Bra restaurang i gbg?
Hejsan. Har ni några bra tips på trevliga och bra restauranger i gbg? Tänkte gå ut å käka i kväll när morsan kommer på besök.
Finns en restaurang med western tema som gör riktigt goda biffar. Vet ej namnet tyvärr :(
jensens baufhouse (stavning?) vet nte riktigt var det ligger men det är att rekommendera, dock aningen dyrt^^, men det är väll modern värd?
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
Jensens rekommenderar jag med! ätte god mat! :)
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
HEhe, det är rätt :), jättegod mat det är din moder värd :)
Jag tror inte att Jensens är det rätta för detta tillfälle.. Det ser ut som ett halvfabrikat typ, asså lite som en kedje restaurant, typ som Mc Donken typ men jag kan ha fel.. dock tror jag att något mindre mysigare ställe skulle funka bättre, vad har vi för sånna i gbg då.. Thai garden kanske? på andralång gatan
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Buffé på Lydias, flottig panpizza för hela slanten!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
käka nånstans vid kungsportsplatsen fast det ska man bara göra på sommaren..
http://s2.bitefight.se/c.php?uid=22298
snääääälvklaaaaaart ska grabben keka på fiske krogen eller Fond. Förlåt var tvunven, men jag skulle satsa på The old beefater vid järntorget.
413
Götas!
Please, save me Jebus!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
No.10 på norra hamngatan 10
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Toastare
2007-03-10 16:42
jensens bøfhus är väl inte dyrt? å så jävla kasst är det.. biffens mcdonalds.. den palestinska restaurangen på en tvärgata till andra långgatan.. man svänger till höger vid korsningen där den lilla thailändska restaurangen ligger på vänster sida efter blenda. de har sjukt god mat å är så jävla trevliga..
Jag skyller allt på Emma!
jensens e fan sämst i stan..lägger hälre dom pengarna på något riktigt place där man får me sallad och bröd till maten :)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Toastare
2007-03-10 17:36
jag som är från skåne är uppväxt med jensens i köpenhamn (och när det sen kom till malmö) och det har alltid varit skit.. då ska man gå till a hereford beefstou.. det är riktiga grejer det. 200g oxfile för 250kr.. men så sjukt gott!
Första långgatan har en nice indisk resturang av dom 3 eller 4 som ligger på den gatan, men en har jävligt nice käk
Toastare
2007-03-10 18:22
wonderchild då väljer man bort den med råttorna.. vilken det nu var av dem, fast den kanske fortfarande är stängd. då är mother india vid nordstan helt klart bäst... deras mat är så jävla god. Å självaste mamma indien är så indisk och stor man kan bli! Å hennes sikhman är också en grym inventarie med sin turban!
Mother India måste vara det trevligaste lunch stället i Göteborg, sjukt snabb service, framförallt vid avhämtning, vi snackar 60 sek sen har du maten, bröd och en dricka i en påse för 50 kr.
Budget/mellan: Vino Pasta har god och billig mat, ligger vid Haga Bion. Alltid första stället som jag rekommenderar folk och hitills har ingen som ätit där blivit besviken.. Passar de flesta tillfällen. Mellan: Hemma Hos som ligger vid haga har god mat, jättegoda desserter! Dyrt: Avenyn No1, god mat men det är dyrt. Jag vet inte hur stor budget ni har.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
asså, äter folk aldrig ute? det beror ju på vad du vill ge morsan men jag rekommenderar: Knossos, Den Lilla Tavernan (den vid linné), Little Italy, två kanten (DYRT!), farelli's, rumpan bar, el Corazon, No.1 och sist men absolut inte minst------trumvirvel------____---->>>> Porten's i mölndal centrum (pizzeria).... Finns många många fler bra restauranger, gå ner för linné, avenyn och vasagatan så hittar du massa bra restauranger.
La sombrita har jättegod mat, typ kyckling och kött och grillad tonfisk för runt hundralappen, och öl/vin för typ 35 kr glaset. Dit brukar vi gå när mina föräldrar är på besök. De har goda tapas också! Ligger på Linnégatan.
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Tekone, No.10 har jag läst om på SE's sida, har du ätit där?? Har dom takeaway eller någon meny/hemsida på nätet?
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Toastare
2007-03-10 18:35
Olorun då borde du veta att little italy är stängt för att de serverade alkohol utan alkoholtillstånd? det är ju många som tipsat i tråden och det känns ju dumt att tipsa om de vanligaste ställena. det vet man ju om.. det är ju de där speciella små guldkornen man vill åt.
Producent
2007-03-10 20:47
Finns 2 ställen jag diggar och det är The Cattleman, ligger exakt bredvid Dubliner's.
Andra stället ligger på järntorget, går inte o missa,
A Hereford Beefstouw Stora stekar går att få, I love steak
Since 1984 @realgizlee // twitter
okej nu är väl detta för sent då... men om jag skulle bjuda ut en förälder el.dyl. i gbg skulle jag nog gå till skojarbacken. grymt mysigt, grym mat (lite lyxig husmanskost typ). lagom lugn atmosfär men med massor av detaljer och egen charm.
bounty boo angående little italy, vfr borde jag veta det, bara för jag ätit där? dumt påstående. Sen var det ingen som rekommenderat dom ställena jag skrev, och tyckte någon borde göra det, dom är ju konstigt nog bra restauranger. Vill du ha ett guldkorn? Frigga och porten´s pizzeria....
Toastare
2007-03-11 02:38
Olorun Jo, men jag pikade mer att du skrev "är det ingen som går ut och äter här?" när det var rätt många tips i tråden...
de e ju pinsamt att ingen nämnt Bombay på 2a långgatan när ni pratar indiskt! där e de reko priser å övergrön mat ! lunchen är nästan gratis. 55 spänn med drickan å naaaan brödet
Tvåkanten! där jobbar en godvän de är sjukt bra ställe! lite dyrt men det kan de vara värt ibland!
REVOLUTION I DIN VARDAG!
Äsch... little italy är ju inte stängt. Det är ju ÖPPET !
Novotel har bra mat och jätte mysig restaurang! Beställ bord i akvariet isåfall :) Inte farligt dyrt heller!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!