information !ASUL P19 Biljetterna vi kommer över gällde dessa datum. Och jag måste säga att jag inte är så jävla förtjust i Lunda valborg, eller dagen är soft men kvällen blir alltid lika misslyckad =/_Spanky P18 Bra intiativ där spanky, gillar verkligen vad du skriver. Du vet vad jag är ute efter haha. Men tycker du att vi ska göra detta på söndagen eller på valborgsmässoafton? =)
Rör inte min prilla !
men på kvällen sover man då :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
ASUL P19 Sover mellan 5 och 7 typ ju hehe
Rör inte min prilla !
Vad ni än gör, håll er borta från söderkällaren.
Öhrmm... Jaaa du. Det vet jag inte riktigt. Om ni inte har något att göra på söndagen så låter det ju som ett soft upplägg. Vet inte vad ni har för förväntningar på Valborg och jag har heller ingen koll på vad som händer i stan då... Men vafan, jag kan kolla om det händer något kul, och återkomma :)
Hasch och Kokain - Bajensvin!
_Spanky P18 Låter bra skicka gärna ett
pm om du hör något =)
Rör inte min prilla !
Finns ingen anledning att hålla sig borta från söderkällaren. =) Det är ett riktigt sunkhak på söder. Jag tror att daviden är lite mer kräsen när det gäller öl-ställen. Han rekomenderade faktiskt Sheraton åt dig ;) Tycker du om hiphop och reggae, billig öl, mycket folk och illaluktande toaletter så är SK stället för dig. Det är stället för mig iaf. :)
www.nativeswedes.se
Orphan Hemskt ställe bara :Pperverterad_Bäver Jag är väldigt kräsen när det kommer till ölställen, men främst för att jag inte gillar öl ö h t :)
perveterad_Bäver & daviden P25 Svårt att veta om man gillar ett ställe innan man kommer dit ju. Men jo jag gillar billig öl samt hip hop och reggae men får gärna vara trevlig miljö också men mycket folk ska det vara !
Rör inte min prilla !