I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gå upp i vikt

Övrigt - Blandat

   

2007-03-11 19:29

Gå upp i vikt

Har ett problem kan inte komma upp i vikt hur mkt jag än har försökt längre och korta perioder med mer eller mindre mat! Stannar alltid på 65kg har fåt psykos på min vikt sedan flera år tillbaka. Har lyckats engång att överstiga 65 gränsen under julen som gick förbi. Gröt, knäckebröd, juice + banan till frukost och kvällsmat. Pizza till lunch och ris/pasta/potatis med kyckling till middag, åt mkt mat för att kunna dricka mera, därför blev det inga små portioner. Under dessa 5 dagar innan ny år så drack jag runt 5-8 öl varje dag. När ny året hade kommit och jag var tillbaka på jorden hade jag gått upp 1½kg. Känns lite väll jobbigt om jag behöver göra den här procedurer för att gå upp minst 15kg, som är min normal vikt för min längd!

Har även trännat och tryckt i mig protein drinkar och andra saker man har läst om så man kan gå upp i vikt, men inget verka funka? Sen har man hört att efter några år så kommer man stiga upp i vikt! Skitsnack vad jag har tolkat det som. Har även testat att inte träna och äta mycket och tvärtom, resultat blev muskler med samma vikt. Sen har jag läst lite om sånt och funnit att det finns ett visst stress ämnen i kroppen som bryter ner fet och muskler! Tyvärr vet jag inte vad det heter, ni som kanske vet vad jag snackar om finns det något som kan dämpa effekten till det?

Någon mer som har liknanden problem?
Har ni några bra mattips som gör att man går upp i vikt?