I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gå upp i vikt

Övrigt - Blandat

2007-03-11 19:29

Gå upp i vikt

Har ett problem kan inte komma upp i vikt hur mkt jag än har försökt längre och korta perioder med mer eller mindre mat! Stannar alltid på 65kg har fåt psykos på min vikt sedan flera år tillbaka. Har lyckats engång att överstiga 65 gränsen under julen som gick förbi. Gröt, knäckebröd, juice + banan till frukost och kvällsmat. Pizza till lunch och ris/pasta/potatis med kyckling till middag, åt mkt mat för att kunna dricka mera, därför blev det inga små portioner. Under dessa 5 dagar innan ny år så drack jag runt 5-8 öl varje dag. När ny året hade kommit och jag var tillbaka på jorden hade jag gått upp 1½kg. Känns lite väll jobbigt om jag behöver göra den här procedurer för att gå upp minst 15kg, som är min normal vikt för min längd!

Har även trännat och tryckt i mig protein drinkar och andra saker man har läst om så man kan gå upp i vikt, men inget verka funka? Sen har man hört att efter några år så kommer man stiga upp i vikt! Skitsnack vad jag har tolkat det som. Har även testat att inte träna och äta mycket och tvärtom, resultat blev muskler med samma vikt. Sen har jag läst lite om sånt och funnit att det finns ett visst stress ämnen i kroppen som bryter ner fet och muskler! Tyvärr vet jag inte vad det heter, ni som kanske vet vad jag snackar om finns det något som kan dämpa effekten till det?

Någon mer som har liknanden problem?
Har ni några bra mattips som gör att man går upp i vikt?

2007-03-11 19:41
Ät många mål under dagen..Tre stora (frukost,lunch,middag)
Sedan 2-3 mindre mål (mellanmål). Att äta små måltider ofta är bra när man ska gå upp i vikt.

Sen stressa inte när du käkar...njut av krubbet och ät i lugn och ro. Har lite av samma bekymmer som dig men känner att jag iaf är på rätt väg.

Det är bra att träna, chilla med konditionsträningen och kör bara med styrketräning. Det tar ett tag innan man börjar stiga i vikt (inte ett år) nån månad bara om man tränar rätt och ofta.
Anfall är bästa försvar

2007-03-11 20:15
att äta ofta är när man ska gå ner i vikt, dvs att man lurar magen att man alltid får mat.. men den är snål på fett så den bränner av kroppen.. vet dock INTE hur det är om man vänder på det och äter ofta fast med fetter och kolhydrater.. klart man lagrar om man äter mycket men du ska nog kanske träna också.. bygga muskler på det som du inte kan stoppa i kroppen, alla sätt att gå upp i vikt är bra om du är undernärd så träna + mycket mat ofta är en bra kombination
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-03-11 22:21
När min pojkvän var 16-17 typ hade han samma problem. Det tog typ tre år innan han fick kroppen han är nöjd med... & då åt han som en jävel och tränade regelbundet. Så det enda jag kan rekommendera är att fortsätta ett par år till.. Det sker inte över en natt, tyvärr...
Skåne!

2007-03-11 22:22
Dessutom, om du går in på www.body.se kan du läsa mer om gainers osv.
Skåne!

2007-03-11 22:24

pröva att banga frukosten å ät gårdagens middag till brunch ist.
spec om de är en pizza,du ser ju hur tjock du blir när du mickrar den å hela den bubblar.
droppa knäckerbrödet,de gör inge nytta.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-11 22:26
Nä, skit INTE i frukosten! Ät den PLUS gårdagens middag isåfall. Vill du gå upp i vikt måste du är flera mål mat om dagen inklusive frukost!!
Skåne!

2007-03-11 22:28
om de e så viktigt med frukost ät iaf en onyttig sådann.
ost e la ganska onyttigt om du äter en mild sådann.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-11 22:34
erorone - jag tror inte han vill bli fet, utan gå upp i vikt ba
Anfall är bästa försvar

2007-03-11 22:37
fast att bara äta fet o onyttig mat gör ju att du kommer få dålig hy och otrevliga gaser i magen....

THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-03-11 22:38
allt handlar om att äta mer än va du gör av med, tvärtom om du ska gå ner i vikt... då gör du alltså av med mer än du äter kortfattat...
Finns sidor där man kan räkna ut detta men kommer tyvärr inte på någon. Finns inga genetiska undantag!

fan va rolia

2007-03-11 22:42
hamna inte i fel matvanor, och ät inte allt för fett och onyttig mat, för det mår du inte bra av...
Vila i frid Daniel ! 091030

2007-03-11 23:16

Vad är fett mat förutom pizza kebab m.m? Kycklinge vet jag innehåller mkt proteiner och hjälper muskel uppbyggnaden. Jobbar i affär så det blir mkt spring hit och dit! Känner att min frukost är endå rätt stabil med gröten och juice. Knäckebröden är för fibrerna för att hålla det fast om det gör någon skillnad kan jag inte säga än...

Spottväska
Blir inte så mkt små måltider förutom någon banan eller risifruti. Går snabbt att äta det när man jobbar!

erorone 
Spottväska har rätt jag vill inte bli fet utan gå upp i vikt med muskler! Men det kan hända att jag lägger till en pizza bit till frukosten

princessleija F21
Ska in och kolla på sidan, tack!

mazive P1
Skulle bli tacksam om du kunde ordna fram en sån sida så man kan lägga upp matmål under dagen!

Ska tänka ut någon blandning mellan måltiderna som innehåller mkt fett och resten av måltiderna får bli det jag kör med nu!
Tack för all hjälp

//Tombombadilla

2007-03-12 00:00
Som sagt, att äta fet och onyttig mat stjälper nog mer än hjälper dig. En vän till mig är kraftigt underviktig trots att hon äter på McDonalds tre gånger i veckan, dricker läsk och äter chips dagligen. Det finns bra och nyttig mat som gör att man går upp i vikt. Satsa på mycket protein och kolhydrater, och nyttigt fett (tex nyttiga oljor att laga maten i, inte fet ost på pizza). Kroppen måste må bra, och det gör den INTE om man käkar pizza, hamburgare och pommes varje dag.

Gå in på www.gymgrossisten.se, där kan du hitta info om gainers.
Skåne!

2007-03-12 10:32

Anabola is the shit!

2007-03-12 10:41
Steroider som sagt, du har inget annat val om du inte vill vänta 5-10 år
yada yada yada

2007-03-12 11:08
Finns inga genetiska undantag!

Beror på hur man ser saken, vissa människor har onekligen bra mycket svårare för att gå upp i vikt än andra. Galen ämnesomsättning. Omöjligt är det dock givetvis inte.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-03-12 11:19
det gammla djungel ordspråket "ät allt du ser" låter passande
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2007-03-12 11:28
Det finns ju faktiskt genetiska undantag också. Men det är inte många som har det dock och det hade nog visat sig ganska tidigt.
Forumssignatur...<br>

2007-03-12 12:39
att gå upp i vikt betyder ju inte att man måste äta onyttigt? Folk måste ha fått det där om bakfoten.. Grejen är ju att man ska äta nyttigt i överdriven mängd. Man behöver inte äta omättade fetter för att blir fet, då blir man ju sjuk och fet.

Sen det som man ska äta mäst är kolhydrater, för det är energi, och energi som inte används lagras.

Så ät så mycke pasta, potatis och ris som möjligt. Sen uppe på allt det så tar du protein/kolhydrat shaker 3-4 gånger om dagen!
faan, det är ju possitivt iaf!?

2007-03-12 13:14
tombo:

hur gammal är du? hur mycket tränar du, och hur?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-03-12 15:01

Refused P26

hur gammal är du?
21 det här året
hur mycket tränar du, och hur?
Styrketräning, armhävningar i olika ställningar, sit-ups sen med vikter. Varje dag om inte jobbet är ivägen!

2007-03-12 15:02

Kommer inte ta några steroider, så det kan ni glömma era skojjare!

