I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Matställen med "lucka"- södertälje

Övrigt - Blandat

2007-03-10 11:37

Matställen med "lucka"- södertälje

Vet inte hur många slöddertäljebor de finns härinne, men jag vet att de finns en del iaf.

Nu är de så att jag flyttat ti södertälje och även om jag är uppväxt i enhörna har jag verkligen ingen koll på stan så länge sedan de var jag var här. Jag undrar vart de finns kiosker o matställen med "lucka", i still me malmös alla falafelställen (I MISS YOU).
Jag bor i grusåsen o har hund, lämpligt är när man är ute o går att man fixar krubb på vägen.

Så hitills har jag hittat dessa ställen:
Ö-tälje station- kiosk och korvmoj
Centralen- typ Korvmoj, de som står på bussgatan
Rosenlund- Kiosk (tegelängsvägen typ tror jag det heter) 
Maren har väl lucka på sin....vad heter det? Där på Kajen?

Men
finns de inget mer, gärna nära grusåsen, hur är det i Brunnsäng? Brukade de inte ligga ngn kiosk på väg upp mot Brunnsängscentrum från Birka Korset sett?

Pliis help out.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-10 12:02
Jag tror att du har listat alla luckorna redan. Kan inte minnas att det finns någon i Brunnsäng, heller ingen i Grusåsen. Det finns en i Västergård förresten, men det är ju inte direkt i krokarna.

2007-03-10 12:05
hm, i västergård? vart då ngnstans vid konsum eller...aldrig sett o gick ju på blombacka..

jag trodde de fanns en vid sjukhuset, men de kanske i mina drömmar från när jag var typ 5år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-10 12:08

Vid ICA i Västergård, några hundra meter från Konsum ungefär.

2007-03-10 12:15
hm det finns väl ngt ställe vid sjukhuset också?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-03-10 12:19
Ingen lucka vid sjukhuset, vad jag minns. En pizzeria, en porrbutik, ett smörgåsställe, en jazzbar, ett snabbköp som kränger cigg till gymnasieungarna och en svartkrog där wannabe-mafiosos spelar kort; men ingen lucka.

2007-03-10 12:20
jaha=( det var länge sen jag var där!
men! det finns väl en utanför kringlan iaf också?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-03-10 12:22
ja! just fan den vid kringlan, fyllestället nr1, den är ju soft, o de e lagom prommis också.

varför finns de ingen kebab med lucka i södertälje? :-( sörjer.

2007-03-10 12:23

Jo fan, det stämmer ju. Mitt emot banken.

2007-03-10 12:23

Just fan, det finns en vid Dalparken också, som har kebab. Jag tror det är en rätt sunkig kebab, dock. Men ändå, det finns.

2007-03-10 12:24
eksem o loria. jag tror att den vid sjukhuset var när jag var liten, typ vid busshållplatsen nere vid bron..

några tips på hundvänliga ställen då? :-D
jag får väl äta hundkex i alla djuraffärer annars.

2007-03-10 12:25
just!dalaparken, där har jag köpt groggvirke fan, den hade jag glömt bort. en snubbe på jobb säger att de har bästa kebaben i stan hahahahaha
men bara för att den är billig. han är snål som fan.

får man ha hund på uteserveringar på fik o sånt?

ute , yes. nu. kallt.

2007-03-10 12:29
Hehe, vad är det som är så speciellt med "lucka"? :)

Finns det någon god falafel här eller? Jag har inte vågat äta falafel sen jag bodde i Skåne.
jagvillocksåhaenblog.com
Manager

2007-03-10 12:30
SÖDERTÄLJE! Vi har den godaste kebaben!

haha
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-03-10 12:32
lucka kan man ta med hunden till :-) är man ute o går i ngn timme är de soft o ha ett mål och rätt skönt o få maten avklarad om man jobbar en massa o inte har tid till o handla så ofta, speicellt iom att man inte vill lämna hunden ensam ännu mer när man kommer från jobb.

innan jag fick hund hade jag ingen lust efter luckor :-)

om de finns god falafel i södertälje?
ät inte falafel norr om båstad.
fast jag tycker iofs att de finns god falafel i sthlm, men när man är van vid 10 spänn för falafel o de kostar 50 spänn här blir man inte så sugen...

2007-03-10 12:33
Malmö har bättre falafel på sina mellanställen än något ställe i Stockholms Län, och så är det med det. Däremot inte sagt att det inte finns helt okej falafel i Stockholms Län, och då ligger Södertälje väldigt bra till. Däremot känns det nog surt för en gammal skåning att pröjsa dubbelt för en falafel som bäst är lika bra som en i Malmö, och för det mesta inte alls lika bra.

