I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stop nagelbitning 2007!

Övrigt - Blandat

2007-02-23 03:35

Stop nagelbitning 2007!

asså seriöst nu, jag måste sluta bita på naglarna, för jag vill inte längre haha! kör på stop & väx nu och trots den äckliga beska jävla smaken så är jag på dom ändå! och nu snackar vi inte att jag biter för att fina till lite utan jag biter sinnesjukt mycket, tills de blöder i princip! så snälla nån på denna focking sida, HJÄLP MIG!

och ni personer på ca 10-20 pers som tänker skriva at jag är äcklig o dra den där tradiga jävla historien om att det är smutsigare än att slicka en toalettring kan ge fan i att skriva det o flytta till finland för att sedan spara ihop till en splirrans ny cyckelpump! för jag har redan hört det & det hjälper mig inte ett skit!

Hit me......

BAHA!

2007-02-23 03:38
Men är det nån som är expekt på området, så kanske ni kan hjälpa mig ur en annan vinkel. anledningen till att jag biter är förmodligen att man är nervös, men varför? hur blir man av med sin nervositet?
BAHA!

2007-02-23 03:43
haha ja du ..

jag har bitit på fingrarna sen jag var liten  men kanske är lättare för oss tjejer ändå än för killar..

för jag hade helt enkelt "glömt" av att bita på några dagar och började få en vit kant och "tänkte jaaa men det var ju fint" och helt enkelt bestämde mig för att jag ville ha fler vita kanter:) dock är mina så tunna så dom går ju av hela tiden och man får börja om från 0..

I ditt fall så tycker jag du ska 1 försöka intala dig om att verkligen sluta.. alltså RIKTIGT försöka..

2, ( ett kanske knasigt tips iof men som min sjuksköterska sa i gymnasiet) Använd tunna vantar.. ha dom på hela tiden. för då ser man inte nageln och får inte det suget som kan uppstå.

3, börja bita på något annat.. ( funkade för en av mina vänner som började bita på klubbpinnar och köpte en massa tuggumin. :)

lycka till :)
Hjulet snurrar men hamstern är död

2007-02-23 03:59
tack som fan för tipsen! de där med tunna vantar lät vädligt bra, spec nu när det är vinter....tror du tuggumi kan hjälpa? så när man blir "sugen" så slänger man inte ett tuggumi i käften?
BAHA!

2007-02-23 05:03
Sunknia: är du seriös eller ? hahaa

honken P20: om du läst så kör jag redan på de, men de hjälper mig inte!
BAHA!

2007-02-23 07:01
Mina naglar looks like hell. Men det är inte så mycket biting going on, utan jag ser att en nagel håller på och flaga, så ska jag bestämt trycka in en annan nagel under flagan och dra bort halva jävla nageln på det sättet.
My heart lives in my vagina.

2007-02-23 07:07
jag måste och sluta tugga naglar >_< stop och väx är ju årets skit stoppar ju nada Xd
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-02-23 07:22
höll på som fan förut, men sen fick jag för mig att jag va tvingad till att spara ut mina naglar så jag kunde klia en liten gosse jag tydligen va lite förtjust i på ryggen, samtidigt upptäckte jag att mina naglar va stenhårda typ, och nästan aldrig gick av, så jag började fixa merom och måla o skit, sen slutade jag bara :] nu skulle jag nog bara få ont i tänderna av att hålla på och gnaga på dom (fick dessutom en grusig snöboll på käften för ett tag sen så jag har asont i framtänderna). så :] där haru hela min livshistoria om naglar. men mitt råd till dig är som isoptera nämnde ovan, att använda ett par schyssta handskar, lr tuggummi!

lycka till!
- men nog om dig nu.

2007-02-23 08:29
uuusch va äckligt! det är smutsigare än att slicka en toalettring!!! höhö.

Näe men fan de är ju bara att sluta, jag bet på naglarna när jag var yngre och sen gav jag bara fan i det.
De är som med vilket annat beroende som helst, ha bara viljestyrka så kommer de säkert styra sig.
Annars skulle du kunna slita av naglarna med en tång, då har du ju inget att bita på? De skulle vara lite dumt, men de hade säkert funkat!
Toastare

2007-02-23 09:26
Jag biter på mina också men inte i samma utsträckning som du.. jag snyggar bara till mina liksom :P Har inte använt en nagelknipa till fingernaglarna på säkert 15 år.. 
www.twitter.com/jimmypistol232

2007-02-23 09:56
jag biter också på naglarna, de va som Isoptera F18 sa, det kommer tillfällen då jag "glömmer" att bita. så blir de fina ett tag, sen tröttnar jag på det typ och biter av dem igen :/

2007-02-23 10:08
ahh men saken är den att jag biter inte lite för att fina till de, utan mitt maniska bitande e sinnesjukt ibland alltså! jag biter liksom på skinnet runomkring med! men jag ska ner o fixa tuggummi idag o se om de hjälper, annars fåre fan bli handskar alltså, för de funkar inte längre!
BAHA!

