I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur pallar folk jobba på kontor?

Övrigt - Blandat

   

2007-02-23 09:37

Hur pallar folk jobba på kontor?

Trots att det är emot en av mina religioner, alla mina värderingar och två av mina personliga mentorer, gjorde jag för två månader sen ett av mina fetaste och mest plumpa misstag hittills när jag av någon anledning tackade ja till att börja jobba på kontor. Jag borde kanske insett vidden av mitt misstag tdigt, jag menar farsan jobbar ju på kontor, och man har ju sett "the office" ett par gånger, men av någon outgrundlig anledning trodde jag att jag skulle klara mig helskinnad, att jag skulle vara något slags mirakulöst undantag och att jag mot förmodan skulle trivas. Givetvis hade jag tokfel.


Redan efter ett par timmar började min rumpa kännas avdomnad, min inbox fylldas av mjukporr och "roliga" skämt och mina kollegors enorma osäkerhet sprida sig åt mitt håll - Jag var definitivt redo att ge upp. Nu, ca 8 slitsamma veckor senare, är handduken inkastad, råget måttat och mitt tålamod definitivt slut. Jag sa därför upp mig igår, skaffade ett nytt jobb inom ett par timmar, (vilket naturligtvis känns fint och snyggt), men det är fortfarande något som gnager. Jag menar, någon gång i livet finns risken att jag erbjuds jobb på kontor igen, och då vill jag gärna vara förberedd.


Så därför:


Hur överlever man bäst ett jobb på kontor?


Är det över huvud taget sunt att stillasittande, jobba framför en datorskärm inuti ett litet bås?

Blir alla som jobbar på kontor störda?



Ge mig lite feedback....

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.