Majorna - Göteborg
Jag ska flytta till Göteborg i ungefär 2 månader och då ska jag hyra en lägenhet i Majorna. Nu undrar jag lite om vad det är för område. Jag har fått höra att det ska vara ganska mkt kriminalitet och sånt där, stämmer det? Är det något visst område inom Majorna man ska "akta" sig för? Eller har jag fattat helt fel, är det ett jävligt soft ställe?
Är ingen expert men verkar vara ett bra område precis som linné och masthugget och vad dom nu heter, men har hört att i stort sett alla krogar och restauranger ägs av gäng och så - troligtvis inget som påverkar dig alltså. kolla med Mayornas här på whoa, han är nog rätt kunnig.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Toastare
2007-03-02 22:49
majorna är fint... är väl inte mer kriminalitet än i resten av göteborg. det är lite av ett rykte.,.. majorna är ett pittoreskt område med många goa kvarterskrogar.
Jag skyller allt på Emma!
flytta inte till gbg för helvete!!! jag hatar dem här jävla staden!!!! JAG HATAR GBG!!!! och bara så att alla vet så måste jag pga av diverse anledningar bo kvar här fram till sommaren annars kan ni ge er fan på att jag hade flyttat härifrån innan jag flyttade hit!!! GÖTEBORG KAN DRA ÅT HELVETE!!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kriminalitet? haha.. det är ju gemytligt som fan där. mysigt ställe. speciellt på sommaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan vad soft! Det verkar ju vara helkool där :D
vaffan...vaddå "det verkar soft"???? läste du inte vad jag skrev? men om du vill begå ett stort misstag så go ahead.
phil: du får gärna utveckla..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
phiL P22 De flesta som skrivit säger att det är soft och du säger att det suger. ?
phiL vart bor du egentligen då ditt lilla svin?
ahahah "ditt lilla svin" haha. jag bor i berga. 11an mot saltholmen....
Avråder dig från Såggatan...
413
avråder vem?
Vem tror du? han som ska flytta kanske....
413
phiL skojar du! jag bor mellan berga / hagen. kan hålla med om att våra kvarter inte är så jävla roliga, men det finns ju annat... jag menade dock vart du bor när du inte bor i gbg, som du hatar.
När jag var där i sommar så verkade det vara ett riktigt slappt ställe, jättetrevliga människor förutom det att vi såg typ ett gängbråk :P annars var det nice
majorna är mysigt, men inte mycket går upp mot linné, även om jag är ifrån frölunda.
majorna e soft, mycket pundare där bara, men soft och stort.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
nej nej fan jag skojar inte..jag bor i ett kollektiv här. jag är från gotland från början. vet inte riktigt varför jag hatar gbg. jag trivs bara inte. förresten så är hagen a way of life partner! reppar våran hood iaf..hehe....
Majorna är hur mysigt som helst. Nära till stan och allting.
phiL haha sådär säger alla, fattar inte varför folk här är så lokalpatriotiska. vad finns det här, en kyrka och en pizzeria. men vart ligger kollektivet? precis där vid hållplatsen uppe på ett litet berg? har iofs för mig att där var ett kvinnokollektiv..
haha nej jag är inte lokalpatriotisk alls. jag skojade mest. skiter faktiskt i den här delen av stan.. nej jag bor i ett kråkslott på cedergatan. det är bara killar som bor här.. vi har 13 grader inomhus för att vi inte har råd att sätta på värmen.
när min flikka flyttade från gbg dog den lilla byn. sry mannen men gbg är dött. dock överfullt av rödkindade humorister som tror att hällsa på varandra är ett skämt. Clap.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
jag får för mig att det är något utav ett gradvis snobbifierat område som är proppjävlafullt med stackare som antingen inte vill erkänna att dom är ärkeborgare i grunden eller inte kan acceptera att deras kvarter inte är så hardcore som dom önskar och reagerar med att leka ghettomaskerad 24/7...fast det är bara fördomar som jag baserar på nördar från internet och någon enstaka nörd från verkliga livet
414 413 bajsar på er!
fan här kommer hardcoresnubbarna :(
Majorna är livet!
det spelar ingen roll. majorna state of mind!
YESS THATS THRUE, en gång majorna alltid majorna. Här finns allt och lite mer. :) Du kommer att älska det, vart i Majorna ska du flytta då? 414
Producent
2007-03-03 10:55
det är mest bullshit om att ställen skulle vara så farliga, "if u cause problem u get problem" men annars äre cooole.. majorna ligger förövigt på den bättre sidan av stan, nära järntorget där många nice ställen finns att bärsa på samt många bra restauranger osv!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
majorna e tvär soft faktist:)speciellt på sommarkvällarna!!OHHH va jag längtar!! men 415 slår ju tyvär det;)
phil varför bor ni i berga om inte har pengar till värme? berga är ändå bara ett hittepå kvarter som bara duger till att vara ett mellanstopp.. jag avskyr berga mer än vad phil avskyr göteborg
erorone P19 varför jag bor i berga? ja vart fan ska jag annars bo? det är ju inte direkt som att man kan vraka och välja vart man vill bo, det fanns ett ledigt rum här hos mina kompisar och jag flyttade in...
eller nej förresten, vi bor i berga för att vi tycker det är ett så skönt och stekigt ställe, sen att vi inte har råd med värme det är ju en annan sak. men struntsamma....
pucko .