2007-03-12 15:37
Finns ju kosttillskott du kan köpa. Gainer, som innehåller mycket kolhydrater. Kan tas som mellanmål eller efter träning!
Som många andra också säger, ät mycket pasta, ris, potatis mm. drick mycket mjölk dessutom!
fan va rolia

2007-03-12 16:10
Du kan ju alltid försöka bli gravid..
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>

2007-03-12 16:29
Alla säger alltid att man ska äta mer energi än vad man gör av med..

me nhur fan ska man veta hur mcyke mnan bränner? och om man ätit mer än man gjort av med?

2007-03-12 16:37

Clit-Oris 
Äter inte knappt något socker eftesrom jag bor med diabetiker!
Kyckling och annan kött innehåller protein vad jag har läst/hört, har inte hört att det ska vara diet mat, vad äter du bortset från gainer om du har försökt att gå upp i vikt??

Shevia
Jo visst hjälper du mig :P

håller med spöket hur vet jag hur mkt energi jag har förbrukat?

2007-03-12 16:48
låter som om det vore jag som har skrivit... kusligt...

2007-03-12 17:30
Tombombadilla

släng i dig 5000 kcal om dagen och träna. Undvik promenader och saker som får dig att bränna kcalorier. Köp en rapsolja som du har på allt du äter, varje tugga ska ha en droppe rapsolja. 

Dricker du apelsinjuice med fruktkött till frukost? Byt till apelsinjuice utan fruktkött. Ha i en burk finfördelad tonfisk i vatten så tonfisken blir som fruktkött. Drick. 
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-03-12 17:34

Åh vad skönt det känns att inte vara ensam om sitt problem! Känns ibland som man är den enda i världen som vill gå UPP i vikt istället för ner. :P Har 6 kg att gå upp och med min killer-förbränning så lär det dröja ett tag innan jag når min idealvikt. :P Någon som har tips på något som saktar ned förbränningen istället för ökar den? Sedan håller jag med Spöket och trådskaparen, hur i h-vete tar man reda på hur mkt man förbrukar? :P

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-03-12 17:41
Ät någonting var tredje timme.

Sen ska man också äta tre lagade mål mat om dagen.
Signatur får rum här
Manager

2007-03-12 17:51
Räkna ut ditt KCAL behov, och räkna ut så att du käkar lite mer än ditt dagliga behov. Men det visste du säkert redan. Enda jag kan tipsa om är att träna eftersom du får bättre matlust då. Se även till så att du har MYCKET hemma, så att du kan småkäka lite då och då.

Jag har också svårt att gå upp, och då äter jag ändå snabbmat rätt mycket. Blir mycket kebabtallrik/pizza/hamburgare.. men går ändå inte upp.. kanske borde vara glad över det, dock :).

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-03-12 17:52
Jaha, träna gjorde du tydligen redan. Testa att ta en paus med tränandet då, men försök att hålla dig på samma KCAL-intag som när du tränade. Då borde du ju gå upp.

/ Deedz.

2007-03-12 18:00
Sluta träna är ju det dummaste han kan göra. Inte heller äta onyttigt är smart.

Börja styrketräna på gym organiserat (med veckoschema) så ska du se att du går upp i vikt.
Manager

2007-03-12 18:05
Käka mycket jordnötter. Grymt mycket kalorier och lika mycket protein som en proteindryck per 100gram.

De brukar oftast vara salta, så att "sila" dem är ett tips.

/ Deedz.

2007-03-12 18:07
Proteinet i jordnötter är dock uruselt. Men jordnötter och lite mjölk kanske så blir det bra mellanmål hehe. :)
Forumssignatur...<br>

2007-03-12 18:27
chillinötter är det ok att äta:D?

2007-03-12 18:39
Ät linfrön på allt du kan. Jag slår vad om att du knappt äter 2000 kcal.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-03-12 20:57
Tombombadilla 

Har haft samma problem.
Försök göra toa besök oftare! då syftar jag på nr 2.
Så ofta som du kan, tvinga dig själv.
Efter varje toalett besök, så tömmer du magsäcken vilket gör att du vill fylla på den igen, på det sättet stannar fettet kvar i kroppen.

Nu har jag fått en rund och fin mage som är en perfekt plats för chips skålen
och vem fan är du?

2007-03-12 22:32
Remy:

Toabesök tömmer väl ändå tarmen, inte magen?