I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-03-14 14:23

Psykolog

Hur får man kontakt med en psykolog?  Hur mkt kostar det?

Ja jag vet google,men det funkar inte för mig. vet du inte så skriv inget!

Tack på förhand

www.susei.blogg.se

2007-03-14 14:28
det beror på. du kan bli remitterad till en psykolog, då kostar det väl ungefär som ett vanligt läkarbesök.
söker du dig till en privat psykolog varierar priserna något mer. det beror också vad för slags psykolog du söker dig till. vill du ligga i en divan och prata om din barndom så kommer det säkert ta ganska lång tid, så slutsumman kan landa på en del, vill du ha typ kognitiv beteendeterapi kanske det går snabbare. man kan också söka sig till psykologstuderande, som brukar ta emot patienter, och då kan det förstås bli billigare, men längre väntetid.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-03-14 14:28
Gula sidorna borde funka om du vill ha en privat. Annars maste du ga via en vanlig lakare som skriver remiss till psyk.

Landstingets psykologer kostar 70 kronor per gang eller nat sant, kommer inte riktigt ihag. Privata kostar massvis.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-03-14 14:36
Tack så mkt,måste man gå på besök hos en läkare för att få en remiss eller räcker det att ringa?
www.susei.blogg.se

2007-03-14 14:39
Om det finns nån ungdomsmottagning i närheten så vet dom säkert nån som är anpassad till din ålder och situation.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-14 14:55
Triandafilo F21

du måste gå på ett läkarbesök. det är läkaren som bedömer om du ska remitteras eller inte, det gör dem nog helst inte över telefon.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-03-14 14:56
Snorty

Ok fan...tack
www.susei.blogg.se

2007-03-14 15:30
Hur är det hos Ungdomshälsan? Det är väl gratis tills man är 26 år?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-14 15:41
 Måne

Tror det är 23, men jag är inte säker.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2007-03-14 15:52
jag fick inte gå till ungdomshälsan när jag hade fyllt 20, eller så var det 21. jag berättade om mitt problem, dom frågade hur gammal jag var, och sa tyvärr, du får gå till vårdcentralen...

om dina problem är arbetsrelaterade, om du har ett jobb dvs, så kan du gå till företagsläkaren, det betalar ditt jobb för.
annars e det bara att knalla till vårdcentralen, överdriv lite när du pratar med dom ;)
Wisdom is wonder

2007-03-14 17:18
Kolla upp på vardguiden.se, Gula sidorna eller i någon kommunkatalog (man brukar få hem sådana, kolla om en sån ligger hemma å skräpar). Det finns ju allmän vuxenpsykiatrisk mottagning, iaf i den kommunen jag bor, och dit kan man ringa utan remiss, kostar 140 kr första besöket sedan 70 kr, frikort gäller- om jag nu inte minns helt fel.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-03-14 18:43
Haha mycket roligt parantes.

eller inte
www.susei.blogg.se

2007-03-14 18:45
"Ja jag vet google,men det funkar inte för mig. vet du inte så skriv inget!" läsa första inlägget kanske?
www.susei.blogg.se