I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

varför är tandkrämen randig?? :D hehe

Övrigt - Blandat

2007-02-22 13:29

varför är tandkrämen randig?? :D hehe

Hehe :)

Nu måste detta redas ut, hur är det igentligen?
Varför är tandkrämen o tex kalles randiga randiga??
Hur fan kan de komma sig, hur mycket man än trycker på tubjäveln så kommer de ut randigt?

Är de nån som älit vet?

dagen då ja dör spela min skiva, o säg maria levde för o skriva

2007-02-22 13:35
länk

Hur blir tandkrämen randig?

Man kan göra randig tandkräm på två sätt:
  1. Tuben fylls samtidigt med t.ex. tre färger. Viskositeten (fastheten) och konsistensen är densamma för alla tre delar och därför sker ingen uppblandning. De tre färgerna ligger längsgående i tuben, vilket gör att det kommer ut randig tandkräm. Detta sätt är det vanligaste och det som vi använder vid påfyllning av våra randiga tandkrämer.

2. Tandkrämstuben förses med ett litet rör, innehållande fyra längsgående kanaler, intill tubmynningen. Närmast mynningen hälls en gel-tandkräm, t.ex. blå gel, som dock inte når över rörkanten. Därefter fyller man på resten av krämen - oftast vit pasta. När man trycker på tuben, kommer den vita pastan att pressas ut genom tubmynningen, men också trycka mot den blå gelen, som därigenom pressas ut i kanalerna längs plaströrer. Även här är det samma viskositet på de olika delarna, vilket innebär att den blå gelen lägger sig som fyra ränder utanpå den vita.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-02-22 13:42
A men ja hajjar fortfarande inte vf de blir de samma även om man trycker som fan o knådar på tubjäveln, de måste ju kunna blandas på nått sätt, o om de e rör så måsta men väll kunan trycka på felställe så de bara komemr vitt? :D:D :S:S

Niobe - Japp ja får väll ta o slå en signal, men ja har kännslan av att ja inte lär va den första som ringer o frågar :D

2007-02-22 14:05
älit?  jesus christ...
mama said knock you out

2007-02-22 14:07
Niobe - Japp ja får väll ta o slå en signal, men ja har kännslan av att ja inte lär va den första som ringer o frågar :D

D har jag.

Toastare

2007-02-22 14:07
älit=ärligt
Jag skyller allt på Emma!

2007-02-22 14:09
Frys ner en tandkrämstub och hugg av den på mitten...på så vis fick jag svaret när jag som sjuåring tittade på hjärnkontoret...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-02-22 14:10
men herregud, du har ju redan fått svar?

2007-02-22 14:26
Har det försvunnit inlägg ur den här tråden?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-02-22 14:27
Ja
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-02-22 15:18
jag tror det är kemiskt. alltså dom tre färgerna binder sig inte med varandra. för det brukar ju inte vara luft å så i tuben, och när det har varit lite kvar i tuben så har då jag lykkats blanda om färgerna med knådning på tuben. men jag fikk för mig då att det bara var för att det var luft i tuben samtidigt.
fast jag har inget riktigt svar egentligen. är säkert indelat å shit.
((MAAD))

2007-02-22 15:40
Gud vill ha det så såååklart!

2007-02-22 17:53
det är en konspiration
Its Tricky!

2007-02-22 19:16

Denna frågan har jag alltid ställt mig själv oxå, fattade inte misery_chicks förklaring though ;(

You already know, den e on lean!

2007-02-22 19:58
svårt att förstå?

"Tandkrämstuben förses med ett litet rör, innehållande fyra längsgående kanaler, intill tubmynningen. Närmast mynningen hälls en gel-tandkräm, t.ex. blå gel, som dock inte når över rörkanten. Därefter fyller man på resten av krämen - oftast vit pasta. När man trycker på tuben, kommer den vita pastan att pressas ut genom tubmynningen, men också trycka mot den blå gelen, som därigenom pressas ut i kanalerna längs plaströrer. Även här är det samma viskositet på de olika delarna, vilket innebär att den blå gelen lägger sig som fyra ränder utanpå den vita."
work some magic

2007-02-22 20:01
Jag vill hellre ha svar på varför de envisas med att det ska vara just randigt.
Ärligt nu.. Vem fan bryr sig om tandkrämen är randig eller enfärgad?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-02-22 20:01
men vad är det ni inte förstår? det förklaras ju rätt tydligt.

2007-02-22 20:02
Brodin1 P18

Som jag sa, ah
You already know, den e on lean!

2007-02-23 01:09
Eccan P19-Det slog mig också idag faktist, vafan dom ska ha de så för?

PelleV-Då lär du nog inte läst många trådar. Ja är mot din förvåning medveten om att de här inte är nått världsligt. 

Askin P20-Om ja bara hade orket o viljan så skulle ja fan prova de, för de va ju den bästa iden hittills iaf, men som sagt de här är ju inte mitt livsprojekt..hehe

matadåren P25-Så du tror ärligt att jag är den enda som undrat hur fan de kan komma sig att de är randigt?

Aja gott folk, me humor i sinnet måste ja ju avslöja att detta inte är mitt livsprojekt, eller nått jätte viktigt, men alla som suckar o komenterar tjurigt i tråden : ni får gjärna ge svaret själva då, eller förbli sånna jävlar som aldrig funderar på varför saker igentligen är som dom är.

2007-02-23 10:44

Reta P21
Jag tror man får säga fitta.
Fitta.
Hihihi..

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-02-23 12:16

det är väl snarare så att konsistensen o fastheten INTE är densamma för alla tre delar, därför sker ingen uppbalndin ^^

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-02-23 12:46
Rutig tandkräm åt folket!
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2007-02-23 13:33
Reta P21- Var de nått du ville dela med dig av eller ville du bah få ut lite ilska i tråden.??

2007-02-23 13:35
Om man inte vill bry sig lr säga vafan man tror så kan man lika gjärna hålla käften, om de e nått man vill mig personligt så finns de möjlighet till både gästbok o meddelande,,,,,tjuriga pessemist jävlar som bah vill glänsa kan lika gjärna skita i o skriva, o ni som klagar på att ja inte nöjde mig med den första förklaringen får gjärna läsa om helvetet, o se om ni fattar va ja menar en andra gång...

O människor förfan, ha lite humor i sinnet.-...