I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pluggar du en linje/program på högskola/univ.?

Övrigt - Blandat

2007-03-11 19:50

Pluggar du en linje/program på högskola/univ.?

Min flickvän håller på att se sig om efter olika inriktningar. Jag vet av egen erfarenhet att det kan vara rätt knepigt att få bra koll på vad det finns för utbildningar och vad dom innehåller osv..

Så jag tänkte kolla om det är någon här som läser nåt bra och vad programmet isf innehåller osv.

detta gäller alltså bara program så alla ni som mjölkar csn-pengar och läser kurser i konsthistoria osv behöver inte rapportera om det..

2007-03-11 19:55
jag pluggar lärarprogrammet...det är fett, kul för det mesta även om det varierar rätt ordentligt beroende på vilken kurs man läser. läser estetisk kommunikation just nu, får hålla på med workshops inom slöjd, bild osv.

2007-03-11 20:01
ja pluggar me på lärarprogrammet o kom precis hem från vår vinterutbildning i fjällen.. jävligt roligt.. läser idrott o hälsa nu
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2007-03-11 20:01
Vad är flickvännen intresserad av då?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Toastare

2007-03-11 20:11
Som Mabande säger är det ju lite enklare om man vet vad hon är intresserad av.

Sen ska hon inte bara låsa sig vid uni/högskola. Kvalificerade yrkesutbildningar är också jättebra. De innehåller en tredjedel praktik och man nätverkar hela tiden under sin utbildning.
Jag går en sån nu och den är toppen. Be henne kolla upp vilka som finns där ni bor eller på olika platser i Sverige.
Jag skyller allt på Emma!

2007-03-11 20:12
Lärarprogrammet är säkert soft, men hon är nog inte gjuten som lärare direkt.

Mabande P30
Ja, det kan man fråga sig..