För den som befinner sig långt från Södertälje är faktiskt helt otippat Orontes vid Odenplan en av Stockholms bästa på falafel.

2007-03-10 12:34
Och lyssna inte på Peppis falafel-omdömen om Södertälje, de är uppenbart färgade av den gamla onda tiden när falafeln kom från plastpåsar och mikrades varma.

2007-03-10 12:36
fyfan.
jag har dock inte ätit falafel i södertälje faktiskt, men allmänt råd är ju som sagt att inte äta falafel norr om båstad, norr om båstad försvinner rullen o blir pitabröd... men länge leve kebaben här iaf. men finns ju illa kebabtallrikar i slöddertälje också så klart...precis som de finns dåliga frisörer o pizzor :-D

2007-03-10 12:38
I Södertälje serveras givetvis falafeln i rulle, om man så önskar (vilket man ju gör).

2007-03-10 12:39
Skåne har helt klart bäst falaflar i Sverige, men den godaste finns i Danmark. Finns en liten vagn som säljer falafel där och det är så in i helvetes gott där.

2007-03-10 12:39
vagnen är i christiania btw.

2007-03-10 12:41
åhå, men då heter de falafelrulle.

2007-03-10 12:45
Om du menar mig så är det inte rulle. Det är kebab bröd. Kostar 25 danska om jag minns rätt.

Rappare

2007-03-10 12:45
*Ica Jätten -Västergård (God Pizza)
*Gågatan, -Bredvid Åhlens (Goda burgare)
*Östertälje - Stationen (No comment)
*Torget -Början på gågatan(Rullgrill, goda korvar)
*Sibylla -Maren(Glass summertime)
*Rosenlund -Fenise(?) (Tobak till underage)
*Moraberg -Utanför Elgiganten(God French)
*Moraberg -Mcdonalds(Drive in :))
*Östertälje -Statoil(öppet 24-7)
*Weda -Shell(stänger 00)
*Weda -Sibylla(Gott mos)
*Geneta -Coop(rullgrill, no comment)

Solkiosken(Den på birkavägen vid brunnsäng) bommade för typ *3-4 år sen.. kk tror jag.

Det är nog alla som finns..

ClaesTrofobik.se

2007-03-10 12:53
"Ica Jätten -Västergård (God Pizza)"
pizza över lucka? håhå, stämmer det?

donken får man inte gå drive in tyvärr..

finns de sibylla och shell med lucka i weda. tell me more.
kan inte bli bättre än korv med mos nämnligen.
trodde man var tvungen o gå in på shell
ligger sibyllakiosk vid willys då eller?

ah solkiosken menade jag ja, påväg mot brunnsäng.

mellanöl- nej menade eksems inlägg. i sthlm får man pitabröd med allt, annars får man be speciellt om "rulle", i skåne serveras allt i plattbröd oavsett. finns inget pitabröd.
Manager

2007-03-10 12:53
Brutteh har koll på vart maten finns!
Lust att ge mig en matresa?

2007-03-10 12:54
ye han hade koll......troligen minderårig södertäljebo hehehe.....då hänger man
Manager

2007-03-10 12:57
Peppis

haha, Måste tipsa dig om sjukt bra place med god kebab. Vid Östertäljestation, på andra sidan vägen. Sjukt god. om du har vägarna förbi, ta en kebab.

2007-03-10 12:57
Peppis F24

Är du rädd att lämna hunden utanför så därför du vill köpa över lucka? Stor eller liten hund förresten?

2007-03-10 13:01
"pizza över lucka? håhå, stämmer det?"

Nåja, det är inte direkt någon upphetsande pizza (okej, det är den tristaste jag ätit, men pizza är ju pizza) men serveras ihoprullad om man vill äta den på stående fot, vilket nog passar en hundpromenerande. Men det är som sagt en bra bit från Grusåsen.

2007-03-10 13:02
Mellanöl:kan inte lämna honom. och vill inte heller. en liten hund som
1: rymmer om jag binder fast honom
2: kan bli sparkad eller spottad på, ngn kan hetsa sin hund på honom etc
3: kan bita ngn om tex ett litet barn går fram o ska klappa. 

Tikkan- åhå, är de den som ligger brevid där de fanns tatueringställe innan?jag går där när jag ska hämta hund från dagmatte så kan ta de på vägen upp till fornhöjden nu i veckan, om de nu är så bra ;-)
Rappare

2007-03-10 13:03
Peppis, haha inte minderårig, men sena kvällar med för mycket alkohol kan ta en på de mest fantastiska matresor.

