I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur fungerar det med ölfat på krogen

Övrigt - Blandat

2007-03-02 10:10

hur fungerar det med ölfat på krogen

Är inte ett ölfat på cirka 30 liter?

Hur fungerar det då på tillställningar där öl serveras i extremt högt tempo på löpande band? måste de byta efter 60 öl så måste de ju byta fat hela tiden elelr är de seriekopplade på något smart sätt?

Eller köper de större tankar emd öl? det borde ju vara realtivt otympligt att hantera?

back like cooked crack

2007-03-02 11:06
mycket att göra idag?
...looking more like 5 cent

2007-03-02 11:06
Tillsätter dom inte vatten till dom då?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-03-02 11:08
Dom tar alla halvfulla öl och slumpar och häller tillbaka skiten. Varför tror ni ölen är så billig på tappkran?
I live my life one videogame at a time.

2007-03-02 11:38
De är tunga som as iaf de fanskapen. Ett fullt litet fat väger säkert 30 kilo. (Därför jobbar jag alltid på andra ställen än baren eller tvingar nån stark jävel att byta, hehe.)

Om du står å betraktar baren på nåt mindre ställe borde du till slut se nån springa iväg en liten stund. Eller så har "bartendrarna" nån annan som gör skitgörat åt dem så de kan göra bara det skojigaste.
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."

2007-03-02 11:42
Detritus

30 kg var ju inte speciellt mycket, då är det ju som han säger. Ungefär 60 öl?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-03-02 11:50
Mmm troligtvis... Å om de inte används varje dag så blir det massa gammal äcklig öl i rören som måste hällas bort + feltapp om den som tappar ölen e kass. Massa öl som slängs per kväll.

Nu känner jag bara till hur det funkar på ett pyttelitet ställe... Så det brukar inte gå 60 glas från ett fat per kväll.

Men gissningsvis så borde det la finnas olika storlekar på faten. Större och mindre. +att barerna har Flera olika sorter, fat och flaskor =D

2007-03-02 12:46
måste väl gå att ha flera fat redo eller serie kopplade. ölen går ju genom ett rör  system som kyler den innan servering.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-02 13:20
cosby

japp. men är svårt att koncentrera sig när man sittero ch funderar på nått så spännande som detta så måste ha svar :)

back like cooked crack

2007-03-02 13:24
palla bry?så länge jag får min öl...
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2007-03-02 14:43
Har extrafat brevid. Går snabbt att byta fat.

Brunsås
Hur fan får man i vatten i ett ölfat?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-02 16:11
Finns mycket storre fat.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-03-02 16:23
Rörsystemet kyler väl inte?! Det är väl bara för att man ska kunna ha faten i ett kylrum längre bort och inte snubbla över dem bakom baren. Enda som händer där i är att kolsyran och själva ölen inte träffas förrän i tappen för att det ska bli så fräscht och trevligt som möjligt?
(Med otur kan det växa lite mossa o trevligheter i systemet med om det inte blir rensat ofta XD )

Tar la kanske 5 min å byta fat om det nya står dåligt till och man har långt till kylrummet. Så det går jättefort.

2007-03-02 18:07

har jobbat på 2 ställen som inte jobbar med ölfat när det gäller stor stark (spendrups export i detta fallet) utan med enorma öl-tankar som rymmer en jävla massa mer än 30 liter. dessa tankar är låsta från spendrups och man måste ringa dom och uppge massa säkerhetskoder etc för att låsa upp dom. fanns 3 st såna per ställe (på dom 2 ställena då). tankarna funkar enligt precis samma pricip som ölfat.
när det gäller andra ölsorter som säljs på fat har dom vanliga ölfat dock. det går hur smidigt som helst bara man planerar.

2007-03-02 18:09
klart det går fort men löen går ju genom värsta labyrinten av rör i alla fal vad jag sätt som kyler skiten, värsta isblocket. kan säkert skilja sig från olika system men hur skulle annars ölen alltid kunna vara skit kyld. menar tänk dig när ett fat står över lunchen och kanske man servera dåligt med öl. klart det måste kylas precis innan servering.