Jag avskyr gbg mer än erorone avskyr berga...
Majorna är ett område där folk har för bra själv fötroende, stor käft, en hel hög av poppare. misär folk. svenssons som vill va gangsta.
Red Motion Music
Det finns inget allt man ska akta sig för i majorna.
Red Motion Music
Sägs att Stifflock hänger i Majorna...
Har bott i Majorna i 9 år och tycker personligen att det är ett av de bättre områderna i Göteborg. Majorna är ju från början mest känt som ett område med ensamstående och esteter. Klart att det finns alkolister och pundare, som det finns överallt, men dem stöter man oftast på nära Systemet och parkbänkar. Det som är bra med Majorna är att det är nära till stan, Slottskogen och Saltholmen, vilket är bra på sommaren. Det är till en stor del ett snyggt område, då menar jag husen och naturen, men det är klart att det finns en del fula vrån. Dåligt är väl ungdomsgängen som härjar runt skolgårdarna men så länge du inte tänker tillbringa helgerna på Sannaskolan eller Karl Johansskolan så ska det inte störa allt för mycket. För övrigt så är det inte det lättaste att hitta en lägenhet i Majorna, eller snarare i något centralt område i Göteborg överhuvudtaget, så grattis.
http://beaujolie.blogspot.com
Majorna är riktigt härligt, särskilt på somrarna. mackdaddyman bor där, hooka med honom. Skön som fan.
My heart lives in my vagina.
ja majorna är soft.. linné är lika nice och de gränsar till varandra.. ganska mycket flummare och så här i majorna men en bra blandning av folk.. allt från folk med väldigt gott om pengar till arbetarklass.. mycket ungdommar.. på sommaren finns riktigt sköna ställen.. ska du flytta hit snart och ska bo i två månader hinner du nog med ett par sena utefester på ghetto playan med fet musik, eld och alkohol borta vid bron, softa på röda sten och så vidare..
mkt kriminalitet ?? ha ha ha Majorna e bäst 414 o klart man kan gå vart F*n man vill :S:S har aldrig varit rädd där..
http://s2.bitefight.se/c.php?uid=22298
Nä bott i gbg hela mitt liv o tycker att majorna, linné är lite lugnare ställen än resten av gbg..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Heter det verkligen Majorna? Aldrig hört talas om stället.
SiQ1 P27 Jaaaa?
skall man snacka sant sa har jag haft mer problem i linne & majorna an jag nagonsin haft under den tid jag bott och hangt i hjallbo. folk snackar sa mycket skit, det finns inga farliga javla omraden i gbg. visst ibland far man vara lite streetsmart, men nar folk sitter och ropar kriminalitet och fara sa visar dom bara vilka fordomsfulla javla muppar dom ar. sluta snacka en massa
dumheter
bimmen P19 kan du fa boende i majorna sa go for it 100%. manga i gbg skulle morda for att komma sa nara stan nu nar allt mer av det centrala blir snordyra bostadsratter
SiQ1 haha...vackert vetefan. sträckan gamlestan - angered är ju bara deprimerande.
Fan vad taggad jag blir inför flytten! Verkar ju bli svinskönt :)
"jag är från gotland från början." - Phil. Nu behöver ingen tjafsa med honom nå mer, han har redan avslöjt att han är därifrån. Vad ovanligt att gotlänningar ska gnälla om allt.
Majorna är ett eftertraktat område att bo i. Det är tvärmysigt med gamla landshövdninghus blandat med lite betong:) Bor där med en tjejkompis. Var i majorna ska du bo under dessa två månaderna?
Du och dina farsor?
bimmen P19 Förbered dig på att sova på nån bänk på järntorget en sval sommarnatt!!:D lycka till peaaaacE!!välkommen!!
SiQ1, haha jag menar estetiskt såklart. tror säkert det är nice där, känner en hel del skönt folk därifrån :)
dirtyfist P2 Nu behöver ingen tjafsa med honom nå mer, han har redan avslöjt att han är därifrån. Vad ovanligt att gotlänningar ska gnälla om allt. huh? för det första heter det
avslöjat och inte avslöjt.
sen undrar jag om det är kännt att gotlänningar gnäller? vad gnäller vi om?
mackdaddyman haha jag vet vem phil har hookat med en sväng vem har jag inte hookat med yadadameen? haha...nej jag skohar. men vem?
Jag tycker Majrona är bland de softaste plattserna i Göteborg. Klart kriminalitet förekommer i en stadsdel där det bor över 30 000 men det är ju mer kriminalitet inne i stan. Majorna är trevligt.