För svar på dina frågor;

Man får visst gå drive-in på donken, they don't care..
Jag har aldrig hört dem klaga överhuvudtaget.

Sibyllan i weda ligger utanför willys och shellmacken har lucka..
Eller vänta, de kanske slutade använda luckan när de började stänga 00, förut hade dem öppet 24-7 dem med..

Västergårdspizzan över lucka är överfet, man får den invikt omlindad av bullpapper..
ClaesTrofobik.se
Manager

2007-03-10 13:04
Peppis

Gör så, där har jag slösat en massa pengar. Så dålig mat på Igelstaviken. Du kommer gilla det, man får väldigt mycket för pengarna. Stooora talrikar

hahaha ihoprullad. detta var ngt nytt. ye de e liten promenix det, men har farmor min på bårstaberget o dit tar de 20 min o gå så, sååå långt är de ju inte. de enda me södertälje är att de är så jävla mkt backar.
Rappare

Tikkan 

Fan, det där stället är ju nasty, smakar ju fan svenskt!
ClaesTrofobik.se

2007-03-10 13:07
Peppis F24

Det jag misstänkte. Hundar försvinner ju lite då och då utanför affärer :( Sen att lämna hunden utanför medans man väntar på pizzan och käkar den tar ju en evighet för hunden

2007-03-10 13:07
brutal. jag får då aldrig gå drive in på donken. frågar varje gång jag kommer till ett nytt donken. och aldrig fått.

ska glo in sibylla o kolla om de finns lucka på shell. synd att de inte har öppet sent längre...vore överfett o ta nattbussen hem från sthlm o sedan knalla me Killer till shell för korv me mos i natt..menmen. hehe

Tikkan o brutal- alltså kebab o falafel är ju väldans partiskt vad de gäller smak o så, men billigt o mkt är min stil.
Manager

2007-03-10 13:10
BrutaL-

Det är mums! Deras Tv har tyvärr blivit stulen så nu är det trist att tugga kebab där.  Det är närmaste stället vid skolan så de har tur haha
Rappare

2007-03-10 13:10
Peppis, i moraberg kan jag garantera att det är chill

Grusåsen är nice btw, bodde där innan jag flyttade hit till bergvik

ClaesTrofobik.se
Rappare

2007-03-10 13:12
Tikkan

Aight, drog en lunch där med några jobbarkompisar för ett tag sen, men fan never again.. tror vi väntade 30 min på maten, sen vart det motorväg genom stan tillbaka..
ClaesTrofobik.se

2007-03-10 13:18
min bakisångest blir påträngande värre när jag tänker på staden södertälje och vad hemskt grått det måste vara där

har jag fel :)
chase the clouds away

2007-03-10 13:26
freddez

Nä. Det är en stad som består av två stora industrier, två stora invandrargrupper och lite vatten.

2007-03-10 13:41
och idag är de soligt värre :-)

grusåsen is nice yes.
enda stället jag kunde tänka mig o bo i slöddertälje. så här blev det.

2007-03-10 14:13
södertälje är en tråkig håla och dålig kebab har dom
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg

2007-03-10 14:43
tapco bästa^^ grusåsen yeeee
walla babak
Rappare

2007-03-10 14:46
bojjarn P22

Du lär ju inte dragit en rulle på kebabhouse?
ClaesTrofobik.se

2007-03-10 16:20
Peppis. Ok ok - med hunden där alltså!

Va fan, jag vill äta falafel, som är god. Får åka och hälsa på folk nere i Skåne helt enkelt.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-03-10 17:06
De hade pizza för 20:- i Lina hage förrut, men jag tror han höjde priset, plus Lina ligger rätt jätteoff....

Det var annat när Ibbe hade sin pizzeria i Östertälje. Han tyckte iaf att ett passande namn på Pizzerian skulle vara Ibbes Kolgrill, dessvärre var han ruggigt dålig på den svenska gramatiken, så en omkastning av bokstäverna och voilá Ibbes Grillkol var redo att öppnas. Där serverades bland annat delikatesser som

Sallag
och
Färsk Flaskfiff

Those where the days

Annars tycker jag att ett ställe som är rätt värt är Cederträdet som ligger typ vid stationen. Hyffsat krubb, bättre än kebabhouse iaf:)
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-03-10 17:24
Bästa kebaben i hela södertälje är iaf Dalkoisken.
all fire burns, little baby, you´ll learn