I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

körkort: intensivkurs vs sthlm

Övrigt - Blandat

2007-03-05 08:46

körkort: intensivkurs vs sthlm

finns det nån här från Sthlm som varit på intensivkurs i nån liten håla nånstans?
undrar hur det är att köra i Sthlm sen, behöver man ta några lektioner för att lära sig tempot?

Wisdom is wonder

2007-03-05 08:59
jag har varit. jag var i falun, jag tycker att det va skitbra. för då GÖR du verkligen nåt, istället för att köpa nån lektion varrannan vecka.
alltså där jag var kunde du bestämma antalet lektioner helt själv, så man kan komprimera det till en vecka och så får du interntips om var man brukar köra i stan på uppkörningen, och du lär dig alla faliga stället, dvs om du kör upp där.
inte mist får du ju hjälp med teorin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-05 09:00
Jag tog ingen intensivkurs men jag tog mitt körkort i en liten håla med typ en rondell och tre stoppljus. Det var utanför Göteborg.

Eftersom att mina päron bor i Stockholm så kör jag en del här med och det är skitenkelt. Det enda man gör är att gasa så mycket man kan om det är grönt och sen tvärbromsa när det är rött. Det är jävligt agressiv körning i Stockholm men man kommer in i det efter ett tag. Min mamma har aldrig kört i stan, hon har bott här hela sitt liv, hon klarar inte av det, antar att det är annorlunda.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-03-05 09:02
Ska tillägga att första gångerna jag körde här i stan så var jag lite tafatt och fick köra omkring ganska mycket om jag missade en fil eller så, men det kommer med tiden, man måste ta sig in i det.

Det finns garanterat inga lektioner i det för folk kan inte köra i Stockholm.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-03-05 09:04
monatumba
hur var det att köra i Sthlm sen?

har tänkt att åka till Mora på intensivkurs, min pappa bor där, så det blir enklast.
tror inte jag kommer att klara av att plugga om jag stannar i sthlm, känns som om det blir mer gjort om man verkligen sitter långt bort från civilisationen.

Wisdom is wonder

2007-03-05 09:18
jag tycker inte att det var så farligt. falun är ju gammal kultur stad eller nåt så det va väldigt små gator och skymd sikt hela tiden, så att köra i stan där gjorde en ganska uppmärksam till sthlm.

dagen efter jag fått mitt körkort körde jag i sthlm. det va helt okej, fel gör du ju hur som helst i början. jag körde på gatan förbi hötorget där bussar bara får köra, men jag lever och shit happens
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-05 10:08
ja, åk till falun. jag är därifrån och det är en enkel stad att köra i, tycker jag då. och när jag tog körkort va det faktiskt många från stockholm som va där på intensivkurser.

2007-03-05 12:27
köra bil i Stockholm är enkelt, det gäller inga lagar, den som är först har företräde. Så upplever jag traffiken där.

Men det är nog inte värt att ta en intensiv. Jag tog 10 lekt tror det gick på 4700 på Ewertz på söder. Och sedan pluggade jag teorin där och pyntade för prov, halkbana och uppkörning (= + 2000 kr.)

Totalt ca 8 000.

Vad ligger en intesivkurs på? runt samma pris eller mer? enbart värt om man behöver lappen fort..
-- Mellanslagsanvändare --