Gör en god gärning - ge mig ett creme fraiche-fritt recept!
Kort och gott: jag svälter!
Efter att ha ätit värmd risotto minst 2 dagar i veckan i x antal månader börjar jag tycka mat är värdelöst så då skippar jag hellre att äta överhuvudtaget. (Om man inte beställer en pizza då, men orka när man inte kan uttala sitt eget efternamn ordentligt så de fattar var de ska köra den) Detta ledde för någon dryg vecka sedan till akut näringsbrist där större delen av torsdagskvällen spenderades raklång på sovrumsgolvet. (Mycket intressant, inte alltid man ser saker från den vinkeln)
Så, vad är då problemet? Well, jag har försökt laga egen mat men mina kökskunskaper är starkt begränsade och helt obefintliga när det gäller maträtter utan creme fraiche. Jag älskar creme fraiche.
Beklagligt nog finns det ingen creme fraiche i det här landet så då svälter jag.
Hursomhelst, min kära mor hänvisade mig till arlas hemsida och diverse andra men det är alltför tidskrävande att sålla bort creme fraiche-recepten plus att det är alldeles för mycket konstiga ingredienser och kött på andra sidor. Så, är det någon här som kan rädda mig genom att tipsa om enkla, bra recept som inte innehåller creme fraiche? Det kan gärna vara helt vegetariskt för jag pallar inte gå till slaktaren o köpa ett kilo dött djur, men har ni andra med köttärssås elelr whatever så visst, droppa dom me. men då kommer jag nog itne våga mig på dom på ett tag iaf..
By the way, nån som vet hur man gör potatis- och purjolökssoppa?
Droppa lite trevliga, enkla recept och jag är eder evigt tacksam!
(sedan kan ni gå runt o skryta med hur ni räddat dafnes liv!)
(Bry er inte om folk som frågar "Vem fan är Dafne?", ni vet iaf att ni gjort något bra..)