2007-02-23 10:44
Vita kanter är ju fan det äckligaste som finns.
Fix & Trix AB

2007-02-23 11:18
testa sluta finger för finger...börja med att spara lillfingernageln t.ex.     
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2007-02-23 11:34

Blizzak: amen de funkar inte, för jag kan hålla mig ett pr dagar med hjälp av Stop & väx, men förr eller senare så ryker de....fast de kan ju va vöärt o testa de med!

BAHA!

2007-02-23 12:05
asså... ja bet på naglarna som fan när ja va yngre... men så en dag, så slutade ja bara helt enkelt... vetefan varför igentligen, ja bara gjorde det...nu skulle ja aldrig få för mig att sätta tänderna i naglarna o börja riva o slita väck skiten för att sen spotta iväg den så långt som möjligt...
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-02-23 12:07
de t eliksom inte som att sluta röka...
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-02-23 16:53
ne folk tror att det bara e att sluta, fast de e ett beroende som allt nnat på nått sätt!
BAHA!

2007-02-23 16:58
Har samma problem :( skit jobbigt.

Jag använde Stop & Väx för ett tag sen men slutade använda det för att det smakade äckligt? o_O
rök miljövänligt, rök grönt

2007-02-23 17:07
be din mamma slå dig varje gång du biter, hell boy! Bita på naglarna är så jävla vidrigt, hör du det DOGGSON!?!?!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-02-23 18:50
om man bara lyckas hålla sig ett tag så får man starkare och starkare naglar.... tillslut känns det nästan äcjligt att bita av dem..
jag har mest problem med flisor och huden runt nagelbanden... men somsagt, det går lite i perioder, ibland lyckas man hålla sig från de ett tag så det nästan känns äckligt att bita på det..
http://www.kalvinhiphop.com

2007-02-23 18:56

jag fick en rolig ide'..
ni nagelbitare, ta och fotografera era naglar och lägg upp, så kan man se hur fuckade dom är..

jag är också nagelbitare, bild kommer snart..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-23 19:18
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-23 20:08

Bananfabriken: mina ser oftast värre ut!

fast nu äre ingen ide att ta kort på mina...för nu har dom växit ut lite...fast dom ser rätt fuckade ut ändå :S

BAHA!

2007-02-23 20:14
Jag gav mig bara fan på att låta bli. Hade försökt sluta många gånger tidigare men alltid börjat bita igen.
Men den här gången ville jag verkligen. Tänkte på det varje dag och så fort jag ville bita på naglarna så fifflade jag med något annat. Lät bara bli att stoppa fingrarna i munnen.
Nu har jag inte bitit på naglarna på ett år eller nåt sånt. =)

Men det var ju bekvämt att bita på naglarna också.. man slapp klippa och fila. Det är fan skitjobbigt. haha
www.nativeswedes.se

2007-02-23 20:56
hur fan klipper man naglarna på högerhanden om man är högerhänt? omöjligt att klippa med vänstern ju!
så är det med det som det är med det som är.....

2007-02-23 21:58
man biter!!

2007-02-23 22:09
SankO
Hahaha. ;o
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-02-23 22:20
men de som anser att det är skitäckligt att bita, hur gör dem?
så är det med det som det är med det som är.....

2007-02-23 22:33
"I ditt fall så tycker jag du ska 1 försöka intala dig om att verkligen sluta.. alltså RIKTIGT försöka..

2, ( ett kanske knasigt tips iof men som min sjuksköterska sa i gymnasiet) Använd tunna vantar.. ha dom på hela tiden. för då ser man inte nageln och får inte det suget som kan uppstå.

3, börja bita på något annat.. ( funkade för en av mina vänner som började bita på klubbpinnar och köpte en massa tuggumin"

tips som kopierade ur Anonyma Nagelbitares 12 stegs program! haha

2007-02-24 04:35
Araya P20: hahahaa!
BAHA!

2007-02-24 13:16
Jag slutade i ungefär 1 månad, när jag var i Indien. Jag glömde av det, tills jag kom hem!. Då kollade jag på dom och utav impuls, började jag bita!. :(
*snaark*

2007-02-24 16:43
nagelbitning är väl ofta någon typ av tvångshandling. det bästa är väl egentligen att se till att klippa naglarna innan de går att ens tugga på. ett förslag om du är stressad eller nervös är att du köper en stressboll som du klämmer på eller något liknande. brukar lugna ner och dessutom får du något annat att göra än att bita på naglarna.

Delam tange barat

2007-02-25 17:12
Rachel F19: jag har funderat på att köpa en stressboll faktikst! men vart köper man de? och sen var jag på naglarna mer o mer hela tiden för att dom började bli långa, men jag klippte av skiten i fredags, har inte rört dom sen dess, så de ser rätt ljust ut hittils iaf =))
BAHA!

2007-02-25 19:10
det är bara att bestämma sig att sluta. :p när jg var typ 10 så bet jag på naglarna sen så fick jag höra att skiten under naglarna innehåller lika mycket som om du skulle slicka en allmän toalettring. då slutade jag och jag har inte bitit på naglarna sen dess. (:

2007-02-25 20:45
Har exakt samma problem. HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP! häääääooooohöööööhneeeeeeeeeeeeeeehfghflsd

2007-02-25 21:21
jag ska testa o klippa naglarna direkt när jag får nårra tills jag ha avvänjt mig.....funkar inte de så vetifan!
BAHA!

2007-02-25 21:42
Th1ef

Haha det där med dra bort hela nageln med en annan nagel^^, Så jäla rätt, så gör jag med, så blir jag så ledsen sen och ångrar mig. Min naglar är så tunna så dom fladdar närj jag vinkar typ^^
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-02-26 20:25
hahahaha!
BAHA!

2007-02-26 20:47
Har samma problem, när det inte finns så mycket att bita på så brukar jag typ slipa naglar mot tanden så dom blir ännu kortare.

2007-02-26 20:48
hahah, nu kom jag på mig själv!
Jag har suttit och bitit på naglarna genom hela tråden, från första inlägget till sista...

Anyways, fixa en bra nagelsax och ansa naglarna varje gång dt finns något att ansa. Det var vad jag gjorde förut och tillslut tappade jag intresset av att bita, och kunde spara ut dom...
...Men ja, min saga lyckades dock sluta med ett återfall och nerbitna naglar (återigen).

Men nu...Nu jävlar!
Här och nu (inför hela whoa) lovar jag att försöka sluta bita på naglarna.
Tiden med fula naglar är förbi.
...Jag skojade bara!

2007-02-27 18:44
Jag har det bästa tipset, skaffa räls!
jag har bitit på naglarna i typ hela mitt liv och INGET har funkat men för ett tag sen så fick jag räls och det är omöjligt att bita på naglarna nu.. YES!

2007-02-27 19:41

i feel you, jag biter fan till och med på nagelbanden när naglarna e slut... e ju skitgött när man får en lång "remsa"...

Jag fiser THC !

2007-02-27 20:11
Jag håller på att sluta, grejen är att jag biter runt för att huden runt omkring också är fuckad, men aja. Min flickvän och hennes mamma behandlar mig som en hund och säger till mig såfort jag börjar bita så dom har faktiskt växt ganska bra nu :D

Fixa någon som whinar på dig!
Follow the dao, right about....NOW!

2007-02-27 20:18
mz F19. IM WITH YOU!

fridba: haha jag har haft räls i 3 år ca, jag slutade inte för de!
BAHA!

2007-02-28 07:21
Lacroix haha hysteriskt! Men nu har jag iaf låtit bli alla naglar förutom tumnaglarna (som är tunna låångt ner på nageln, så otroligt fult ><)
My heart lives in my vagina.

2007-02-28 08:21
Nu ska jag va lite lagom proffsig och upplysa er nagelbitare om att det oftast beror på nervositet eller hur fan det stavas, men kan också bara vara en vana. (Lättare att sluta om det bara är en vana.) Beror det på nervositet ska ni käka bananer som fan, för det innehåller potassium eller hur det stavas, som har en lugnande effekt mot stress och liknande. Fridens.
A historian is a prophet in reverse

2007-02-28 14:02
Jag har i stort sätt slutat bita på naglarna, men precis som en nykter alkoholist så får jag mina återfall då och då, däremot kan jag fan inte sluta bita på nagelbanden! Frustrerande som fan, vad kan man göra?
The people of that desert culture were warriors, poets, lovers and priests. That they were also raging drunkards is a fact that is usually ignored today.

2007-02-28 14:12
Bita på nagelbanden var fan nåt nytt. Började du med det före eller efter du slutat bita på naglarna? För isåfall bytte du bara ett beroende mot ett annat och har egentligen inte blivit av med problemet, så då får du väl hitta någon ny lösning. Annars är det väl bara att tillämpa samma taktik som du använde för att sluta bita på naglarna.
A historian is a prophet in reverse

2007-02-28 18:10

när jag va liten så bet jag jätte mycket på mina naglar och mamma köpte stop och väx och sa att man fick spysjukan om man bet på dom. jag vågade inte ens försöka.

stop & väx är värdelöst, det enda som hjälper mig är typ vanligt nagellack då jag tycker det är sjukt äckligt att bita på "hårda" naglar.

2007-03-02 09:55
fy fan vad sjukt det är egentligen.

Men jag undrar en sak... Det här med att vantar skulle hjälpa tunna eller ej.
Är mäkta säker på att det inte skulle funka på mig då jag mer river och biter för att det "stör" mig att det finns en kant...
Typ att det finns ngt som sticker ut från fingret.
Och har man vantar på sig kan man ändå på ngt vis känna nageln...
Äsch nu kanske jag e ute ock cyklar.
Men hursomhelst.
Ngn annan som känner attdet inte endast är pga av stress Utan mer av behovet av pill.
Ett behov som kan uppstå vid andra tillfällen. Tex att vilja skrapa bort ett klistermärke eller pilla  bort stearin.

Sedan kanske dock mitt rivande i kombination med bitande är samma som att endast bita på naglarna....?
Vomera på tre bokstäver.
-kräk.